  • 1. Data: 2005-07-18 08:44:15
    Temat: Rozwod - zachowanie nazwiska
    Od: "Rk" <r...@v...pl>

    Witam

    Sytuacja wygląda następująco:

    para 2 lata po rozwodzie
    była żona nadal używa nazwiska męża, problemu by nie było gdyby nie to,
    że ta pani narobiła "smrodu" (długi , oszustwa itp. ) i czasem się zdarza że
    byłego męża nachodzą podejrzani osobnicy o zwrot kasy itp.

    Oczywiście nikt nie zamierza płacić ale nazwisko jest dosyć rzadkie i nie jest
    trudno wyszukać te kilka osób które się nim posługują.

    Czy jest jakiś przepis prawo (cokolwiek) dzięki któremu można by było "nakazać"
    byłej żonie powrót do nazwiska panieńskiego ?

    Z góry dziękuję za jakąś poradę

  • 2. Data: 2005-07-18 09:02:44
    Temat: Re: Rozwod - zachowanie nazwiska
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Rk napisał(a):
    > Czy jest jakiś przepis prawo (cokolwiek) dzięki któremu można by było "nakazać"
    > byłej żonie powrót do nazwiska panieńskiego ?

    Nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-07-18 11:16:12
    Od: "Rk" <r...@v...pl>

    > Nie ma.

    Wychodzi na to że najprostszym wyjściem z kłopotów będzie jeśli to ja zmienię
    nazwisko?!?!

    Co za prawo, załamanie :/

  • 4. Data: 2005-07-18 12:39:39
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Rk* wrote in <news:33d9.0000037e.42db8f7b@newsgate.onet.pl> :

    > Wychodzi na to że najprostszym wyjściem z kłopotów będzie jeśli to ja zmienię
    > nazwisko?!?!
    >
    > Co za prawo, załamanie :/

    A było się nie żenić... ;)

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 5. Data: 2005-07-18 13:14:47
    Od: "Rk" <r...@v...pl>

    > A było się nie żenić... ;)

    A było mi doradzić wcześniej... :P

  • 6. Data: 2005-07-18 14:04:02
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Rk* wrote in <news:33d9.000003c6.42dbab46@newsgate.onet.pl> :

    > A było mi doradzić wcześniej... :P

    z małżenstwem jest jedna pocieszajaca sprawa - zawsze można znaleźć
    kogos kto gorzej wpadł... :)

  • 7. Data: 2005-07-18 16:59:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rk wrote:

    > Czy jest jakiś przepis prawo (cokolwiek) dzięki któremu można by było "nakazać"
    > byłej żonie powrót do nazwiska panieńskiego ?

    Wiesz, gdybym chciał, to mógłbym sobie i ja zmienić nazwisko na takie
    samo, jake Ty masz.

    Nie masz prawa dyktować nikomu, jak ma się nazywać.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 8. Data: 2005-07-18 20:07:16
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

    > Wiesz, gdybym chciał, to mógłbym sobie i ja zmienić nazwisko na takie
    > samo, jake Ty masz.
    >
    > Nie masz prawa dyktować nikomu, jak ma się nazywać.

    Ale tez byla zona nie ma prawa naruszac jego dobrego imienia, zakladajac ze
    robi to swiadomie, np. podajac przy podejmowaniu zobowiazan finansowych "w
    zlej wierze" - podajac bylego wspolmalzonka za osobe do egzekucji.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 9. Data: 2005-07-18 20:41:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiger wrote:

    > Ale tez byla zona nie ma prawa naruszac jego dobrego imienia, zakladajac ze

    Ale ona podaje SWOJE nazwisko.

    > robi to swiadomie, np. podajac przy podejmowaniu zobowiazan finansowych "w
    > zlej wierze" - podajac bylego wspolmalzonka za osobe do egzekucji.

    I czytaj wątek uważnie: hieny od egzekucji same sobie go znalazły (dość
    rzadkie nazwisko).

  • 10. Data: 2005-07-19 05:46:28
    Od: "Rk" <r...@v...pl>

    > Wiesz, gdybym chciał, to mógłbym sobie i ja zmienić nazwisko na takie
    > samo, jake Ty masz.
    >
    > Nie masz prawa dyktować nikomu, jak ma się nazywać.

    Rozumiem twój punkt widzenia, ja też traktuje nazwisko "obojętnie".
    To po prostu jak rejestracja samochodowa, ma coś identyfikować i tyle.

    Mój problem polega na tym że ktoś użył do napadu na bank samochodu z tablicami
    rejestracyjnymi ukradzionymi z mojego i teraz każdy patrol policji się
    przyczepia. :)

    Przykład oczywiście wymyślony ale myślę że dobrze oddaje moją sytuację.