  • 1. Data: 2005-07-18 07:18:58
    Temat: Rejestracja znaku towarowego w Urzedzie Patentowym
    Od: "Marcellus Wallace" <m...@N...PRZYSYLAJ.MI.MAILI.pf.com>

    Witam,

    Chciałbym zarejestrować swoje logo, mam w zwiazku z tym kilka pytań.

    Czy można zarejestrować znak towary firmy, podczas gdy firma o tej samej
    nazwie juz ma zarejestrowany znak, jednak prowadząc zupełnie inną
    działalność?

    Czy istenieje możliwość przyśpieszenia procedury rejestracyjnej, która trwa
    obecnie około cztery lata?

    Za co firmy pośredniczące w rejestracji znaku towarowego kasują 1000-2000 zł
    podczas gdy do wypełnienia są dwie ew. trzy proste kartki
    (http://www.uprp.pl/formularze/znto_nowy.doc,
    http://www.uprp.pl/formularze/zal_znak.doc) i nie ma wymogu korzystania z
    usług rzeczników patentowych?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-07-18 09:08:04
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Marcellus Wallace napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy można zarejestrować znak towary firmy, podczas gdy firma o tej samej
    > nazwie juz ma zarejestrowany znak, jednak prowadząc zupełnie inną

    Tak.

    > Czy istenieje możliwość przyśpieszenia procedury rejestracyjnej, która trwa
    > obecnie około cztery lata?

    Raczej nie. Ale już samo zgłoszenie wniosku daje pewną ochronę.

    > Za co firmy pośredniczące w rejestracji znaku towarowego kasują 1000-2000 zł
    > podczas gdy do wypełnienia są dwie ew. trzy proste kartki

    Nie wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin