  • 1. Data: 2010-07-09 17:57:25
    Temat: Rozwod za porozumiem stron bez podzialu majatku ?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Hej.

    Czy jest taka opcja rozwodu za porozumieniem stron, ale bez podzialu
    majatku. W zasadzie nic bardzo wartosciowego nie wypracowalismy, mieszkanie
    bylo zony zanim wstapilismy w zwiazek. Sprzetu AGD/RTV ktory ja kupowalem,
    nie bede zabieral. Pod opieka "zony" pozostanie maloletnie dziecko.

    Wniosek rozwodowy pewnie i tak bedzie pisal prawnik, ale chce sie dopytac.

    PZDr
    Adam

  • 2. Data: 2010-07-09 18:02:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Szewczak wrote:
    > Hej.
    >
    > Czy jest taka opcja rozwodu za porozumieniem stron, ale bez podzialu
    > majatku.

    jak najbardziej. co było wspólne wspólne pozostanie.

> [...]
    > mieszkanie bylo zony zanim wstapilismy w zwiazek. Sprzetu AGD/RTV ktory
    > ja kupowalem, nie bede zabieral. Pod opieka "zony" pozostanie maloletnie

    No to właśnie podzieliłeś.

    > Wniosek rozwodowy pewnie i tak bedzie pisal prawnik, ale chce sie dopytac.

    Lepiej od razu podzielić i mieć z głowy.
    Żeby ci za 25 lat eks nie wypomniała, że połowa kasy ze sprzedazy tego
    telewizora to jej sie należy.

  • 3. Data: 2010-07-09 18:08:10
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    >>

    > Lepiej od razu podzielić i mieć z głowy.
    > Żeby ci za 25 lat eks nie wypomniała, że połowa kasy ze sprzedazy tego

    Same problemy, ja chce poprostu rozwod i tyle, niech spada i da mi
    spokoj. Nie chce sie bawic w orzekanie o winie bo to sie ciagnie, ciagaja po
    sadach dziecko itd. Z domu nie chce sprzetu zabierac bo i takiej potrzeby
    tez nie mam, wartosc przedstawia marginalna.

    Tylko jest pytanie, w takim razie. piszemy wniosek o rozwod za porozumieniem
    stron, a w nim, ze... strony nie roszcza do siebie spraw majatkowych czy cos
    takiego ? w sumie nie wiem jak to ujac.

    potem ze dziecko zostaje pod opieka mamy, ze zgadzam sie na takie a takie
    alimenty.

    PZDr
    Adam

  • 4. Data: 2010-07-09 18:20:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko jest pytanie, w takim razie. piszemy wniosek o rozwod za
    > porozumieniem stron, a w nim, ze... strony nie roszcza do siebie spraw
    > majatkowych czy cos takiego ? w sumie nie wiem jak to ujac.

    Nie ma takiego czegos, neistety, w polskim prawie.
    Nie ma "wspolnego wniosku o rozwod". Zawsze jedna ze stron bedzie powodem a
    druga pozwanym. To sobie juz ustalicie z zona.
    Ten, kto wystapi w roli powoda pisze pozew o rozwod, wplaca 600. Sad
    wyznacza termin.
    Na rozprawie powod mowi, ze podtrzymuje (popiera) powodztwo, pozwany, ze
    uznaje powodztwo. Sad przyklepuije wyrok,. po czym powod dostaje 300 zl z
    powrotem (a 150 ewentualnie od pozwanego, jesli o to wniesie w pozwie)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-07-09 18:51:23
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > uznaje powodztwo. Sad przyklepuije wyrok,. po czym powod dostaje 300 zl z
    > powrotem (a 150 ewentualnie od pozwanego, jesli o to wniesie w pozwie)

    Ja bede wnosil sprawe.

    PZDr
    Adam

  • 6. Data: 2010-07-09 20:17:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ja bede wnosil sprawe.

    Pamietaj tez, ze z rozwod jest trudniej dostac niz slub.
    Nie wystarczy zgodne oswiadczenie. Sad bedzi ebadal, czy nastapil zupelny i
    trwaly rozklad wiezi emocjonalnej, gospodarczej i fizycznej.
    Na te okolicznosc trzeba bedzie wskazac jakiegos swiadk.
    Jak sie okaze, ze np. chodzicie ze soba do lozka, to z rozwodu nici. Tak
    samo, gdyby sad uznal, ze ucierpia na tym maloletnie dzieci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-07-09 21:02:06
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 09.07.2010 20:20, SDD wrote:
> [...]
    > Nie ma "wspolnego wniosku o rozwod". Zawsze jedna ze stron bedzie powodem a
    > druga pozwanym. To sobie juz ustalicie z zona.

    Strach sie bac, co zrobi prawo, jak obie strony tego samego dnia pozwa
    druga strone...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2010-07-09 21:04:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Strach sie bac, co zrobi prawo, jak obie strony tego samego dnia pozwa
    > druga strone...

    zapewne nie o tym samym czasie. ktos bedzie pierwszy.

  • 9. Data: 2010-07-09 21:05:02
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Jak sie okaze, ze np. chodzicie ze soba do lozka, to z rozwodu nici. Tak
    > samo, gdyby sad uznal, ze ucierpia na tym maloletnie dzieci.

    Nie chodzimy :P, swiadka bez problemu znajde.

    Dzieki za podpowiedzi.

    PZDr
    Adam

  • 10. Data: 2010-07-09 21:20:14
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 09.07.2010 20:51, Adam Szewczak pisze:

    > Ja bede wnosil sprawe.

    Jeśli mogę coś od siebie dodać, to dogadajcie się z małżonką w sprawie
    wysokości alimentów na dziecko i w pozwie umieść uzgodnioną kwotę. O ile
    małżonka na sprawie nie zmieni zdania i potwierdzi uzgodnienie, to
    załatwicie tę delikatną kwestię przy jednej "okazji".

    Pozdrawiam
    Grzegorz