  • 1. Data: 2003-01-15 20:13:11
    Temat: Rozwod, dwoje dzieci a...alimenty..nieciekawie
    Od: "Grzes" <g...@w...com>

    Maz otrzymuje pozew do sadu w sprawie zasadzenia alimentow na jedno dziecko
    25 %( tu podane dane dziecka).
    Dlaczego na jedno ???
    Wiem ze 25% to podobno max. kwota niezaleznie od ilosci dzieci.
    W tej chwili malzonkowie mieszkaja osobno (matka z dwojka nieletnich
    dzieci) Nie bylo zadnej sprawy rozwodowej !!!
    Sytuacja zaczyna sie komplikowac:
    Przed 10 laty malzonka rowniez wniosla sprawe o alimenty ale na to drugie
    dziecko. Alimenty byly placone do momentu zejscia sie malzonkow.Mieszkali
    razem przez kilka lat az do tej pory. Maz nie wie czy tamte alimenty zona
    anulowala. Czy jest taka mozliwosc aby zona oskarzyla go teraz ze nie placil
    alimentow???

    Jak ma sie zachowac malzonek na sprawie o alimenty?

    --
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-01-15 21:40:49
    Temat: Odp: Rozwod, dwoje dzieci a...alimenty..nieciekawie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Grzes <g...@w...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b04fec$1ul$...@n...tpi.pl...

    > Maz otrzymuje pozew do sadu w sprawie zasadzenia alimentow na jedno
    dziecko
    > 25 %( tu podane dane dziecka).
    > Dlaczego na jedno ???

    w jakim wieku są dzieci? czy pobierają nauke?

    > Wiem ze 25% to podobno max. kwota niezaleznie od ilosci dzieci.

    z reguły ale max to 3/5 jednak w wiekszosci spraw ksztaltuje sie to miedzy
    25-30 %

    > W tej chwili malzonkowie mieszkaja osobno (matka z dwojka nieletnich
    > dzieci) Nie bylo zadnej sprawy rozwodowej !!!

    nic nie szkodzi ...
    > Sytuacja zaczyna sie komplikowac:

    być może...

> [...]
    > razem przez kilka lat az do tej pory. Maz nie wie czy tamte alimenty zona
    > anulowala. Czy jest taka mozliwosc aby zona oskarzyla go teraz ze nie

    możliwość zawsze jest ale nie sądze by taka fantazja pozwoliła jej coś
    zdziałać :-)
    chyba,że pobierała z funduszu a wezwania do ciebie wyrzucała do koszta też
    tak bywa ...
    nadmieniam ,ze kobiety niekiedy dopuszczają sie sytuacji kiedy inf.
    listonosza ,ze pozwany nie zamieszkuje i nie przebywa pod wskazanym adresem
    a tym sposobem zapadają w sądzie wyroki zaoczne ,moglabym tu pisać wiele ale
    to zbyteczne ...miedzy innymi inf. dlatego,ze należałoby sprawić dla swojego
    spokoju czy nie masz jakiegoś zadłużenia o,którym nie masz pojęcia w chwili
    kiedy prokurator sie zajmie za nieplacenie dlugu ...wtedy dowiesz sie,że cos
    było...trudno jest udowodnić ,ze nie miało się pojęcia o takiej sprawie...

    > Jak ma sie zachowac malzonek na sprawie o alimenty?

    jesli otrzymał odpis pozwu i nie zgadza się z żądaniami powódki powinien
    złożyć odp. na pozew z czym się nie zgadza i jaką proponuje kwotę ...

    Sandra