  • 1. Data: 2003-01-15 17:56:27
    Temat: powiadomienie pracodawcy o działaln. gospod. ?
    Od: crazy bejbi <b...@t...pl>

    Witam,

    Czy osoba pracująca na umowę o pracę (pełny etat) może założyć
    działalność gospodarczą i nie informować o tym pracodawcy ?

    Oczywiście chodzi o zupełnie inną branżę i nie zachodzi w żaden sposób
    możliwość konkurencji ...

    Chodzi mi tylko o to, czy formalnie (np. od strony podatkowej) można
    _nie_ informować pracodawcy o rozpoczęciu działaności gospodarczej.

    Wojtek

  • 2. Data: 2003-01-15 20:44:56
    Temat: Re: powiadomienie pracodawcy o działaln. gospod. ?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "crazy bejbi" <b...@t...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Chodzi mi tylko o to, czy formalnie (np. od strony podatkowej) można
    > _nie_ informować pracodawcy o rozpoczęciu działaności gospodarczej.

    oczywiście, że tak

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-01-15 20:45:39
    Od: "Tomasz" <t...@i...pl>

    Zawsze należy informować pracodawcę o tym ,że rozpocząło się prowadzić
    dzialalność gosp. lub zaprzestało się jej prowadzenia. Napewno wypełniałeś
    w pracy coś takiego jak PIT 2, gdzie upoważniłeś swojego pracodawcę do
    pobierania ulgi podatkowej, jeżeli rozpoczniesz prowadzić działalność to
    wtedy musisz pomniejszać swój podatek z działalności o ulgę - a nie może być
    ona pobierana podwójnie. Dlatego też musisz (jeżeli już rozpoczniesz
    prowadzić działalność) złożyć w pracy oświadczenie, żeby pracodawca nie
    pobierał Ci juz ulgi.

  • 4. Data: 2003-01-15 20:48:45
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Tomasz" <t...@i...pl> wrote in message
    .
> [...]
    > ona pobierana podwójnie. Dlatego też musisz (jeżeli już rozpoczniesz
    > prowadzić działalność) złożyć w pracy oświadczenie, żeby pracodawca nie

    PIT 2 ?????
    ja nic takiego nie wypełniłem i nigdy się z tym nie spotkałem
    poza tym o jakiej uldze mówisz ??? kwocie wolnej od podatku ? kosztach
    uzyskania ??

    nie za bardzo rozumiem

    poza tym przecież i tak rozliczasz się raz w roku z US ...

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-01-15 21:00:38
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Zawsze należy informować pracodawcę o tym ,że rozpocząło się prowadzić
    > dzialalność gosp. lub zaprzestało się jej prowadzenia.

    ciach

    > Dlatego też musisz (jeżeli już rozpoczniesz
    > prowadzić działalność) złożyć w pracy oświadczenie, żeby pracodawca nie
    > pobierał Ci juz ulgi.

    Co wcale nie oznacza, ze masz obowiazek poinformowac, ze "prowadzisz DG".

    Karol

  • 6. Data: 2003-01-15 21:03:09
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > PIT 2 ?????

    Jak zwal tak zwal oswiadczenie trzeba skladac.

    > ja nic takiego nie wypełniłem i nigdy się z tym nie spotkałem
    > poza tym o jakiej uldze mówisz ??? kwocie wolnej od podatku ? kosztach
    > uzyskania ??

    Kwocie wolnej.

    Karol

  • 7. Data: 2003-01-15 21:31:16
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jak zwal tak zwal oswiadczenie trzeba skladac.

    Mała poprawka - składanie PITu 2 nie jest obowiązkowe ale
    często praktykowane ;-)

    Mogę się mylić ale skoro obowiązek informowania wynika z updf
    (tzn. pośrednio, przez PIT2) to chyba wejście w ryczałtowe formy
    opodatkowania rozwiązuje problem.

    pozd.Pix