  • 151. Data: 2016-07-07 11:10:52
    Temat: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2016-07-07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >>> "[...] rodzica lub opiekuna prawnego, podlegającego obowiązkowi podatkowemu, o
    którym

    > Z czego to wywodzisz?
    >
    > ZTCW Linia orzecznicza obecnie skłania się ku faktycznemu samotnemu
    > wychowywaniu dziecka, więc wskazywałoby to co najmniej na to,
    > że niekoniecznie jest tak jak mówisz.

    Już rozmawialiśmy o treści ustawy vs. linii orzecznictwa.

    --
    Liwiusz

  • 152. Data: 2016-07-07 11:22:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]

    Jeszcze na to odpowiedz, bo nie wynika to wprost z treści ustawy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 153. Data: 2016-07-07 11:23:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2016-07-07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jeszcze na to odpowiedz, bo nie wynika to wprost z treści ustawy.

    Z treści. Widocznie inaczej czytamy.

    --
    Liwiusz

  • 154. Data: 2016-07-07 14:30:51
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Tak. Naprawdę. Bo mam wrażenie, że nie wiesz do czego się
    > przyczepiłem.

    Wiem.

    > A ja mówię o utracie władzy "na skutek" malwersacji
    > i wyłudzeń jako formie protestu społecznego.
    > Więc jeszcze raz proszę o przykład.

    Nie. Ty mówisz o utracie władzy z powodu rozrzucania ulotek przez
    opozycję. I jeszcze prosisz o przykład takiego państwa.

    Przecież to tak nie działa, że zawsze można wskazać jedną konkretną
    przyczynę, zwykle (bo przecież zdarza się, że rząd upada przez jakiś
    konkret) to jest proces powiązanych ze sobą elementów.
    I jednym z takich elementów jest właśnie wykorzystywanie *legalnych* (o
    nielegalnych nawet nie wspominam) możliwości uszczuplenia kasy rządowej.

    Nigdzie nie pisałem, że to jest jedyna i bezpośrednia przyczyna.

    > Wróć może do początku wątku.
    > Czy "UDAWANIE" ____UDAWANIE____ >>>>>UDAWANIE<<<<<< samotnego
    > rodzica, w celu wyłudzenia świadczeń jest "korzystaniem
    > z możliwości prawnych"?

    A nie? Udawanie to kwestia moralna, a nie prawna.
    Jeżeli rząd pozwala na udawanie, wręcz zachęca do udawania, premiuje
    udawanie bonusem finansowym, to niech się teraz wysili i udowodni, że to
    udawanie, a nie płacze i załamuje ręce jakich to ma "złych" obywateli.

    > Karuzelowe wyłudzenie VAT to też wg Ciebie "korzystanie z możliwości
    > prawnych"?

    A są zgodne z prawem?
    Rozwód (jeszcze) jest zgodny z prawem. Oświadczenie, że się nie
    uczestniczy w wychowaniu też jest zgodne z prawem (dopóki państwo nie
    udowodni, że bierze udział, to państwo musi założyć, że nie bierze).

    > Nie piszę w tym wątku o optymalizacji podatkowej. Ten "podwątek"
    > owszem pojawił się na chwilę w dyskusji nt. firm, ale jako próba
    > rozmycia dyskusji, a nie mój główny zarzut dot. autora wątku.

    Ten główny zarzut jest bezpodstawny.

    > I nie jest to sprzeciw wobec władzy, tylko chęć maksymalizacji zysku.
    > Tylko i wyłącznie.

    Jedno drugiego nie wyklucza. Ja nie siedzę w głowie autora wątku i nie
    będę się bawił w zgadywanki.

    Ja, mówię we własnym imieniu, gdy rząd mnie robi w bambuko to nie mam
    żadnych skrupułów. Zgodnie z prawem korzystam z możliwości jakie sam
    rząd wręcza mi w prezencie.

    > Podatki to nie jest kradzież.

    A czy ja gdzieś napisałem, że nie płacę podatków? Płacę. Zgodnie z prawem.

    > A ja twierdzę, że wszyscy Ci robią to z egoistycznych pobudek nie mających
    > nic wspólnego z władzą.

    To rzeczywiście. Masz sporą wiedzę.

    > Nie. Oczekuję przykładu podobnego do Grecji (z tym że tam NIE był to opór
    > wobec władzy) w którym społeczeństwo powiedziało dobitnie "chuja, nie płacimy"
    > i władza przez to upadła.

    Ale że co? Że społeczeństwo dało ogłoszenie w gazecie? Że społeczeństwo
    skrzyknęło się na fejsbuku, spisali "deklarację niepłacenia od dzisiaj"
    i złożyło u notariusza?

    Naprawdę nie widzisz przegięcia w tym o co prosisz?

    > A nie tego, że jakaś partia przegrała wybory bo podjęła niepopularne
    > decyzje, bo tu nie będziesz w stanie wykazać bezpośredniej przyczynowości.

    No. Tak jak nie jesteś w stanie wykazać bezpośredniej przyczynowości
    upadku rządu, gdy wcześniej opozycja ulotki rozrzucała.

    [...]
    A dalej już mi się nie chce. Znudziło mi się wałkowanie w kółko tego samego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 155. Data: 2016-07-07 14:54:36
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-07, Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > nielegalnych nawet nie wspominam) możliwości uszczuplenia kasy rządowej.
    >
    > Nigdzie nie pisałem, że to jest jedyna i bezpośrednia przyczyna.

    No to przejrzyj wątek, bo właśnie prosiłem o dokładną i konkretną
    korelację, a nie na zasadzie "wszyscy wiedzą".

    Nie jest to żadna konkretna przyczyna, a jedynie dorabianie ideologii.

    > A nie? Udawanie to kwestia moralna, a nie prawna.

    Poświadczanie nieprawdy na PIT to chyba kwestia prawna?

    > Jeżeli rząd pozwala na udawanie, wręcz zachęca do udawania, premiuje
    > udawanie bonusem finansowym, to niech się teraz wysili i udowodni, że to
    > udawanie, a nie płacze i załamuje ręce jakich to ma "złych" obywateli.

    A jak ma nie pozwalać na poświadczanie nieprawdy? Ograniczając
    swobody obywatelskie?

    > A są zgodne z prawem?

    Nie są.

    > Rozwód (jeszcze) jest zgodny z prawem.

    Ale nie o tym piszemy.

    > Oświadczenie, że się nie uczestniczy w wychowaniu też jest zgodne z prawem

    Jeśli jest fałszywe, to nie jest zgodne z prawem.

    > (dopóki państwo nie udowodni, że bierze udział, to państwo musi założyć,
    > że nie bierze).

    Kwestia domniemania niewinności nie ma nic do faktu dokonania czynu
    niezgodnego z prawem. Jak napadłeś na bank, to tak naprawdę dokonałeś
    czynu niezgodnego z prawem, niezależnie od tego czy ktoś Ci to udowodni,
    czy nie.

    Nie poruszałem nigdzie wątku penalizacji.

    > No. Tak jak nie jesteś w stanie wykazać bezpośredniej przyczynowości
    > upadku rządu, gdy wcześniej opozycja ulotki rozrzucała.

    Nie jesteś w stanie np. pokazać bezpośredniej korelacji np. między zamieszkami
    na Majdanie, a upadkiem rządu? Orly? Widzę, że nie rozumiesz różnicy między
    demokracją i wyborami a zmianą władzy na skutek protestów społecznych...

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 156. Data: 2016-07-13 10:57:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Była przy okazji podatków (wspólne rozliczenie podatnika z dzieckiem): co najmniej
    jeden dzień w roku.

    -----
    > Problem jest taki, że nie ma jednoznacznej wykładni kto jest osobą samotnie
    wychowującą dziecko.