  • 11. Data: 2004-05-18 16:00:33
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy z PLUSem - ciekawe
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    news:c8d9fd$agf$6@news.onet.pl...

    > Moim zdaniem takie pismo miało by moc wypowiedzenia umowy przez klienta z
    > jej skutkami.

    Dlaczego nie jest zachowana symetria?
    Firma moze zmienic regulamin, a druga strona juz nie?

    WOJSAL

  • 12. Data: 2004-05-18 16:02:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    WOJSAL wrote:
    > Dlaczego nie jest zachowana symetria?
    > Firma moze zmienic regulamin, a druga strona juz nie?

    A kto wydał regulamin?

    KG

  • 13. Data: 2004-05-18 20:40:39
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy z PLUSem - ciekawe (was: Rozwiązanie umowy z PLUSem - ciekawe)
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 18 May 2004 15:30:47 +0200, na pl.soc.prawo, Przemyslaw Rokicki
    napisał(a):

    >:
    >: A tak z ciekawosci - czy fax nie stanowi formy pisemnej.
    >: Fax czy list to tylko forma przeslania i IMHO forma pisemna zostala
    >: zachowana.
    >: Ale moze nie mam racji.
    >:
    >
    > faksem podpisu nie przeslesz, jezeli zeskanujesz czyjs, wydrukujesz na
    > jakims dokumencie to
    > po przeslaniu faksem bedzie wygladal jak "oryginal".
    >
    > P.

    Ale wtedy jestes falszerzem. Na normalnym pismie tez mozna sfalszowac
    podpis.
    Nie wiem co na to przepisy - ale w calym cywilizowanym swiecie faksy sa
    uznawane za dokumenty ( mnie TPSA uznala wypowiedzenie faksowe ).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 14. Data: 2004-05-19 05:54:43
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > A kto wydał regulamin?

    Nie wiem, czy jest w regulaminie informacja
    na temat wydawacy. Zreszta jakie to ma znaczenie?
    Regulamin jest umowa, ktora dotyczy obu stron.
    Wiec nie moze jedna strona zmieniac umowy,
    bez akceptacji drugiej strony.

    Czy uwazasz, ze obecnie firma moze
    zmienic regulamin poprzez umieszczenie
    zapisu o postaci:
    "podnosimy cene uslug
    o 200%. Brak odpowiedzi w formie pisemnej
    dostarczonej w ciagu 3 dni do siedziby
    firmy w Pcimiu Gornym, w godzinach
    10:30-11:15 - traktujemy jako wyrazenie zgody"
    Obecnie firma moze cos takiego umiescic
    bo jest wydawca regulaminu? (o ile w ogole jest
    wydawca)

    Jesli regulamin nie mowi inaczej, to powinna
    obowiazywac symetria: kazda ze stron moze
    zmieniac regulamin w jednakowym trybie.
    Czyli klient obecnie (o ile regulamin nie
    mowi inaczej!!!), tez moze zmienic regulamin
    odeslac do firmy z klauzula typu: "brak odpowiedzi
    w terminie X traktuje jako zgode na przyjete warunki"

    WOJSAL

  • 15. Data: 2004-05-19 10:50:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2004, WOJSAL wrote:
    [...]
    >+ Tak na marginesie.
    >+ Co by bylo, gdyby klient zmienil regulamin,
    >+ wyslal do firmy z klauzula, ze brak odpiwedzi
    >+ w cuiagu 14 dni oznacza akceptacje regulaminu
    >+ przez Polkomtel?

    Obejrzyj sobie K.C.
    Szukaj tekstu "wzorzec umowny" - są przepisy dopuszczające takie
    właśnie formułowanie umowy (jest "wzorzec" a na papierze sporządza
    się odwołanie do "wzorca" i ew. wynegocjowane różnice).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2004-05-19 10:53:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, WOJSAL wrote:
    [...]
> [...]
    >+ dostarczonej w ciagu 3 dni do siedziby
    >+ firmy w Pcimiu Gornym, w godzinach
    >+ 10:30-11:15 - traktujemy jako wyrazenie zgody"

    Daj się namówić na przejrzenie K.C.

    >+ Obecnie firma moze cos takiego umiescic
    >+ bo jest wydawca regulaminu? (o ile w ogole jest
    >+ wydawca)

    A to jeszcze zapodaj googlowi "niedozwolone postanowienia umowne".
    Zdziwisz się :)

    >+ Jesli regulamin nie mowi inaczej, to powinna
    >+ obowiazywac symetria:

    Nie. Przy mnóstwie umów NIE MA symetrii i prawo dość dobrze opisuje
    prawa i obowiązki każdej ze stron.
    Miałeś okazję poczytać dyskusję "za co płaci się prawnikom" :) (tak
    ponad tydzień temu :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2004-05-19 10:56:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2004, kam wrote:

    >+ poilkj wrote:
    >+ > W umowie zapewne podpisał, że zapoznał się ze starym regulaminem.
    >+ > A w nim zapewne było sprecyzowane w jaki sposób ogłaszana jest zmiana
    >+ > regulaminu i założe się, że jest wzmianka, że nowy regulamin może być
    >+ > ogłoszony na stronach internetowych i że jest to wystarczające.
    [...]
    >+ > Zapewne z jedną z faktur też dostał pismo, że jest zmiana regulaminu.
    >+
    >+ Tyle że jest jeszcze art.384 kc

    ...i ?
    "Publiczne ogłoszenie" najwyraźniej nie jest niedozwolonym postanowieniem
    umownym, jako że wcale nie tak dawno widziałem taką formę stosowaną
    przez banki ("zwykłe", nie internetowe - zmiany wywieszane w oddziale
    i już). 384[1] wręcz stwierdza że taka zmiana jest "prawidłowa" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2004-05-19 10:58:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2004 p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ jestem abonentem sieci PLUS GSM, w maju 2002 r. upłynął okres na jaki zawarta
    >+ została umowa anonencka o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w kwietniu
    >+ 2004 przesłałem za pośrednictwem FAXu pisemną rezygnację, jednak teraz
    >+ otrzymałem odp. iż NIE ZOSTAJE ona uznana z uwagi na fakt ZMIANY Regulaminu
    >+ która nastąpiła w LIPCU 2003 r. Regulamin nowy przewiduje konieczność
    >+ rozwiązania umowy w FORMIE PISEMNEJ.
    >+
    >+ Moje pyt.
    >+ Czy obowiązuje mnie Regulamin NOWY [...]
    >+ Czy też obowiązuje mnie stary regulamin [...]

    Załóżmy że z braku jasności nie wynika który regulamin jest właściwy.
    Co byś powiedział na "zasady ogólne wg KC" ? Te stanowią że pisemną
    umowę wypowiada się pisemnie (a w to że faks pismem nie jest chyba
    wierzymy :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2004-05-19 12:11:35
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > właśnie formułowanie umowy (jest "wzorzec" a na papierze sporządza
    > się odwołanie do "wzorca" i ew. wynegocjowane różnice).

    Czyli Ty mozesz wyslac zmiane regulaminu
    do firmy X z klauzula "brak odpowiedzi
    oznacza zgode"? (przy zalozeniu, ze regulamin
    nic nie mowi na ten temat)
    Jesli tak - to OK.

    WOJSAL

  • 20. Data: 2004-05-19 12:17:49
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > A to jeszcze zapodaj googlowi "niedozwolone postanowienia umowne".
    > Zdziwisz się :)

    A jaka jest twoja odpowiedz?

    > Nie. Przy mnóstwie umów NIE MA symetrii i prawo dość dobrze opisuje
    > prawa i obowiązki każdej ze stron.

    Czy obecnie prawo zabrania konsumentowi
    wysylac zmiany regulaminu z klauzula "jak
    nie odpowiecie, to znaczy ze sie zgadzacie" ?

    > Miałeś okazję poczytać dyskusję "za co płaci się prawnikom" :) (tak
    > ponad tydzień temu :))

    Nie mialem czasu.
    A obecnie tez nie mam czasu by czytac wypowiedzi
    wielu osob na jakis tam temat. Domyslam sie ze
    na pewno byly rozne wypowiedzi, i z pewnoscia -
    jak to bywa w dyskusji - pojawily sie rozne
    tematy dyskusji.
    Tylko ktore wypowiedzi w tej dyskusji byly prawidlowe? ;)

    WOJSAL