  • 1. Data: 2004-05-18 07:18:53
    Temat: Rozwiązanie umowy z PLUSem - ciekawe
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam serdecznie sprawa jest prosta.

    jestem abonentem sieci PLUS GSM, w maju 2002 r. upłynął okres na jaki zawarta
    została umowa anonencka o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w kwietniu
    2004 przesłałem za pośrednictwem FAXu pisemną rezygnację, jednak teraz
    otrzymałem odp. iż NIE ZOSTAJE ona uznana z uwagi na fakt ZMIANY Regulaminu
    która nastąpiła w LIPCU 2003 r. Regulamin nowy przewiduje konieczność
    rozwiązania umowy w FORMIE PISEMNEJ.

    Moje pyt.
    Czy obowiązuje mnie Regulamin NOWY - skoro de facto nie wyrażałem zgody na
    funkcjonowanie umowy pod jego żadami - brak aneksu, brak informacji po
    wprowadzeniu nowego regulaminu ?

    Czy też obowiązuje mnie stary regulamin tj. obowiązujący w chwili zawierania
    pierwotnej umowy tj w 2000r ? Pod żądami starego regulaminu oświadczenie woli o
    rezygnacji ze świadczenia usług akceptowaną praktyką było składanie tego
    oświadczenia w formie dostarczenia go Faxem. De facto zachowane zostają
    przesłanki złożenia oświadczenia woli, na co wskazuje treść pisma, w którym
    informje mnie operator iżodmawia przyjęcia mojego wypowiedzenia.

  • 2. Data: 2004-05-18 09:16:46
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy z PLUSem - ciekawe
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    18 May 2004 09:18:53 +0200, na pl.soc.prawo, p...@p...onet.pl
    napisał(a):

> [...]
    > otrzymałem odp. iż NIE ZOSTAJE ona uznana z uwagi na fakt ZMIANY Regulaminu
    > która nastąpiła w LIPCU 2003 r. Regulamin nowy przewiduje konieczność

    A tak z ciekawosci - czy fax nie stanowi formy pisemnej.
    Fax czy list to tylko forma przeslania i IMHO forma pisemna zostala
    zachowana.
    Ale moze nie mam racji.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-18 13:13:21
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > przesłanki złożenia oświadczenia woli, na co wskazuje treść pisma, w którym
    > informje mnie operator iżodmawia przyjęcia mojego wypowiedzenia.

    przeczytaj w starym regulaminie w jaki sposób następuje zmiana
    regulaminu i zapewne znajdziesz, że miałeś 14 dni nie niezgodzenie się z
    nowym regulaminem i wypowiedzenie umowy.
    Po tym czasie zaczął obowiązywać cię nowy.
    A po za tym nie rozumiem, czemu robisz tak wielką awanturę.
    To wyślij im to jeszcze raz pismem listem poleconym i cześć.

  • 4. Data: 2004-05-18 13:30:47
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
[...]

    faksem podpisu nie przeslesz, jezeli zeskanujesz czyjs, wydrukujesz na
    jakims dokumencie to
    po przeslaniu faksem bedzie wygladal jak "oryginal".

    P.

  • 5. Data: 2004-05-18 13:40:12
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > A po za tym nie rozumiem, czemu robisz tak wielką awanturę.
    > To wyślij im to jeszcze raz pismem listem poleconym

    ...najbezpieczniej takze z pisemnym potwierdzeniem odbioru.
    PZdr

  • 6. Data: 2004-05-18 13:49:44
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > A po za tym nie rozumiem, czemu robisz tak wielką awanturę.
    > To wyślij im to jeszcze raz pismem listem poleconym i cześć.

    Tak na marginesie.
    Co by bylo, gdyby klient zmienil regulamin,
    wyslal do firmy z klauzula, ze brak odpiwedzi
    w cuiagu 14 dni oznacza akceptacje regulaminu
    przez Polkomtel?

    Pytanie dotyczy nie tylko Polkomtela.
    Czy regulamin moze zmieniac tylko jedna strona?

    WOJSAL

  • 7. Data: 2004-05-18 14:35:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > regulaminu i zapewne znajdziesz, że miałeś 14 dni nie niezgodzenie się z
    > nowym regulaminem i wypowiedzenie umowy.

    No ale jak dowieść, ze on ten nowy regulamin widzial na oczy. Oni to
    przesyłali zwykłymi listami.

    > Po tym czasie zaczął obowiązywać cię nowy.
    > A po za tym nie rozumiem, czemu robisz tak wielką awanturę.
    > To wyślij im to jeszcze raz pismem listem poleconym i cześć.

    No właśnie. Ba może napisać, że z nowym regulaminem zapoznał się teraz i
    wypowiada z ich winy. Tylko po co?

  • 8. Data: 2004-05-18 14:36:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przez Polkomtel?
    >
    > Pytanie dotyczy nie tylko Polkomtela.
    > Czy regulamin moze zmieniac tylko jedna strona?

    Moim zdaniem takie pismo miało by moc wypowiedzenia umowy przez klienta z
    jej skutkami.

  • 9. Data: 2004-05-18 15:54:58
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > No ale jak dowieść, ze on ten nowy regulamin widzial na oczy. Oni to
    > przesyłali zwykłymi listami.

    W umowie zapewne podpisał, że zapoznał się ze starym regulaminem.
    A w nim zapewne było sprecyzowane w jaki sposób ogłaszana jest zmiana
    regulaminu i założe się, że jest wzmianka, że nowy regulamin może być
    ogłoszony na stronach internetowych i że jest to wystarczające.
    I, że niezgłoszenie sprzeciwu w ciągu 14 dni jest równoznaczne z jego
    akceptacją.
    Zapewne z jedną z faktur też dostał pismo, że jest zmiana regulaminu.

    > No właśnie. Ba może napisać, że z nowym regulaminem zapoznał się teraz i
    > wypowiada z ich winy. Tylko po co?

    A to już cecha nardodowa Polaków. Jakby tu zakombinować, żeby drugim
    utrudnić życie. Patrz dyskusja na temat okazywania / nie okazywania
    dokumentów w autobusach.

  • 10. Data: 2004-05-18 15:59:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    poilkj wrote:
> [...]
    > akceptacją.
    > Zapewne z jedną z faktur też dostał pismo, że jest zmiana regulaminu.

    Tyle że jest jeszcze art.384 kc

    KG