  • 1. Data: 2003-05-11 21:01:38
    Temat: Rozliczenie ogrzewania
    Od: "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    właśnie dowiedzialam sie ze w moim bloku jest roznoszone rozliczenie
    ogrzewania za 2002.
    Zaznaczam, ze kazdy mieszkaniec ma swoj licznik ogrzewania. Na rozliczeniu
    znajduja sie pozycje:
    -wg wskazań licznika - opłata zmienna
    i druga pozycja
    -0,46 za metr2 - opłata zmienna
    I tu takie pytanie, co to jest ta opłata stała, jak licznik to wskazanie
    licznika, a ta stała za m2 to co to? Dodam ze w blokach gdzie jest 1 licznik
    na caly blok jest liczone wlasnie wg m2. Natomiast u nas wystepuja obie te
    wartosci.

    Pozdrawiam
    Baśka

  • 2. Data: 2003-05-11 21:26:13
    Temat: Re: Rozliczenie ogrzewania
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    O ile mi wiadomo - opłata stała wywodzi się z jakiejś ustawy i płacą ją
    wszyscy - 0,47/m2
    Może w bloku, gdzie nie mają liczników i płacą ryczałtem, po prostu ta kwota
    jest podana łącznie?

  • 3. Data: 2003-05-12 04:43:36

    "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    licznik
    > na caly blok jest liczone wlasnie wg m2. Natomiast u nas wystepuja obie te
    opłata zmienna, to koszty wytworzenia ciepła (zakup oleju, gazu, czy czym
    tam palą) - rozliczana podzielnikami
    opłata stała, to koszty utrzymania kotłowni w przeliczeniu na m2 powierzchni
    ogrzewanej (koszty ubezpieczenia, serwisu,płacy pracowników itp itd)

    Nie może być tak, że gdybyś nic nie grzała to nic nie zapłacisz, bo
    kotłownia generuje koszty nawet wówczas jak nie pracuje.