  • 1. Data: 2003-05-11 20:36:25
    Temat: kodeks pracy
    Od: "Michał Chrustek" <k...@i...pl>

    Witam.
    Mam następujący problem.
    Zakończyłem edukację w pewnej Wyższej Szkole. Nauka trwała tam 2 lata i 4
    miesiące (zamiast dwóch, były trzy semestry w roku) i otrzymałem dyplom
    inżyniera.
    Zaniosłem dyplom do pracy, ale teraz pani dyrektor ma wątpliwość, którą chce
    rozwiązać na moją korzyść, ale mówi, że to może troszke potrwać. Chodzi o
    należny mi urlop.
    Ukończenie liceum ogólnokształcącym traktuje się jak cztery lata pracy,
    szkołe wyższą jak osiem lat. Wątpliwość mojej dyrektorki polega na tym, czy
    moją uczelnię, która jest szkołą wyższą i mam po niej tytuł inżynierski, ale
    trwała tylko 2 lata i 4 miesiące zamiast 4 lat można zaliczyć do czasu
    wymiaru pracy (chodzi konkretnie o urlop) jako 8 lat pracy (niestety w
    kodeksie pracy nie porusza się tak drobnych niuansów). Wg mnie nie liczy się
    czas trwania studiów, tylko sam fakt ukończenia szkoły wyższej i tak samo
    myśli pani dyrektor, ale z powodu pracy w firmie w której pracuję nawet taka
    pierdółka jak ta musi być konsultowana z radami prawnymi (a jak wspomniałem
    to może potrwać kilka tygodni) - taka robota :-)))

    Mam nadzieję, że dało się zrozumieć to co chciałem powiedzieć :-)
    Będę wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam.
    Michał Chrustek

  • 2. Data: 2003-05-11 21:07:05
    Temat: Re: kodeks pracy
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Chrustek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wspomniałem
    > to może potrwać kilka tygodni) - taka robota :-)))

    Na dyplomie jest napisane jak długo trwaly studia ?

    Karol

  • 3. Data: 2003-05-11 21:46:43
    Od: "Michał Chrustek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na dyplomie jest napisane jak długo trwaly studia ?
    >
    > Karol

    Nie, nie pisze, ale przełożona zna tę uczelnię i wie ile studiowałem :-)
    I ona i ja uważamy, że czas trwania uczelni nie jest istotny (bo nauka na
    tej uczelni trwa 2 lata i 4 misiące, a nie że ja skończyłem tę uczelnię
    wcześniej), ale dyrektorka również sugeruje się trochę tym, że w kodeksie
    pracy pisze, że po szkole średniej (konkretnie liceum czteroletnie) liczy
    się 4 lata pracy, a po studiach (uczelni też 4-ro lub 5-cio letniej) jest 8
    lat pracy (liceum + studia), a moje studia nie trwały 4 lata, dlaczego więc
    POWINNO mi przysługiwać całe 8 lat. Taka dygresja, którą chcemy rozwiązać z
    ciekawości :-)
    Zdrowia życzę wszystkim :-)

    Michał Chrustek

  • 4. Data: 2003-05-11 22:10:38
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    > pracy pisze, że po szkole średniej (konkretnie liceum czteroletnie) liczy

    Szkole srednia tez (AFAIK) mozna ukonczyc szybciej niz w 4 lata, a mozna i
    dluzej.

> [...]
    więc
    > POWINNO mi przysługiwać całe 8 lat. Taka dygresja, którą chcemy rozwiązać

    To niepotrzebnie sie trudzicie. Licencjat tez nie trwa 4 lat, a do urlopu
    liczy sie jak 8.

    Karol

  • 5. Data: 2003-05-12 05:05:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 11 May 2003 22:36:25 +0200, "Michał Chrustek"
    <k...@i...pl> zakodował:

    >trwała tylko 2 lata i 4 miesiące zamiast 4 lat można zaliczyć do czasu
    >wymiaru pracy (chodzi konkretnie o urlop) jako 8 lat pracy (niestety w
    >kodeksie pracy nie porusza się tak drobnych niuansów). Wg mnie nie liczy się

    Nie liczy się czas trwania dla studiów - masz 8 lat. Gdy istotny jest
    czas trwania nauki (np dla zawodówek) jest to wyraźnie napisane w KP.
    Jest jednak małe ale jeżeli pracowałeś w trakcie trwania nauki.

    Art. 155.
    [...]
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu
    pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się b?dĽ okres
    zatrudnienia, w którym była pobierana nauka, b?dĽ okres nauki,
    zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla pracownika.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775