  • 11. Data: 2013-10-22 18:50:36
    Temat: Re: Równoważne adresy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:52297705-2f4b-4c83-9421-5a281bc6bdf3@googlegrou
    ps.com...

    > Z kolei ja nie natkn��em si� na adresy typu Wo�owa 12/1 m10,
    A unas takia numeracja jest często spotykana.
    Targowa 12/1 mieszkania 2 np.

    Ale wóczas wiadomo, że to po prostu jeden dom. Ni wiem, w czym tu widzisz
    problem.

  • 12. Data: 2013-10-22 18:56:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 18:50:36 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Ale w�czas wiadomo, �e to po prostu jeden dom. Ni wiem, w czym tu widzisz
    > problem.
    A coś pisałem o problemie? Maruda pisał ze nie spotkał takiej numeracji ja napisałem
    że u nas takie są.

  • 13. Data: 2013-10-22 18:57:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    .pl...

    > Jak masz 11/1, to wiadomo, że to nie jest budynek na dwóch sąsiednich
    > działkach. Zgodnie z przepisami po jednej stronie ulicy masz numery
    > nieparzyste, a po drugiej parzyste i tylko sytuacja, gdy w adresie masz
    > dwie kolejne liczby parzyste lub nieparzyste może wzbudzać wątpliwość.

    Ty chyba na żadnym większym osiedlu nie byłeś :)

    /me ma "budynek" 1/3i m. ...
    I baardzo często ludzie z dowodu przepisując robią 1/31.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2013-10-22 19:00:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 18:37:31 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Zgodnie z przepisami po jednej stronie ulicy masz numery
    > nieparzyste, a po drugiej parzyste i tylko sytuacja, gdy w adresie masz
    > dwie kolejne liczby parzyste lub nieparzyste moďż˝e wzbudzaďż >wďż˝tpliwo��.
    Jak

    O jakich przepisach piszesz? Bo z mioich obserwacji wynika że nie jest regułą że po
    jednej stronie ulicy parzyste po drugiej nieparzyste itp.
    Czasami numeracja miewa jakby losową kolejność- w syuacji np że jakas większa działka
    została podzielona na kilka mniejszych to urzędasy potrafią nadać nowym działką różne
    nielogicznie ułozone numery.

  • 15. Data: 2013-10-22 19:08:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    > /me ma "budynek" 1/3i m. ...
    > I baardzo często ludzie z dowodu przepisując robią 1/31.

    Szkoda, że mandaty i tak trzeba płacić.
    Spotykałem się, że ludzie piszą Dibuła, czy Dibua zamiast Dubois.
    Puławskiego zamiast Pułaskiego też często spotykam.

  • 16. Data: 2013-10-22 19:34:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:l46ach$bh4$1@node1.news.atman.pl...

    > Nieprawda. Nie ma takich przepisów. I znam co najmniej kilka przykładów,
    > że tak nie jest. Na wsiach (miejscach z bardzo rozproszoną zabudową)
    > szczególnie.

    Na wsiach masz drogi, a nie ulice i w tym tkwi różnica :-))

    > A kiedyś (we Wrześni chyba) byłem na uliczce, gdzie numery nie szły
    > według niczego, ani parzyste/nieparzyste ani po kolei - np. nr 3
    > sąsiadował z 12, czy jakoś tak.

    Chyba tylko jakoś tak :-)

    Większość numeracji w Polsce było ustawiane zgodnie z Rozporządzeniem
    Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. w sprawie numeracji
    porządkowej nieruchomości. oraz poprzednich rozporządzeniach. Jeśli kogoś
    to interesuje, to można prześledzić, czemu czasem przy numerach mamy
    literki a kiedy indziej cyferki. Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o
    infrastrukturze informacji przestrzennej uchyliła to rozporządzenie i nie
    potrafię znaleźć aktualnie obowiazującego, ale minister miał 3 lata na
    aktualizację, więc nie wykluczone, ze po prostu sobie zapomniał :-)

    Oczywiście w praktyce bywa, że są odstępstwa od określonych przepisami
    zasad wynikające z różnych miejscowych uwarunkowań, jak choćby zmiana
    przebiegu ulicy. Wówczas przeważnie nie zmienia się numeracji juz
    istniejacej, ale to są wyjątki. W Krakowie - Nowa Huta jakiś miejscowy
    artysta na znajdujacych sie tam osiedlach numeracje prowadził po spirali od
    centrum, które przeważnie stanowiła szkoła, przedszkole lub inna podobna
    budowla. Ale to są po prostu wyjątki.

  • 17. Data: 2013-10-22 20:04:49
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-22 19:34, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > od centrum, które przeważnie stanowiła szkoła, przedszkole lub inna
    > podobna budowla. Ale to są po prostu wyjątki.

    Ty o prawie i teorii, a inni o praktyce.
    Przykład z mojej okolicy, tj z Katowic:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2290f54be0fc2852
    .html

    Strzałkami oznaczyłem pewne budynki przy ul. Witosa. Proszę zwrócić
    uwagę na numery 3, 4 i 5.
    Ani to wieś, ani nie zmieniono biegu ulicy (w tej części, bo dalej na
    południe nieco zmieniono). Po prostu urzędnicza bezmózga fantazja.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 18. Data: 2013-10-23 00:13:06
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-10-22 18:37, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > nieparzyste może wzbudzać wątpliwość. Jak sobie wyobrażasz
    > budynek na dwóch sąsiednich działkach o numerach 11 i 1? Most

    To teraz karnie wsiadasz w środek transportu i jedziesz do wsi
    Warzyce (pod Jasłem).

    Pierwszą lokalizację jaką nawiedzasz to dom nowego sołtysa
    (adres dostępny w sieci). drugą to dom starego sołtysa (jw.) i
    zakład karny.

    A potem opowiadasz nam wrażenia z logiki numeracji ;)

    P.S.: geoportal Ci huja pomoże :D

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 19. Data: 2013-10-23 01:02:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ani to wieś, ani nie zmieniono biegu ulicy (w tej części, bo dalej na
    > południe nieco zmieniono). Po prostu urzędnicza bezmózga fantazja.

    Pisałem, ze istnieją wyjątki, ale tu żadnego nie ma. Numeracja leci swoim
    rytmem po obydwu stronach ulicy od jej początku. Nie ma zadnego powodu, by
    numer 4 była vis a' vis 3 i 5. Bywają ulice, gdzie przykładowo w ogóle nie
    ma parzystej albo nieparzystej strony ulicy. W tym konkretnym wypadku owo
    przesunięcie jest wynikiem tego, że po nieparzystej stronie ul. Witosa -
    jak wynika z mapy pod linkiem http://goo.gl/maps/bCg62 - biegnie na pewnym
    odcinku biegnie ul. Macieja Rataja. Numer 1 pewnie jest gdzieś na początku,
    a reszta działek po nieparzystej stronie jest przyporządkowana do tych
    mniejszych uliczek.

  • 20. Data: 2013-10-23 01:12:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dostępny w sieci). drugą to dom starego sołtysa (jw.) i zakład karny.
    >
    > A potem opowiadasz nam wrażenia z logiki numeracji ;)

    Na wsi domy się numeruje w kolejności budowania. Tu spokojnie może być
    numer 100 obok numeru 1 i 500. Natomiast nie chce mi sie wróżyć, o cóż też
    może Ci chodzić z tymi adresami, więc moze napisz to normalnie.