  • 1. Data: 2003-08-13 17:42:29
    Temat: Rezygnacja z pracy
    Od: Kuba Huszlak <k...@i...pl>

    Witam.

    Mam podpisana umowe o prace na 3 miesiace. Z pewnych wzgledow chce
    zrezygnowac z tej pracy przed uplywem tych 3 miesiecy. Czy ktos z
    Szanownych grupowiczow moglby mi poradzic jak to zrobic. Czy moge w ogole
    zrezygnowac ?

    Kuba Huszlak
    k...@i...pl

  • 2. Data: 2003-08-13 18:02:43
    Temat: Re: Rezygnacja z pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 13 Aug 2003 19:42:29 +0200, Kuba Huszlak
    <k...@i...pl> zakodował:

    Jaka to umowa??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-08-13 19:57:50
    Od: Kuba Huszlak <k...@i...pl>

    13-08-2003 20:02, Kaizen napisał(a):

    > Jaka to umowa??

    Przepraszam, ale nie rozumiem. Napisalem: umowa o prace (na czas okreslony
    - 3 miesiace).

    --
    Kuba Huszlak
    k...@i...pl

  • 4. Data: 2003-08-13 20:44:46
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Uzytkownik "Kuba Huszlak" <k...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > Czy moge w ogole
    > zrezygnowac ?

    Do wczesniejszego rozwiazania umowy na czas okreslony moze dojsc w drodze
    jej rozwiazania na mocy porozumienia stron, za wypowiedzeniem lub bez
    wypowiedzenia.

    Do rozwiazania umowy zawartej na czas okreslony na mocy porozumienia stron
    oraz bez wypowiedzenia maja zastosowanie te same przepisy kodeksu pracy jak
    przy umowie na czas nieokreslony

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-08-13 21:31:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 13 Aug 2003 21:57:50 +0200, Kuba Huszlak
    <k...@i...pl> zakodował:
    >Przepraszam, ale nie rozumiem. Napisalem: umowa o prace (na czas okreslony
    >- 3 miesiace).

    Nie napisałeś, czy na czas określony, czy na okres próbny.
    A różnica istotna - umowy na czas określony 3-mce nie można w ogóle
    wypowiedzieć.
    Czyli pozostaje porozumienie stron, albo bez wypowiedzenia (czyli
    naruszenie podstawowych obowiązków pracownika, albo pracodawcy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-08-13 21:31:56
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 13 Aug 2003 22:44:46 +0200, "HaNkA ReDhUnTeR"
    <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl> zakodował:

    >umowy na czas okreslony [...] za wypowiedzeniem

    A to na jakiej podstawie??

    Bo KP twierdzi, że za wypowiedzeniem to tylko na czas nieokreślony i
    na okres próbny.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-08-13 22:21:58
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > Bo KP twierdzi, że za wypowiedzeniem to tylko na czas nieokreślony i
    > na okres próbny.

    Chciałam zauważyć, że ze względu na charakter umowy terminowej, przepisy
    prawa pracy znacznie ograniczają możliwość jej wcześniejszego rozwiązania w
    drodze wypowiedzenia ale jej nie wykluczają. W świetle art. 33 KP tylko
    umowy terminowe zawarte na czas dłuższy niż 6 miesięcy mogą być rozwiązane w
    drodze wypowiedzenia, jeżeli strony same zastrzegły dopuszczalność jej
    wypowiedzenia z zastosowaniem 2-tygodniowego okresu wypowiedzenia. Taką
    klauzulę można wprowadzić zaraz przy podpisywaniu umowy o pracę lub w jej
    trakcie [Sąd Najwyższy - uchwała z 14.06. 1994 r]. Obowiązuje wówczas 2
    tygodniowy okres wypowiedzenia. Taką umowę na czas okreśłony można
    wypowiedzieć nawet już po pierwszym miesiacu jej trwania - czyli nie trzeba
    czekać do owych 6 miesięcy [Sąd Najwyższy-uchwała z dnia 7.09.1994 r]W
    okresie wypowiedzenia terminowej umowy o pracę pracownikowi przysługuje
    zwolnienie na poszukiwanie pracy w wymiarze dwóch dni roboczych, z
    zachowaniem prawa do wynagrodzenia od pracodawcy. Określa to art. 37 KP
    przyznający prawo do takiego zwolnienia w okresie wypowiedzenia każdego
    rodzaju umowy o pracę, jeżeli okres ten nie przekracza miesiąca.

    HaNkA

  • 8. Data: 2003-08-14 05:53:43
    Od: r...@r...pl

    > drodze wypowiedzenia ale jej nie wykluczaj?. W ?wietle art. 33 KP tylko
    > umowy terminowe zawarte na czas d?u?szy ni? 6 miesi?cy mog? by? rozwi?zane w
    > drodze wypowiedzenia, je?eli strony same zastrzeg?y dopuszczalno?? jej
    > wypowiedzenia z zastosowaniem 2-tygodniowego okresu wypowiedzenia. Tak?

    Tak, ale pytanie dotyczylo umowy zawartej na czas 3 miesiecy.
    a takiej nie mozna rozwiazac za wypowiedzeniem....

    pozdrawiam

    romekk

  • 9. Data: 2003-08-14 07:31:59
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Użytkownik <r...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ale pytanie dotyczylo umowy zawartej na czas 3 miesiecy.
    > a takiej nie mozna rozwiazac za wypowiedzeniem....

    Zgadza się ale mam przeczucie, że gdybym nie ujęła w odpowiedzi opcji
    rozwiązania za wypowiedzeniem ktoś by mnie zaraz poprawił:-) Starałam sie
    aby moja wypowiedz była kompleksowa - może nie przyda sie autorowi tego
    wątku ale gdy ktoś kiedyś będzie googlał archiwum....:-)))))

    HaNkA

  • 10. Data: 2003-08-14 16:53:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 14 Aug 2003 09:31:59 +0200, "HaNkA ReDhUnTeR"
    <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl> zakodował:

    >aby moja wypowiedz była kompleksowa - może nie przyda sie autorowi tego

    Nie tylko nie przyda, ale i wprowadzi w błąd.
    Pytanie było proste i konkretne, a nie ogólne.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775