  • 1. Data: 2020-03-22 13:49:23
    Temat: Restauracje na stojąco
    Od: cef <c...@i...pl>

    W rozporządzeniu wprowadzającym stan epidemii jest punkt dotyczący
    ograniczenia w działaniu lokali gastronomicznych, ale zaciekawiło mnie
    jak ten przepis został sformułowany.Mamy w rozporządzeniu taki tekst:

    "Rozdział 4 - Ograniczenia funkcjonowania określonych instytucji lub
    zakładów pracy
    § 6. 1. W okresie, o którym mowa w § 1, ustanawia się czasowe ograniczenie:
    1) prowadzenia przez przedsiębiorców w rozumieniu przepisów ustawy z
    dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców oraz przez inne podmioty,
    działalności:
    a) polegającej na przygotowywaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom
    siedzącym przy stołach lub gościom dokonującym własnego wyboru potraw z
    wystawionego menu, spożywanych na miejscu (ujętej w Polskiej
    Klasy-fikacji Działalności w podklasie 56.10.A), z wyłączeniem
    realizacji usług polegających na przygotowywaniu i podawaniu żywności na
    wynos lub jej przygotowywaniu i dostarczaniu oraz działalności
    restauracyjnej lub ba-rowej prowadzonej w środkach transportu,
    wykonywanej przez oddzielne jednostki"

    Dlaczego dotyczy to tylko siedzących przy stołach?
    A jak ktoś ma ławy a nie stoły? Jest jakaś prawna definicja stołu?
    Czyli w sumie wystarczyłoby usunąć krzesła z lokalu i mieć tylko miejsca
    stojące przy stołach albo zaprowadzić miejsca siedzące ale nie przy
    stołach tylko
    jakieś wolnostojące i jakieś podstawki pod talerze, albo obsługiwac
    tylko przy barze, bufecie czy ladzie a nie przy stołach i zlikwidować menu?
    (a żeby się nikt nie czepiał oferować gościom wedle życzenia z tego co
    jest kuchni)
    Pomijam fakt, że i tak niewielu klientów w obecnej sytuacji by przyszło,
    ale znowu mamy przykład jakiegoś dziwnego stanowienia prawa, które można
    ominąć
    jakimś prostym zabiegiem.
    Ciekawi mnie kiedy ktoś pierwszy wpadnie na pomysł jak działać pomimo
    zakazu.

  • 2. Data: 2020-03-22 14:29:16
    Temat: Re: Restauracje na stojąco
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-22 o 13:49, cef pisze:
> [...]
    > ominąć
    > jakimś prostym zabiegiem.
    > Ciekawi mnie kiedy ktoś pierwszy wpadnie na pomysł jak działać pomimo

    Aaa, zacytowali sobie fragment z PKD - ale swoją drogą te klasyfikacje też
    wielu rzeczy nie przewidziały a jakiś kod PKD trzeba było podać
    jeśli ktoś chciałby obsługiwać bez stołów. A już myśłałem, że
    to coś w rodzaju "lub czasopisma" :-)

  • 3. Data: 2020-03-22 15:23:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I znowu plac czerwony w moskwie...
    Nie ławy lecz ławki i nie krzesła lecz klęczniki.

    -----

  • 4. Data: 2020-03-22 19:53:33
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.03.2020 o 13:49, cef pisze:
    > Dlaczego dotyczy to tylko siedzących przy stołach?
    > A jak ktoś ma ławy a nie stoły? Jest jakaś prawna definicja stołu?

    stół to taki przedmiot, na którym można postawić posiłek i go zjeść

    na zajęciach z filozofii pani doktor filozofii chciała namieszać nam
    studentom filozofią Kanta, że przedmiot to nie jest to widać zmysłami,
    że przedmiot zależy od podmiotu go widzącego swoimi zmysłami, nie jest
    od podmiotu niezależny

    dlatego najlepszy jest okrągły stół, bez kantów:)