  • Data: 2005-07-27 12:26:23
    Temat: Renta socjalna - absurd w ZUS
    Od: "Tadek" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Właśnie wróciłem z ZUS i jestem załamany ich rozumowaniem. Od początku.
    Mam rentę socjalną wypłacaną przez ZUS (II stopień niepełnosprawności). Renta to
    427zł, nie jest to duzó więc próbowałem dorobić. Wpadłem na pomysł i założyłem
    DG jako osoba fizyczna. Składki na ZUS płace takie jak każdy pomniejszone o
    100zł. W zapisie o rencie jest że "moj przychód" nie może osiągnąc więcej niż
    740zł za miesiąc, bo jak osiagnie to zabierają rente. Teraz patrzmy na tę
    logikę. Składki ZUS muszę odprowadzić 640zł czyli moja firma dochodu musi
    przynosić mniej niż 100zł, zakładając że są to usługi. Np. kupię samochód za
    800zł i sprzedam za 900zł i w tym momencie trace rente, bo przychód jest
    większy niż 740zł. Jestem zbyt ubogi żeby spytać jakiegoś prawnika o to, czy
    jest szansa na utrzymanie tej renty wiec pytam tu. Dla mnei jest to paranoja, ze
    nie powiem ze dyskryminacja osob niepelnosprawnych. Jak mamy zyc za 400zł?
    Chcemy sami bez laski dorobic drugie tyle to panstwo bierze nas za burzuazje i
    zabiera rente. Dzieki za jakiekolwiek opinie.

    Tadek