  • 1. Data: 2006-09-06 12:03:46
    Temat: Renta socjalna -
    Od: "S R" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam zamiar ubiegac sie o rente socjalna.
    Powiatowy zespol orzekający o stopniu niepełnosprawności ma mi odnowic
    orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (przyznane na czas
    okreslony, wlasnie mi sie konczy) (choroba od urodzenia - nie bedzie z tym
    problemow, tak mnie zapewniali telefonicznie).

    Czy aby w dalszym ciagu otrzymywac rente socjalna wystarczy ze zlozw wniosek o
    przyznanie renty i przedstawie orzeczenie wydane przez powiatowy zespol
    orzekający o stopniu niepełnosprawności zaliczajace moja osobe do osob o
    umiarkowanym stopniu niepelnosprawnosci, czy bede musiala stanac przed komisja
    lekarska ZUS?

    Jak znam zycie komisja ZUS nie zaliczy mnie do osob niezdolnych do pracy.

    Na jednej ze stron ( http://www.niepelnosprawni.info/ledge/x/5060 )
    wyczytalem, ze całkowitej niezdolności do pracy wydana przez ZUS jest
    traktowane na równi z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

    RakS

  • 2. Data: 2006-09-06 17:25:56
    Temat: Re: Renta socjalna -
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "S R" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    osob o
    > umiarkowanym stopniu niepelnosprawnosci, czy bede musiala stanac

    Skoro pobierasz rentę socjalną, to skontaktuj się z ZUS, skoro zbliża
    się koniec okresu, na który została przyznana. Otrzymasz informacje,
    jaki wniosek musisz złożyć i jakie załączniki, badania etc.

    > Jak znam zycie komisja ZUS nie zaliczy mnie do osob niezdolnych do
    pracy.

    Skoro pobierasz rentę socjalną, to komisja ZUS musiała Cię już kiedyś
    uznać za niezdolnego do pracy.

> [...]
    jest
    > traktowane na równi z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu

    To jest prawda, ale orzeczenie o umiarkowanym stopniu
    niepełnosprawności nie jest równoznaczne z orzeczeniem o całkowitej
    niezdolności do pracy, wydanym przez lekarza orzecznika ZUS lub
    komisję lekarską ZUS.
    Zresztą sam piszesz, że łatwiej uzyskać zaświadczenie o
    niepełnosprawności niż o niezdolności do pracy w ZUS.

    wa