  • 1. Data: 2006-09-06 11:47:47
    Temat: Link4 i wyplata odszkodowania za zniszczona brame i ogrodzenie
    Od: "s137712" <s...@y...com>

    Witam wszystkich. Mam do Was pytanie i prosbe o porade co dalej robic. Otoz
    3 tygodnie temu pewien mlody czlowiek nie opanowal samochodu i uderzyl w
    moja brame wjazdowa, niszczac ja i 4 metry ogrodzenia. Wezwalem policje,
    sprawca przyznal sie do winy (skasowany samochod). Policja spisala protokol
    i do tego momentu wszystko bylo ok. Schody zaczely sie w momecie proby
    odzyskania odszkodowania z OC sprawcy z Link4. Przyjechal Pan ktory zrobil
    bardzo dokladne ogledziny, obfotografowal rozbita brame i inne elementy
    ogrodzenia. Nastepnie zlozyl te materialy w Link4. Miedzy czasie nie
    czekajac na wycene z Link4 poprosilem trzech lokalnych rzemieslnikow o
    wstepna wycene naprawienia szkody. Rozbieznosci w cenie byly pomiedzy 5 a 6
    kpln. Zadzwonilem po jakis 3 dniach do Link4 na ile oni wyceniaja moja
    szkode i dowiedzialem sie ze wedlug ich wstepnej kalkulacji sa sklonni
    zwrocic mi 1000pln. Odrzucilem ta propozycje, proszac zeby odnotowali sobie
    w swojej bazie ze nie zgadzam sie z takim oszacowaniem, oraz ze dostarcze
    swoja kalkulacje cenowa usuniecia szkody. Moja kalkulacja opiewa na 4,5kpln.
    Dzwonilem dzisiaj do Link4 i caly czas nie mam jeszcze odpowiedzi. I teraz
    moje pytanie jest nastepujace: co jesli Link4 odrzuci moja kalkulacje i
    ponownie zaproponuje jakas smieszna kwote, gdzie z tym isc - czy wynajmowac
    adwokata, czy samemu isc do sadu - nie mam rzadnego doswiadczenia w tego
    typu sprawach i licze na Wasza pomoc. Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.
    Tomek.

  • 2. Data: 2006-09-06 14:58:14
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "s137712" <s...@y...com> napisał w wiadomości
    > Dzwonilem dzisiaj do Link4 i caly czas nie mam jeszcze odpowiedzi.

    Ty dzwoń do sprawcy - niech pokrywa szkody a link4 niech mu później zwróci

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-06 19:52:48
    Od: "Swider" <j...@g...com>

    Witam.
    POwinieneś się postarać o wycene rzeczoznawce majątkowego, z tą
    wyceną możesz się zwrócić do zakładu ubezpieczeń i żadać
    wypłaty odszkodowania + koszty rzeczoznawcy. Jesli zakład odmówi
    pozostaje Ci pozwać przed sadem cywilnym sprawce owego zdarzenia o ww.
    koszta, z zakładem ubezpieczeń jako współpozwanym. Wydaja mi sie ze
    jak przedstawisz im "mocny papier" to powinno to zakonczyc sprawe (nie
    beda przeciez kwestionowac rzeczoznawcy).
    W razie problemów informacji i pomocy mozszesz szukać u rzecznika
    ubezpieczonych (niedawno tez to przerabilem w troche innej konfiguracji
    i z Allianzem w roli glownej) www.rzu.gov.pl
    pzdr
    kuba

  • 4. Data: 2006-09-08 17:27:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Swider" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Zanim uczynisz to, co radzi Świder, jeszcze spróbował bym napisać do nich pismo
    wzywające do wyrównania szkody i podające Twoja wycenę. poinformują lich w
    piśmie, że wobec niewyrażenia zgody na Twoją cenę albo braku odpowiedzi będziesz
    dochodzić roszczenia na drodze sądowej. Możesz w piśmie wspomnieć, ze jeśli
    uważają, ze odbudowa ogrodzenia jest możliwa, to niech wskażą wykonawcę, który
    koniecznej naprawy wykona na ich koszt. Skoro mają takiego za 1.000 zł, to
    zakładam, że Ty nie masz o to pretensji. Byle zrobił to dobrze.

    Powoływanie rzeczoznawcy nie ma żadnego sensu, bo dla postępowania sądowego ta
    wycena nie będzie mieć żadnego znaczenia. W razie konieczności na Twój wniosek
    powoła go sąd z listy biegłych sądowych. Opinia napisana na Twoje zlecenie nie
    będzie miarodajna. Prędzej sens miało by uzyskanie pisemnych kosztorysów od tych
    3 wykonawców, albo przynajmniej jednego.