  • 1. Data: 2006-09-06 11:11:25
    Temat: dane osobowe
    Od: "DrAK" <d...@w...pl>

    Czy i jeśli tak, to dlaczego, nie wolno umieszczać na oficjalnych
    stronach nauczycieli uczelni wyników sprawdzianów, zaliczeń, etc.

    pozdrawiam, A.

  • 2. Data: 2006-09-06 11:56:08
    Temat: Re: dane osobowe
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "DrAK" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Czy i jeśli tak, to dlaczego, nie wolno umieszczać na oficjalnych
    stronach nauczycieli uczelni wyników sprawdzianów, zaliczeń, etc.

    pozdrawiam, A.
    Bo uczniowie mogą sobie tego nie życzyć.
    Pozatym dane osobowe to dane pozwalające jednoznacznie zidentyfikować daną
    osobę więc jeśli uczniowie się by zgodzili wtedy bym umieszczał.

  • 3. Data: 2006-09-06 17:05:01
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 06-09-2006 o 13:56:08 zmarekz <l...@w...pl> napisał(a):

    > Czy i je?li tak, to dlaczego, nie wolno umieszczaae na oficjalnych
    > stronach nauczycieli uczelni wyników sprawdzianów, zalicze?, etc.
    >
    > Bo uczniowie mog? sobie tego nie ?yczyae.
    > Pozatym dane osobowe to dane pozwalaj?ce jednoznacznie zidentyfikowaae
    > dan?
    > osob? wi?c je?li uczniowie si? by zgodzili wtedy bym umieszcza?.

    Dlaczego w takim razie czesto wykladowcy mowia, ze ze wzgledu na ochrone
    danych osobowych beda wywieszac numery indeksow zamiast imion i nazwisk?
    Po imieniu i nazwisku nie da sie jednoznacznie ... a po numerze indeksu
    raczej nie powinno to stanowic problemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2006-09-06 18:36:48
    Od: " eluela" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    u mnie na uczelni stosuje się numery indeksu, PESEL,osoby które nie chca by
    ujawniać ich imie i nazwisko moga rowniez podac pseudonim (dowolne slowo lub
    ciag cyfr)

  • 5. Data: 2006-09-07 06:17:47
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    To podajcie uczelnie do sądu o łamanie prawa ;) PESEL jest daną na podstawie
    której możńa jednoznacznie zidentyfikować daną osobę.
    Tylko ciekawe jak skończycie studia.

  • 6. Data: 2006-09-07 06:44:48
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zmarekz" <lubiespam.tpi.pl...
    > To podajcie uczelnie do sądu o łamanie prawa ;) PESEL jest daną na
    podstawie
    > której możńa jednoznacznie zidentyfikować daną osobę.

    Cos by tu sie znalazlo..:
    Art. 23.
    1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o
    usunięcie dotyczących jej danych,
    2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku
    wynikającego z przepisu prawa,
    3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą,
    jest
    jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem
    umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,
    4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla
    dobra publicznego,
    5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
    realizowanych
    przez administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie
    nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.

    > Tylko ciekawe jak skończycie studia.

    Nie bedzie list, a studenci beda po informacje chodzic osobiscie do
    dziekanatow.
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl

  • 7. Data: 2006-09-07 06:50:24
    Od: "earl" <e...@p...fm>

    Jasko Bartnik napisał(a):

> [...]
    > Po imieniu i nazwisku nie da sie jednoznacznie ... a po numerze indeksu
    > raczej nie powinno to stanowic problemu.

    ad identyfikacji po nr indeksu, naprawdę wiesz jak się nazywa osoba o
    nr indeksu np. 1234567?

  • 8. Data: 2006-09-07 07:17:00
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 07-09-2006 o 08:50:24 earl <e...@p...fm> napisał(a):

    > ad identyfikacji po nr indeksu, naprawdę wiesz jak się nazywa osoba o
    > nr indeksu np. 1234567?

    Jestem w stanie jednoznacznie stwierdzic. Zakladajac jedynie, ze uczelnie
    maja swoje oznaczenia charakterystyczne tylko dla danej uczelni. Albo
    zalozyc, ze student z SGH nie bedzie zdawal na SGGW egzaminu poslugujac
    sie indeksem kolegi z AGH.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 9. Data: 2006-09-15 09:18:26
    Od: "DrAK" <d...@w...pl>

    zmarekz napisał(a):
> [...]
    > Pozatym dane osobowe to dane pozwalające jednoznacznie zidentyfikować daną
    > osobę więc jeśli uczniowie się by zgodzili wtedy bym umieszczał.

    1. pytałem ich o zdanie i nie sprzeciwili się.
    2. to dyrekcja się czepia powołując się na dziekana:

    [cyt]
  • 10. Data: 2006-09-15 09:28:40
    Od: "DrAK" <d...@w...pl>

    zmarekz napisał(a):
    > To podajcie uczelnie do sądu o łamanie prawa ;) PESEL jest daną na podstawie
    > której możńa jednoznacznie zidentyfikować daną osobę.
    > Tylko ciekawe jak skończycie studia.

    1. tja. od tego są samorządy studenckie, żeby samemu się nie
    narażać.

    2. pies pogrzebany jest w definicji danych osobowych.

    jak większość co wymyślą prawnicy jest ona bez sensu.

    co to znaczy `można zidentyfikować'? to że ktoś może, czy że
    każdy może, jak tylko ruszy mózgiem? to pierwsze jest totalnie bez
    sensu, bo sam zainteresowany może, jego najbliższa rodzina może,
    koledzy z grupy. jeśli polecimy po indeksach, to panie z dziekanatu
    mogą, jeśli po peselu, regonie, czy nipie, to wszyscy ci, którzy
    mają dostęp do odpowiedniej bazy danych.

    jeśli zaś ma być, że "każdy może", to napis postaci:
    "Alef Zero: dst" na stronie zajęć np. z ufologii uczelni Jakiejś Tam

    nikomu spoza tej uczelni nic nie mówi.

    poza tym co to, na miły Bóg, znaczy `zidentyfikować'?

    pozdr