  • 11. Data: 2012-09-29 08:36:34
    Temat: Re: Renta po mezu, czy co...
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > On Fri, 28 Sep 2012, Danusia wrote:
    > [...]
    > Wątpię aby było to tak, że np. żona w wieku 18 lat już nabyłaby
    > prawo do uzyskania (po osiągnięciu *swojego* wieku emerytalnego
    > oczywiście, czyli >40 lat później) prawa do renty rodzinnej.
    > No to pytaniem jest, czy żona której mąż umiera kiedy ona jest
    > w wieku 30, 40, 50 czy 56 lat już się "załapie" na taką rentę.

    Prawo do renty rodzinnej przysługuje wdowie, jeśli w chwili śmierci męża
    ukończyła 50 lat lub była niezdolna do pracy, albo wychowuje co najmniej
    jedno z dzieci, wnuków lub rodzeństwa uprawnionych do renty rodzinnej po
    zmarłym mężu, które nie ukończyły 16 lat, a jeżeli uczą się - 18 lat życia
    lub są całkowicie niezdolne do pracy. Uprawnienie do renty rodzinnej
    przysługuje również wdowie, jeśli spełni warunek dotyczący wieku lub
    niezdolności do pracy w okresie nie dłuższym niż 5 lat od śmierci męża lub
    od zaprzestania wychowywania ww. dzieci

    pozdr

  • 12. Data: 2012-09-29 09:30:35
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-29 00:36, Ajgor pisze:

    > No wiesz. Leżenie do góry brzuchem raczej nie leży w mojej naturze, a
    > pieniędzy nigdy dosyć :)

    Nikt za Ciebie nie rozwiąże Twoich dylematów.
    Z mojego punktu widzenia: pracuj!
    Zapłacisz w ch.j składek, podatków, napompujesz trochę budżet. Z tego co
    zarobisz, pewnie też nakupujesz luksusów poobkładanych akcyzą,
    poszalejesz trochę, może więc nawet i ja dorobię trochę jako sprzątacz,
    czy ochroniarz w knajpie, gdzie będziesz szalał.
    Skoro ryzyko duże - to z dużym prawdopodobieństwem coś Ci się przytrafi
    i przestaniesz być ciężarem dla ZUSu, a wtedy więcej zostanie dla mnie.

    Powodzenia!

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 13. Data: 2012-09-30 11:49:58
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Skoro ryzyko duże - to z dużym prawdopodobieństwem coś Ci się przytrafi i
    > przestaniesz być ciężarem dla ZUSu, a wtedy więcej zostanie dla mnie.

    Chociaż raz ktoś nie mówi, że górnik jest obciążeniem dla społeczeństwa (co jest
    obłudnym kłamstwem rządzących), tylko że na jego pracy inni też zarabiają :)
    W chorwacji nie będę nurkował, bo tam nic ciekawego nie ma do zobaczenia na
    dnie. Tylko jeden wielki śmietnik, trochę jeżowców i morskie ogórki. Widziałem.
    Planuję ponurkować w Egipcie na rafach koralowych :) Może będzie ciekawiej, niż
    w Chorwacji, czy na przyklad w Turcji (też widziałem :).

  • 14. Data: 2012-09-30 11:54:38
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości news:k464h9$hr$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]
    > w okresie nie dłuższym niż 5 lat od śmierci męża lub od zaprzestania

    Dziękuję za szczegółowe dane :)
    Żeby być dokładnym - żona była na rencie z powodu ciężkiej choroby kręgosłupa,
    ale po 8 latach nagle jej rentę odebrano tak, jak by nagle jej kręgosłup
    wyzdrowiał (zorientowani wiedzą, że choroby kręgosłupa są nieuleczalne). Lekarz
    na komisji powiedział: "Może pani jeszcze śpierwać". Po prostu jaja sobie robił.
    Obecnie mamy pod opieką ciężko chorą teściową, która jest sądownie
    ubezwłasnowolniona, wymaga stałego doglądania, a żona jest jej opiekunem prawnym
    i z tego powodu ma jakiś dodatek 500zł z opieki społecznej (z tytułu niemożności
    wykonywania pracy z powodu opieki nad matką).

  • 15. Data: 2012-10-01 09:04:48
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A jak jest z prawem do renty rodzinnej przysługującej wdowcowi?

    -----

  • 16. Data: 2012-10-01 09:21:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-30 11:49, Ajgor pisze:

> [...]
    >
    > Chociaż raz ktoś nie mówi, że górnik jest obciążeniem dla społeczeństwa
    > (co jest obłudnym kłamstwem rządzących), tylko że na jego pracy inni też

    W zasadzie jest, ale nie dlatego, że zarabia dużo, tylko dlatego, że
    prywatna firma wydobywająca węgiel ma profity z tego, ze pracownicy tej
    firmy mają przywileje opłacane przez resztę pracujących. W momencie,
    gdyby wszystko bylo kosztem prywatnej firmy nikt nie miałby chyba nic
    przeciwko nawet 30 latkom na emeryturze.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 17. Data: 2012-10-01 10:53:50
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-01 09:21, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > gdyby wszystko bylo kosztem prywatnej firmy nikt nie miałby chyba nic
    > przeciwko nawet 30 latkom na emeryturze.

    Wracamy do podstaw i witamy się z rozsądkiem :) Dziękuję za pchnięcie
    wątku w tym kierunku.

    Górnik (czy policjant, czy żołnierz) ma zarobić tyle, żeby kiedy-chce
    (po 15 czy 50 latach) mógł uznać, że już się napracował i nie będzie
    dalej ryzykował.
    I to jest wyłącznie sprawa między nim, a zatrudniającą go firmą.
    A bajdurzenia o "etosie" i "szczególnej roli", to tylko (mocno
    uzasadnione ekonomicznie) mydlenie oczu naiwnym.
    Przywileje emerytalne, to kolejny podobny "kit" - zamiast godziwie
    zapłacić, taniej wychodzi obiecywać gruszki na wierzbie które będą
    zmartwieniem rządu za 20 lat, a jak przyjdzie co-do-czego, to się i tak
    takim naiwnym pokaże "wała".

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 18. Data: 2012-10-01 21:00:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > wszystko bylo kosztem prywatnej firmy nikt nie miałby chyba nic przeciwko

    Ee yy ... ja mam przeciwko wszystkim emerytom, którzy mogą pracować. Bo
    emerytury są po to by pomóc tym, którzy już nie mogą pracować a nie tym,
    którzy jeszcze mogą. Jak ktoś zaoszczędził i stać go by nie pracować to nie
    jest emerytem.

  • 19. Data: 2012-10-01 21:34:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > ryzykował.
    > I to jest wyłącznie sprawa między nim, a zatrudniającą go firmą.

    Znaczy co jest tą sprawą ? Firma ma interes by kupić pracę na rynku za
    najniższą możliwą cenę, pracownik by sprzedać za jak najwyższą. Nie ma tu w
    ogóle miejsca na emeryturę. Emerytura bierze się z opiekuńczej roli państwa.
    Tak, jak w małych społecznościach młodzi i sprawni pomagają starszym i
    niepełnosprawnym, tak państwo robi to w dużych w formie emerytur. Kosztem
    jest podatek na tych emerytów. To nie są żadne oszczędności tylko co
    najwyżej jednostki uczestnictwa by nie było tak, że ktoś

    > A bajdurzenia o "etosie" i "szczególnej roli", to tylko (mocno uzasadnione
    > ekonomicznie) mydlenie oczu naiwnym.

    To jest finansowanie armii urzędniczej by ta pilnowała państwa w formie
    popierania go i podporządkowywania mu reszty.

    Będzie tak, jak było.

  • 20. Data: 2012-10-01 22:24:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    John Kołalsky wrote:

> [...]
    > emerytury są po to by pomóc tym, którzy już nie mogą pracować a nie tym,
    > którzy jeszcze mogą. Jak ktoś zaoszczędził i stać go by nie pracować to

    dla tych, ktorzy juz nie moga pracowac to są renty.

    Emerytura to właśnie sposób oszczędzania, tylko, zę wymuszony.
    Czy dobrze czy zle to inna sprawa. Moim zdaniem dobrze, pod warunkiem,
    że pieniadze są dobrze zarządzane.

    Emerytura to twoj wlasny wybor kiedy na nią chcesz iść , czy chcesz
    przez dluzej dostawac malo, czy przez krocej więcej.