  • 1. Data: 2004-08-14 12:22:12
    Temat: Renta- czy sie odwolac??
    Od: "Roki" <r...@n...wp.pl>

    Witam, znajoma nalezy do krusu, dostala rente na 8 miesiecy a teraz na nowej
    komisji dostala na 4 miesiace, , czy mozna sie odwolac od tej decyzji?? Czy
    to cos pomoze? Czy nie zabiora jej tej renty? Czy jest w ogole sens?
    Pozdrawim.

  • 2. Data: 2004-08-14 18:09:41
    Temat: Re: Renta- czy sie odwolac??
    Od: Ola <l...@o...pl>

> [...]
    > komisji dostala na 4 miesiace, , czy mozna sie odwolac od tej decyzji?? Czy
    > to cos pomoze? Czy nie zabiora jej tej renty? Czy jest w ogole sens?

    Tej renty, którą już przyznano Zus nie odbierze w związku z tym, że się
    ktoś odwoła od ich decyzji. Jeśli ta osoba ma podstawy by sądzić, że renta
    jest przyznana na okres zbyt krótki i ma potwierdzajace to przekonanie
    -jakieś dokumenty medyczne, to radzę się odwołać. Za wniesienie odwołania
    do sądu ( za pośrednictwem Zusu) sie nie płaci. Sąd wyznacza biegłego,
    który ponownie przebada osobę chorą i prześledzi całą historię choroby. Ja
    uważam że zawsze warto się odwoływać, z tym że w tym przypadku cały okres
    oczekiwania na decyzję sądu może okazać się dłuższy niż okres na który
    przyznano rentę. A więc sprawa w sądzie będzie biegła swoim torem, a
    papiery na przyznanie nowej renty i tak trzeba będzie złożyć. W kwestii
    jak to jest gdy sprawa w sądzie dotyczy starej decyzji Zusu, a nowa jest
    właśnie wydawana przez Zus - sie nie wypowiadam, bo nie jestem pewna.
    Wydaje mi sie jednak, ze te dwie sprawy sie nie wykluczają. Powtarzam, dużo
    zależy od faktycznej sytuacji, tzn. czy obiektywnie osoba jest naprawde
    chora i czy bedzie jeszcze długo chora.
    Mogę dać pewną radę. W każdym Zusie jest dział prawny. Dzwoni się tam
    przedstawia ogólnie sytuację i pyta. Nie zdarzyło mi się by ktoś
    odpowiedział mi źle bądź nie odpowiedział na moje pytanie.