  • 1. Data: 2010-05-02 11:00:22
    Temat: Remont/przebudowa
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Witam
    Tak się zastanawiam w związku z planowanym remontem czy przypadkiem jakiegoś
    zezwolenia nie potrzeba.
    Sytuacja jest taka:
    Dom mój własny, kupiony już dośc dawno (nie budowałem sam więc nie wszystko
    jest jak bym chciał), chcę nieco przebudować. Parter domu to salon, kuchnia,
    łazienka i garaż. Garaż jest oddzielony ścianką działową i drzwiami od
    reszty. Jest nieco za mały na samochód i całą resztę, a za duży na
    graciarnię, poza tym jest jakby integralną częścią domu i graciarnia jakoś
    mi nie pasuje. Za to idealnie nadaje się na przerobienie na kuchnię. Widzę
    to tak że wyburzam część ścianki działowej i mam wprost wejście do salonu,
    dawną kuchnię likwiduję powiększając salon. Drzwi garażowe zamurowuję,
    wstawiam tam okno.

    I teraz czy na takie fanaberie potrzebne jest jakieś zezwolenie na budowę?
    Doczytałem się gdzieś że jeśli nie zmieniam kubatury budynku to nie, a ja
    nie zmieniam. Niepokoją mnie jedynie zmiany drzwi - okno.

    Może ktoś obyty w prawie budowlanym by się wypowiedział? Bo z naszymi
    urzędasami to... sami wiecie.

    Piotr

  • 2. Data: 2010-05-05 08:49:26
    Temat: Re: Remont/przebudowa
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Może ktoś obyty w prawie budowlanym by się wypowiedział? Bo z naszymi
    > urzędasami to... sami wiecie.

    po pierwsze spytaj na pl.misc.budowanie. Po drugie wydaje mi się że będzie
    potrzebne pozwolenie lub zgłoszenie bo zmieniasz elewację budynku i
    zmieniasz sposób użytkowania.
    --
    Jackare