    From: <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamowki-supermarkety
    Date: 31 Jul 2002 16:09:52 +0200

    > Watpie, aby tak to bylo ujete. Zawsze mozesz kupic w sklpeie odwaznik 25 kg
    > czy worek ziemniakow 50 kg i co ? na pewno nie musza ci zagwarantowac takiej
    > reklamowki do tego. Z tego co wiem to po prostu musza byc
    > reklamowki-jednorazowki i tyle.
    >
    > Fantom

    (Dz.U.02.96.851) ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 25 czerwca 2002 r.w
    sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między
    przedsiębiorcami a konsumentami.
    § 10. 1. Towar dostarczony przez przedsiębiorcę w jednostkowym zamkniętym
    opakowaniu fabrycznym, który ze względu na swój charakter nie wymaga
    sprawdzenia cech użytkowych, powinien być sprzedawany bez naruszenia tego
    opakowania.
    2. Przy sprzedaży samoobsługowej należy udostępnić konsumentowi nieodpłatnie
    materiały odpowiednie do zapakowania zakupionego towaru.

    dodać należy, ze praktycznie z tego przepisu nic nie wynika, bo jak go
    wyegzekwoawać od panienki przy kasie?
    pzdr

    marek