  • 11. Data: 2012-04-23 18:59:20
    Temat: Re: Reklamacja pralki AMCA - CD.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Apr 2012, wrote:

    > Oczywiscie, ze chodzilo o forme pisemna. Przyjechali zobaczyli i stwierdzili
    > ze tak ma byc. Na pismie tego nie dali. Nie odpowiedzieli pisemnie na pismo.
    > Teraz chyba jasne.

    Jasne.
    I mamy problem - ustawa nie okresla że musi być na pismie, zajrzałem
    (mam nadzieję że do aktualnej tresci).
    Oczywiscie, jest problem dowodowy, ale żeby twierdzić inaczej musiałbys
    skłamać.

    > Macie jakies konkretne wskazowki?

    "Wersja Michnik"?
    Znaczy nagranie ich oswiadczenia, żeby mieć dowód?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-04-23 19:54:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Apr 2012, Czeslawek wrote:

    > Tutaj jest tak samo :-)

    Jak jeszcze podasz przepis, z ktorego wynika owo "na pismie", to będzie
    komplet ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-04-23 20:31:02
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    > Jak jeszcze podasz przepis, z ktorego wynika owo "na pismie", to będzie
    > komplet ;)
    Wiem, że w tym przypadku nie ma przepisu wskazującego na konieczność
    odpowiedzi na piśmie. Dlatego już pisałem o celu mojej porady.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 14. Data: 2012-04-24 19:56:35
    Od: " " <m...@g...pl>

> [...]
    > skłamać.

    > "Wersja Michnik"?
    > Znaczy nagranie ich oswiadczenia, żeby mieć dowód?

    No to dziwne, bo teraz ja cos tam nasmaruje w pismie powolujac sie na ich
    slowa, a oni beda mogli sie z tego wycofac (bo na pismie tego nie mam, "ze te
    pralki tak maja"). Ale ok. Konkretnie chce pojsc w strone tego, ze stan
    faktyczny nie zgadza sie z instrukcja.

    Pralka pierze 3 godziny, powinna poltorej. Chce to napisac odpowiednio w
    pismie i zadac zwrotu gotowki. Moge? Sprzet jest nie do naprawienia ("bo tak
    ma"), a w instrukcji nie napisali ze klasa A zamiast zzerac prad przez 1,5
    godziny, bedzie zarla przez 3 godziny. Jest to chyba dosyc istotny powod do
    zwrotu gotowki? Maja jeszcze jakies wyjscie, czy sa zaszachowani :)? Sprawa
    wydaje sie prosta z taka diagnoza.

    MIX-NET

  • 15. Data: 2012-04-25 06:52:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Oczywiscie, ze chodzilo o forme pisemna. Przyjechali zobaczyli i
    > stwierdzili ze tak ma byc. Na pismie tego nie dali. Nie odpowiedzieli
    > pisemnie na pismo. Teraz chyba jasne.
    >
    > O usterce napisalem, bo doszlem do wniosku, ze jak serwisant mowi, ze
    > tak ma byc i ze sprzet jest sprawny (zamiast 1,5 godziny pierze 3-4),
    > a w instrukcji nic nie ma napisane, ze TAK MA BYC to dalej mozna
    > drazyc temat.
    >
    > Macie jakies konkretne wskazowki?

    klasa energetyczna, specyfikacja w dokumentach...

    czy w materiałach promocyjnych jest określoen ile trwa pranie oraz ile
    energii powinna zużywać. Jeśli nei spełnia tych warunkó to są podstawy do
    rekalmacji z pwoodu neizgodności z umową bo nei spełnia obiecanych w
    reklamie parametrów.

    radzę wycieczę albo do federacji konsumentów albo rzecznika praw konsumenta.

  • 16. Data: 2012-04-25 06:55:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > Jest to chyba dosyc istotny powod do zwrotu gotowki? Maja jeszcze
    > jakies wyjscie, czy sa zaszachowani :)? Sprawa wydaje sie prosta z

    dobrze kombinujesz...

    sprawdź materiały reklamowe, foldery strony internetowe co tam obiecują i
    czy spełnia te obietnice.

  • 17. Data: 2012-04-28 10:52:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2012, wrote:

    > No to dziwne, bo teraz ja cos tam nasmaruje w pismie powolujac sie na ich
    > slowa, a oni beda mogli sie z tego wycofac

    Niestety.
    Ale jak chcesz pocieszenia, to ów mechanizm działa "do samej
    góry": w archiwach możesz sobie poczytać o tym, jak bardzo mało
    moga mieć ze soba wspolnego ustne i pisemne uzasadnienie wyroku :P
    o porównaniu opisu tego co planuja rzadzacy gadajac do mikrofonu
    massmediów z tym co wyszło w zapisach ustawy nie wspominajac ;)

    > Ale ok. Konkretnie chce pojsc w strone tego, ze stan
    > faktyczny nie zgadza sie z instrukcja.

    Widziałem post Marka - IMVHO dobrze gada ze dobrze kombinujesz :)
    To jest cos, co "twardo" zapisano w ustawie, obietnice zalicza
    się do "zgodnosci z umowa".

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-04-28 12:36:40
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    > Widziałem post Marka - IMVHO dobrze gada ze dobrze kombinujesz :)
    > To jest cos, co "twardo" zapisano w ustawie, obietnice zalicza
    > się do "zgodnosci z umowa".

    Z doświadczenia z EURO sklepem wiem, że nie wolno zbyt wielu argumentów
    w jednym piśmie przytaczać, bo ich i tak nie zrozumieją, a ich odpowiedź
    będzie jednozdaniowa.
    Dlatego małymi kroczkami i do przodu. Warto też zmierzyć o ile
    zwiększyło się zużycie energii, bo to też można podnosić.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek