  • 1. Data: 2012-04-21 15:17:23
    Temat: Re: nowy język_obcy_do_wyboru_na_maturze.
    Od: "Kazik" <kazik@WYTNIJ_TOokur.cn>

    Odp. na:

    "Zdawać będą 3 osoby w kraju, przydatność matury zerowa... A ja za to będę
    płacił... Ekstra pomysł.... "

    Widzę tu podstawowy błąd w rozumowaniu. Zacznę od kosztów. Płacił będzie za to każdy
    podatnik tak, jak płaci do tej pory. Czyli koszty wprowadzenia esperanto na początku
    wynoszą dokładnie "0zł" Bo jaka jest różnica w płaceniu powiedzmy za 6 godzin
    tygodniowo nauczycielowi jednego z sześciu języków, albo jednego z siedmiu języków?
    Każdy dzieciak ma tyle samo godzin bez względu na to, czy wybrał sobie angielski,
    niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czy francuski. A nie może wybrać esperanto?
    Dlaczego? Bo kolejnym ministrom nie che się podpisać jednego "papierka"? To po co są
    ci ministrowie? Płacisz i płacił będziesz tyle samo, czyli kosztów wprowadzenia
    esperanta nikt z nas nawet nie zauważy, bo ich nie będzie.
    A co do tych 3 osób w kraju, które wybiorą esperanto, to uważam, że kolejny błąd w
    rozumowaniu. W samej mojej szkole w tej chwili jest ich więcej, a przecież uczą się
    ze świadomością, że na maturze tego wybrać nie będą mogli. Gdyby była taka możliwość,
    to ośmielam się przypuszczać, że jakieś 10 - 20% obecnej młodzieży w pierwszym roku
    wybierze esperanto. W następnych będzie ich zdecydowanie więcej. Dlaczego? Bo zobaczą
    jak ich koledzy się uczą i jakie są efekty tej nauki. Bo obecnie młodzież chciałaby
    jak naj mniej się uczyć, a jedynie esperanto z wszystkich języków na to im pozwoli,
    pozostawiając efekt końcowy, czyli ocenę na maturze na porównywalnym z innymi
    językami poziomie.
    Do kogo takie pismo, w tej sprawie? Jedynie Minister Edukacji Narodowej może to
    podpisać.
    My natomiast możemy pisać petycję do Ministra.
    Jedna z nich jest tutaj:
    http://www.petycjeonline.pl/petycja/petycja-w-sprawi
    e-nauczania-jezykow-obcych-w-szkolach/229
    Co prawda ministrowie się zmieniają, ale problem jest nadal, a może nawet jeszcze
    bardziej niż kiedyś - na czasie.
    Pozdrawiam - Karol
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu e-Prawnik.pl Zajrzyj na http://e-prawnik.pl

  • 2. Data: 2012-04-27 16:28:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kazik" <kazik@WYTNIJ_TOokur.cn> wrote in message
    > Widzę tu podstawowy błąd w rozumowaniu. Zacznę od kosztów. Płacił będzie za
    > to każdy podatnik tak, jak płaci do tej pory. Czyli koszty wprowadzenia
    > esperanto na początku wynoszą dokładnie "0zł"

    klamstwo, patrz nizej

> [...]
    > francuski. A nie może wybrać esperanto? Dlaczego? Bo kolejnym ministrom nie

    jest sporo afrykanskich dialektow ktore sa popularniejsze, je tez wprowadzic?

    > To po co są ci ministrowie? Płacisz i
    > płacił będziesz tyle samo, czyli kosztów wprowadzenia esperanta nikt z nas
    > nawet nie zauważy, bo ich nie będzie.

    bzdura, nauczycieli esperanto ktorzy mogli by uczyc i sprawdzac matury
    pewnie da sie policzyc na palcach jednej reki, w jaki sposob obskocza
    tysiace szkol? na przeszkolenie tysiecy ludzi, wprowadzenie przedmiotu,
    ksiazek itd. trzeba by bylo wydac mase pieniedzy

> [...]
    > języków na to im pozwoli, pozostawiając efekt końcowy, czyli ocenę na maturze
    > na porównywalnym z innymi językami poziomie.

    kazdy inny jezyk jest o wiele bardziej *uzyteczny* niz esperanto ktore jest
    czysta sztuka dla sztuki

    mozesz mnie przekonac pokazujac dokumentacje *dowolnego* modelu sprzetu
    elektronicznego z ostatnich 10 lat (moja dziedzina) w esperanto...
    tyle ze ci sie to nie uda bo standardem w komunikacji miedzynarodowej
    byl i de facto caly czas jest ANGIELSKI

> [...]
    > -w-szkolach/229 Co prawda ministrowie się zmieniają, ale problem jest nadal,
    > a może nawet jeszcze bardziej niż kiedyś - na czasie.

    dla nikogo (poza bezrobotnymi nauczycielami esperanto) to nie jest problem,
    smiem twierdzic...
    kiedy matury z szydelkowania?