eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - potrzebna rada › Re: Reklamacja - potrzebna rada
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.nask.pl!polnews.pl!not-for-mail
    From: "marlid" <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja - potrzebna rada
    Date: Fri, 23 Aug 2002 09:29:14 +0200
    Organization: PolNEWS - http://www.polnews.pl
    Lines: 63
    Message-ID: <0...@p...pl>
    References: <7...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: swift.atra.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: swift.atra.com.pl 1030087755 10047 194.181.190.181 (23 Aug 2002 07:29:15
    GMT)
    X-Complaints-To: h...@p...pl
    NNTP-Posting-Date: 23 Aug 2002 07:29:15 GMT
    X-Original-NNTP-Posting-Host: 217.99.108.79
    X-Original-NNTP-Posting-From: pg79.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:104387
    [ ukryj nagłówki ]

    >Co w sytuacji kiedy złożyłem wniosek reklamacyjny odczekałem 14 dni i 14 dnia
    >
    >stawiłem się w sklepie celem powzięcia informacji odnośnie mojej sprawy
    Błąd od 1 lipca br. maksymalny czas rozpatrzenuia reklamacji wynosi 21 dni -
    par. 19 ust. 4 (Dz.U.02.96.851)ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 25 czerwca
    2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów
    sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami.-
    4. Jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub
    badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań,
    sprzedawca powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania
    opinii, przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony
    nie postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni
    kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru.

    >sprzedawca uznał, iż naprawił moje obuwie - do czego nie ma podstaw prawnych
    >albowiem towaru oznaczonego co do gatunku nie naprawia się

    To zależy, bowiem pogląd o nienaprawialnośći rzeczy oznaczonych co do
    tożsamości jest podlądem mniejszościowym, lansowanym przez prof. E. Łętowską i
    niektórych rzeczników konsumentów, natomiast podląd orzecznictwa i
    piśmiennictwa dopuszcza naprawę takich rzeczy.


    - żądałem wymiany
    >na
    >nową parę obuwia.
    >
    >Co mam orbić czy odebrać tę parę ?
    Odebrac


    >Czy złozyć nowy wniosek reklamacyjny ?

    jeśli wystąpiła nowa wada, to owszem,


    >Czy też traktować iż sprzedawca nie wywiązał się z obowiązku rozpatrzenia
    >reklamacji w ciągu 14 dni ?

    Nie i to z 2 powodów 1/ piszesz, że stawiłes się 14 dnia, a powinieneś, jeżeli
    już to 15 dnia, 2/ sprzedawca zawsze może powołac się na ww. ust 4 par. 19 i
    twierdzić, że wymagana była opinia biegłego, wtedy powinieneś stawić się 22
    dnia

    >
    >Proszę o pomoc w tej sprawie.

    do usług :-)
    >
    >Co w sytuacji kiedy nie uzna mi drugiej reklamacji także ?
    Sąd niestety, ale naprzód udaj się po pomoc do rzecznika konsumentów, albo do
    Federacji Konsumenów lub Stowarzyszenia Konsumenów Polskich, względnie do
    Inspekcji Handlowej


    pzdr

    marek
    --
    ============= P o l N E W S ==============
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1