  • 1. Data: 2005-01-24 20:28:53
    Temat: Reklamacja czesci samochodowej
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    Witam,
    Fiat Cinquecento, 8 latek, zepsul sie zespol silnika wycieraczek, pojechalem
    do autoryzowanego serwisu FIAT i poprosilem o naprawe. Pan zaproponowal
    oryginalna czesc , koszt 400zl, ale zaproponowal tez polska za 160zl,
    wybralem polska tansza... gwarancja rok podobnie jak oryginalnej
    2 miesiace pozniej znowu to samo, zepsulo sie, wracam do serwisu a tam mi
    mowia ze moga odeslac do producenta bo to nie oryginalne i mam czeka na
    wyniki, nie dadza mi innej bo przestali wkladac "nieoryginalne" czesci, moge
    zaplacic za oryginalna to wloza druga...
    Owszem moge doplacic roznice miedzy oryginalna a nieoryginalna ale dlaczego
    mam placic za obie???
    Tylko co jak uznaja reklamacje starej polskiej czesci? Bede miec dwie?
    Dlaczego moja nieoryginalna czesc jest traktowana inaczej?

    1) Czy kto moze podac podstawe prawna takiego potraktowania mnie?
    2) Albo podstawe prawna na podstawie ktorej moge domagac sie wymiany na inna
    zepsutej czesci na gwarancji lub wymiany na oryginalna za doplata?

    dziekuje
    ak