  • 21. Data: 2012-07-24 20:19:57
    Temat: Re: Reklamacja betonu
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-07-24 18:30, Roman Rumpel pisze:

    > Ależ możesz zażądać zwrotu równicy w cenie, między cena zapłaconą za
    > zamówiony B30, a ceną jaką byś zapłacił za taki, jaki Ci dostarczyli.

    Ustalmy jedna rzecz. Czy da sie ustalic (dla potrzeb sadu),
    z jakiego betonu jest zrobiony kurnik czy co tam?

    Sadze ze tak.

    pozdro
    --
    A S

  • 22. Data: 2012-07-25 00:11:17
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "KS" <B...@o...pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Zamierzam zareklamować zakupiony beton.
    > Jakieś 2 mce temu kupiłem niewielką ilość betonu (1m3) klasy B30

    A wibrowałeś go we właściwy sposób ?

  • 23. Data: 2012-07-25 00:12:55
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "KS" <B...@o...pl> wrote in message

    > Przy 1 m3? Cieszyłem się że w ogóle chce im się tyle robić.
    > Liczyłem że conajmniej B20 zrobią.
    > Jak dla mnie takich powinno się zamykać.
    > Ludzie pakują pieniądze życia w budowę a burak jeden z drugim ma to w
    > dupie i myśli jak tu oszukać.

    Ja zawsze to mówię i mam tu czasem wrogów - ale to wykonawcy, trudno się
    dziwić :-)
    Beton przeważnie źle wygląda i jest taki nijaki jak nie jest zawibrowany jak
    należy. To znaczy w chwili wylewania ma być rozgarniany wibratorem.

  • 24. Data: 2012-07-25 11:13:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-07-2012 o 00:11:17 kiki <l...@l...net> napisał(a):

    > "KS" <B...@o...pl> wrote in message

    > A wibrowałeś go we właściwy sposób ?
    Kiki ja się proszę nie piernicz, wibrować beton nalezy
    tylko tyle aby wypełnił szalunek i otulił zbrojenie i nie więcej,
    bo wibrowanie osłabia beton dlatego że powoduje rozwarstwienie składników
    betonu, dlatego wibruje się krótko ale wszędzie punkt po punkcie.
    A pytacz moze mieć słaby beton dlatego że go odpowiednio nie pielęgnował
    tzn nie okrył przed słońcem i nie polewał wodą, betonowi najbardziej
    szkodzi
    brak wody.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2012-07-25 11:39:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Dodam że jeżeli byłby przywieziony suchy (nie wiem, nie doczytałem o tym) to
    należy albo zużyć w ciągu max 0,5 godziny urabiając z wodą pobierane z
    kupki porcje, albo po przywiezieniu od razu zarobić z wodą całośc i wtedy
    mamy do godziny czasu.

    Marek

  • 26. Data: 2012-07-27 13:20:33
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > bo nei można sobei od tak dawać tyle ile się chce wody bez wpływu na
    > parametry betonu.

    Uch, tak czytam, czytam i przecieram oczy czym się interesują (i jak są
    w tym fachowi) ludzie z grupy "pl.soc.prawo".
    Dopiero headery rozwinąłem i widzę że to crosspost ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 27. Data: 2012-07-29 07:35:57
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik MB napisał:
    > Jak będzie B30 to płacisz Ty. IMO innej
    > możliwości sprawdzenia nie ma.

    Gorzej jak się wytwórca uprze i każe udowadniać, że ten beton, który tu
    został od niego przewieziony, to właśnie ten, a nie jakiś inny... tego
    chyba się juz bezspornie udowodnić nie da. Zawsze można powiedzieć, że
    'ten właściwy' został wykorzystany gdzieś indziej, a tu jest beton po
    partacku ukręcony mieszadłem we wiadrze... Że właściciel teraz chce
    narżnąć betoniarnię.

    Sprawa moim zdaniem ciężka.

    pozdrawiam
    Robert G.