  • 11. Data: 2012-07-23 15:21:15
    Temat: Re: Reklamacja betonu
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-23 12:29, Ergie pisze:
    > A jak się tam u was zalewa np. wieniec pod murłatę? U nas na śląsku
    > normalnie można zamówić 1m3 betonu i przywiozą. Wychodzi to drogo, bo płaci
    > się za pompę i za transport i wychodzi, że kubik b20 kosztuje np. 800zł.
    > Nie każda betoniarnia się zgadza na taką ilość, ale nie jest problemem
    > znalezienie takich które ten kubik zrobią i przywiozą.
    A gdzieś napisałem, że się nie da, zwłaszcza jak zamawiasz z pompą?

    Maciek

  • 12. Data: 2012-07-23 15:22:48
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-23 14:24, Andrzej S pisze:
    > Chlopie, co ty pieprzysz?
    Trochę kultury.

    > To juz nalezy pilnowac, czy zamówione B30 to B30?
    Nikt Cię zmusić nie może, ale lepiej pilnować.

    Maciek

  • 13. Data: 2012-07-23 15:50:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A gdzieś napisałem, że się nie da, zwłaszcza jak zamawiasz z pompą?

    Napisałeś "Będę strzelał: dostał metr suchego betonu w przyczepkę, zawiózł
    sam" i odpowiadałeś na post który sugeruje, że takiej ilości nie da się
    zamówić.
    Dlatego wyraziłem moje zdziwienie takim faktem, bo u nas to nie problem, ale
    może to specyfika regonu. Na śląsku w każdym mieście jest kilka wytwórni
    więc jest konkurencja.

    Ja swego czasu zamawiałem dokładnie 1m i to bez pompy i też mi przywieźli i
    to w dodatku w sobotę. Ale już przy zamawianiu zapowiedzieli, że jeśli nie
    znajdzie się inny klient na ten sam dzień to w sobotę w ogóle nie będą
    pracować, bo dla 1m to im się nie opłaca firmy otwierać :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2012-07-23 16:13:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:

> [...]
    > zapowiedzieli, że jeśli nie znajdzie się inny klient na ten sam dzień
    > to w sobotę w ogóle nie będą pracować, bo dla 1m to im się nie opłaca

    hm... suche B30 :)

    imho to nikt normalny nei zagwarantuje parametrów tak sprzedanego betonu,
    zaczynając od tego że to trzeba solidnie wymieszać w betoniarce a kończąc na
    tym że trzeba dolać odmierzoną ilość wody aby uzyskać właściwą konsystencję
    tego czegoś.

    bo nei można sobei od tak dawać tyle ile się chce wody bez wpływu na
    parametry betonu.

  • 15. Data: 2012-07-23 19:06:31
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "KS" <B...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przy 1 m3? Cieszyłem się że w ogóle chce im się tyle robić.

    Dlaczego? U mnie bez problemu zrobią każdą krotność 0,25m3 i przywiozą za
    jednorazową opłatą za 30zł na terenie miasta.

    > Liczyłem że conajmniej B20 zrobią.
    > Jak dla mnie takich powinno się zamykać.
    > Ludzie pakują pieniądze życia w budowę a burak jeden z drugim ma to w
    > dupie i myśli jak tu oszukać.

    Niestety ale ale to samo myśli przeciętny właściciel betoniarni :) Tyle że w
    druga stronę...

    Marek

  • 16. Data: 2012-07-23 19:07:19
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Aha...." <n...@s...com> napisał w wiadomości
    > Ciekawe ile plastyfikatorow dodawali przy budowie koloseum ze tyla lat
    > sie trzyma.

    Nie ta technologia.

    Marek

  • 17. Data: 2012-07-23 19:15:19
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > Chlopie, co ty pieprzysz?
    > To juz nalezy pilnowac, czy zamówione B30 to B30?

    Tak samo jak to że musisz pilnować czy wlewasz czystą benzynę czy też z
    ochrzczoną rozpuszczalnikiem nitro.
    Kiedyś załatwiłem sobie kosiarkę, tzn paliwo trefne rozpuściło mi cały
    kranik w kosiarce i rozpuszczony plastik zapchał dysze.
    Kosiarka honda przywieziona z niemiec więc napewno OK a paliwo trefne.
    Stacja Bliska w Nowym Sączu na Węgierskiej pod Sandecją.

    A co do betonu to już napisałem jak się odbywa targowanie. Na szczęście ja
    nie targowałem bo wiem jakie mają praktyki a na dodatek beton do poważnych
    spraw to tylko w Dyckerhoff zamawiałem. Każda dostarczona porcja w gruszce
    posiadała wydruk z komputera z dokładnie wyszczególnioną ilością składników
    zużytych na zrobienie porcji.

    Marek

  • 18. Data: 2012-07-24 16:39:40
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Nie no, wszystko fajnie, jak tylko zamierzasz im
    udowodnić, że ten ich beton, to akurat jest to ów
    słaby fundamencik ?

    A.

  • 19. Data: 2012-07-24 18:30:31
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-07-22 19:51, KS pisze:
    > Witam,
    >
    > Zamierzam zareklamować zakupiony beton.
    (...)
    > Konstrukcyjnie nie stanowi to wielkiego zagrożenia i nie zamierzam tego
    > teraz rozbierać, chcę to jednak zareklamować i oczekuję czegoś więcej
    > niż zwrotu pieniędzy za beton. W końcu gdybym chciał to naprawić to
    > koszt rozbiórki, cegły, zaprawy nie byłby mały.

    No ale tego ani nie zrobiłeś, ani nie masz zamiaru tego robić, więc tej
    szkody nie poniosłeś, ani najprawdopodobniej nie poniesiesz.
    Zatem nic Ci nie przysługuje z tego tytułu

    > Pytanie jak najprościej to przeprowadzić aby betoniarnia wypłaciła
    > rekompensatę za ten niby beton B30.

    Ależ możesz zażądać zwrotu równicy w cenie, między cena zapłaconą za
    zamówiony B30, a ceną jaką byś zapłacił za taki, jaki Ci dostarczyli.
    No i teraz pytanie: jaki Ci dostarczyli i ile by taki kosztował? To
    akurat pytanie dla biegłego. Tylko i wyłącznie. Pobrać próbkę, okreslic
    jaki to beton, podać cechy.
    > Pytam tutaj bo przewiduje problemy, na 99% będą się migać (takie są
    > opinie o właścicielu)

    Nie trzeba znać właściciela, żeby wiedzieć, ze w takiej sytuacji, to
    każdy normalny Ci powie, dostarczyłem taki, jak zamówiony i zapłącony,
    jak twierdzisz inaczej to idź do sądu i udowodnij.

    > Nie chcę ponosić dodatkowych kosztów ekspertyz i tracić czasu na sądy
    > itp. ale też nie chcę odpuścić partaczowi.

    Nie da się pogodzić tych opcji (poruszając się na gruncie prawnym)

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 20. Data: 2012-07-24 19:33:19
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 24.07.2012 16:39, Aleksander pisze:
    > Nie no, wszystko fajnie, jak tylko zamierzasz im
    > udowodnić, że ten ich beton, to akurat jest to ów
    > słaby fundamencik ?
    jak udowodnisz to najwyżej odzyskasz kasę, albo częśc kasy. nic więcej.
    jak ci się coś stanie, to wtedy przed sądem możesz walczyć o
    odszkodowanie. ODSZKODOWANIE za PONIESIONE a nie domniemane straty.
    Stratą może być niemożność kontynuowania budowy, ale tą stratę musisz TY
    wykazać.

    ToMasz