  • 1. Data: 2012-07-21 20:46:32
    Temat: Sądowy nakaz zapłaty a wykreślenie z KRS
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    Witam !

    Jak pewnie tysiące osób moja mama została kilka lat temu "namówiona"
    na kupno materaca o "leczniczych własnościach magnetycznych" :D
    Raty za ten zakup spłaca bankowi do dziś i jeszcze ze 2 lata będzie.

    Po wniesieniu pozwu do sądu mama uzyskała w listopadzie 2011 r.
    sądowy nakaz zapłaty od sprzedawcy owego "cudownego" materaca
    wraz z odsetkami ustawowymi.

    Teraz otrzymała z sądu kolejne pismo o zawieszeniu postępowania,
    gdyż pozwana firma została wykreślona z Krajowego Rejestru
    Sądowego. W uzasadnieniu sąd podał art. 174 par. 1 pkt. 1 kpc
    - strona pozwana utraciła zdolność procesową.

    Czy z tym fantem można coś dalej zrobić i dochodzić zasądzonych
    pieniędzy dalej ? Wykreślona z KRS firma była Spółką Jawną, czyli
    jej właściciel znany jest z imienia i nazwiska, więc czy można dochodzić
    zapłaty bezpośrednio od niego ? Jakie są realne szanse wygranie takiej
    sprawy i jak długo taka sprawa może się ciągnąć?

    Będę wdzięczny za wszelkie rady, opinie i sugestie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2012-07-22 01:47:51
    Temat: Re: Sądowy nakaz zapłaty a wykreślenie z KRS
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "syzyf" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawy i jak długo taka sprawa może się ciągnąć?
    >
    > Będę wdzięczny za wszelkie rady, opinie i sugestie.

    Przypozwać zatem współników, jako osoby odpowiedzialne za spółkę. Zresztą
    pozywanie spółki jawnej na starcie było błedem i należało wspólników
    solidarnie pozwać.

  • 3. Data: 2012-07-24 12:02:42
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > Przypozwać zatem współników, jako osoby odpowiedzialne za spółkę. Zresztą
    > pozywanie spółki jawnej na starcie było błedem i należało wspólników
    > solidarnie pozwać.

    Dzięki za odpowiedź !

    Czy w tym kolejnym pozwie można bezpośrednio już dochodzić kwoty
    z uzyskanego wcześniej nakazu zapłaty (w końcu jest to skutek działaności
    spółki jawnej, za który wspólnicy odpowiadają) ? Czy też dotychczasowe
    miesiące pracy sądu / prawników to była farsa i tym nakazem można się
    jedynie [...], a od nowa trzeba będzie udowadniać, że materac nie miał
    obiecywanych własności, itp, itd ?

  • 4. Data: 2012-07-24 12:22:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > miesiące pracy sądu / prawników to była farsa i tym nakazem można się
    > jedynie [...], a od nowa trzeba będzie udowadniać, że materac nie miał

    Jesli to juz jest prawomocne, to dokłądając informacje z KRS, ze spółka nie
    istnieje wnieś do sądu o opatrzenie już wydanego prawomocnego nakazu
    zapłaty klauzulą wykonalności przeciwko wspólnikom.

  • 5. Data: 2012-07-24 14:24:09
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > Jesli to juz jest prawomocne, to dokłądając informacje z KRS, ze spółka
    > nie istnieje wnieś do sądu o opatrzenie już wydanego prawomocnego nakazu
    > zapłaty klauzulą wykonalności przeciwko wspólnikom.

    Hmm... a jak sprawdzić czy nakaz jest prawomocny ? Sąd przysłał najpierw
    zawiadomienie, o wyroku z nakazem zapłaty, ale że pozwany ma prawo do
    odwołania. Czy jeśli przed upływem terminu odwołania nastąpił wypis z KRS
    to ten nakaz już się nie może uprawomocnić ?

  • 6. Data: 2012-07-24 20:54:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > odwołania. Czy jeśli przed upływem terminu odwołania nastąpił wypis z KRS
    > to ten nakaz już się nie może uprawomocnić ?

    Poczekać, czy wpłynie zażalenie.

  • 7. Data: 2012-07-27 10:01:30
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > Poczekać, czy wpłynie zażalenie.

    No ale po wypisie z KRS spółka nie może się odwoływać przecież bo nie
    ma zdolności prawnej...

    No i właśnie, co w takim razie z uprawomocnieniem ?

  • 8. Data: 2012-07-29 21:23:19
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    A tak swoją drogą - bo nie wiem - do sp.j. nie powołuje się likwidatora?
    I co z ogłoszeniami itp.?

    -----

  • 9. Data: 2012-07-30 12:56:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Jul 2012, _ąćęłńóśźż. wrote:

    > A tak swoją drogą - bo nie wiem - do sp.j. nie powołuje się likwidatora?

    http://spolki.wieszjak.pl/spolka-jawna/297000,2,Likw
    idacja-spolki-jawnej.html
    +++
    Co prawda, zgodnie z art. 70 par. 1 Kodeksu spółek handlowych
    likwidatorami sš przeważnie wszyscy wspólnicy, to jednak może
    zdarzyć się tak, że w grono likwidatorów powołane zostanš
    na podstawie porozumienia tylko niektórzy z nich.
    Niekiedy liczba likwidatorów może być ograniczone decyzjš sšdu,
    a niekiedy jako likwidatorzy mogš być powołane osoby spoza
    grona wspólników.
    Ma to istotne znaczenie, gdyż na etapie procesu likwidacji spółki
    wspólnicy, którzy nie sš likwidatorami nie majš prawa reprezentowania
    spółki.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-08-01 17:38:13
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Artykuł "Odpowiedzialność wspólników za zobowiązania spółki jawnej" autorstwa
    Roberta Pabisa w Monitorze Prawniczym nr 16 rok 2002.

    -----