  • 1. Data: 2012-07-22 19:51:52
    Temat: Reklamacja betonu
    Od: "KS" <B...@o...pl>

    Witam,

    Zamierzam zareklamować zakupiony beton.
    Jakieś 2 mce temu kupiłem niewielką ilość betonu (1m3) klasy B30
    Zależało mi aby był to dobry beton a nie miałem odpowiednich kruszyw
    aby zrobić go samemu więc zamówiłem w lokalnej betoniarni.
    Po tych 2 mcach widzę że beton jest bardzo słaby, zamawiając B30
    liczyłem że dostane chociaż B20.
    Nie robiłem żadnych badań, ale porównując go do innych betonów które
    zamawiałem to ten jest wielokrotnie słabszy od B15 z betoniarni która
    dziennie robi setki m3 betonu więc raczej się za bardzo nie mylą.
    Bardziej obrazowo to "beton" można zarysować na kilka mm jednym ruchem
    gwoździa.
    Z betonu tego wylałem 4mb fundamentu na którym wymurowałem ścianę z
    cegły klinkierowej.
    Konstrukcyjnie nie stanowi to wielkiego zagrożenia i nie zamierzam
    tego teraz rozbierać, chcę to jednak zareklamować i oczekuję czegoś
    więcej niż zwrotu pieniędzy za beton. W końcu gdybym chciał to
    naprawić to koszt rozbiórki, cegły, zaprawy nie byłby mały.
    Pytanie jak najprościej to przeprowadzić aby betoniarnia wypłaciła
    rekompensatę za ten niby beton B30.
    Pytam tutaj bo przewiduje problemy, na 99% będą się migać (takie są
    opinie o właścicielu)
    Nie chcę ponosić dodatkowych kosztów ekspertyz i tracić czasu na sądy
    itp. ale też nie chcę odpuścić partaczowi.

    Pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2012-07-22 20:48:59
    Temat: Re: Reklamacja betonu
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Targowałeś się? Kiedyś na imprezie pewien właściciel betoniarni otworzył
    się nader po spożyciu specjałów i wygadał mi że przychodzą ludzie, targują
    się a on już w głowie przelicza ile mniej cementu albo plastyfikatorów dac
    musi by wyjść na swoje i kiwa tylko głową i udaje grymasy.

    Marek

  • 3. Data: 2012-07-22 21:03:23
    Od: "KS" <B...@o...pl>

> [...]
    > ludzie, targują się a on już w głowie przelicza ile mniej cementu
    > albo plastyfikatorów dac musi by wyjść na swoje i kiwa tylko głową i

    Przy 1 m3? Cieszyłem się że w ogóle chce im się tyle robić.
    Liczyłem że conajmniej B20 zrobią.
    Jak dla mnie takich powinno się zamykać.
    Ludzie pakują pieniądze życia w budowę a burak jeden z drugim ma to w
    dupie i myśli jak tu oszukać.

    Janek

  • 4. Data: 2012-07-22 21:12:11
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-22 21:03, KS pisze:

> [...]
    > Jak dla mnie takich powinno się zamykać.
    > Ludzie pakują pieniądze życia w budowę a burak jeden z drugim ma to w

    Ciekawe ile plastyfikatorow dodawali przy budowie koloseum ze tyla lat
    sie trzyma.

    :):):)

  • 5. Data: 2012-07-23 08:08:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.07.2012 19:51, KS pisze:
> [...]
    > Zależało mi aby był to dobry beton a nie miałem odpowiednich kruszyw aby
    > zrobić go samemu więc zamówiłem w lokalnej betoniarni.

    Hmm... A jak zamówiłeś? Z dowozem? Masz rachunek/fakturę?

    Bo w mojej okolicy betoniarnie odmawiają zabawy takimi ilościami, bo im
    się zwyczajnie nie opłaca (chyba że umówisz się z kimś w okolicy, że
    bierzecie całą "gruszkę", a dla ciebie zostaje 1m3)

  • 6. Data: 2012-07-23 11:11:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-22 19:51, KS pisze:
    > Jakieś 2 mce temu kupiłem niewielką ilość betonu (1m3) klasy B30
    > Zależało mi aby był to dobry beton a nie miałem odpowiednich kruszyw
    > aby zrobić go samemu więc zamówiłem w lokalnej betoniarni.
    Masz gdzieś dokładny skład betonu, tzn. dokładną zawartość kruszyw,
    piasku i cementu, które do Twojego zamówienia odważyli? Betoniarnie
    towarowe mają to do siebie, że często nie pozwalają na dokładne
    wykonanie małych ilości betonu. Jeśli zamawiasz całą gruszkę, czyli np.
    8m3, to zamówienie jest realizowane w kilku zarobach. Na każdym zarobie
    występują błędy naważania, które najczęściej są korygowane w kolejnych
    zarobach. Być może przesypano np. piach, nie dodano proporcjonalnie
    cementu i stąd słaby beton.

    Maciek

  • 7. Data: 2012-07-23 11:29:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-23 08:08, Andrzej Lawa pisze:
    > Bo w mojej okolicy betoniarnie odmawiają zabawy takimi ilościami, bo im
    > się zwyczajnie nie opłaca (chyba że umówisz się z kimś w okolicy, że
    > bierzecie całą "gruszkę", a dla ciebie zostaje 1m3)
    Będę strzelał: dostał metr suchego betonu w przyczepkę, zawiózł sam,
    wodę dodawał na budowie. Właściciel betoniarni może go najwyżej
    dobrotliwie poklepać po plecach w ramach zadośćuczynienia :-)

    Maciek

  • 8. Data: 2012-07-23 12:29:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Będę strzelał: dostał metr suchego betonu w przyczepkę, zawiózł sam,
    > wodę dodawał na budowie. Właściciel betoniarni może go najwyżej
    > dobrotliwie poklepać po plecach w ramach zadośćuczynienia :-)

    A jak się tam u was zalewa np. wieniec pod murłatę? U nas na śląsku
    normalnie można zamówić 1m3 betonu i przywiozą. Wychodzi to drogo, bo płaci
    się za pompę i za transport i wychodzi, że kubik b20 kosztuje np. 800zł.

    Nie każda betoniarnia się zgadza na taką ilość, ale nie jest problemem
    znalezienie takich które ten kubik zrobią i przywiozą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-07-23 14:24:40
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-07-23 11:11, Maciek pisze:

    > Masz gdzieś dokładny skład betonu, tzn. dokładną zawartość kruszyw,
    > piasku i cementu, które do Twojego zamówienia odważyli? Betoniarnie
    > towarowe mają to do siebie, że często nie pozwalają na dokładne

    Chlopie, co ty pieprzysz?
    To juz nalezy pilnowac, czy zamówione B30 to B30?

    --
    A S

  • 10. Data: 2012-07-23 14:55:23
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Chlopie, co ty pieprzysz?
    > To juz nalezy pilnowac, czy zamówione B30 to B30?
    >
    > --
    > A S

    Z betonem tak jak z paliwem, kupujesz E98 a masz E95 itd.