  • 1. Data: 2007-03-21 12:33:04
    Temat: Rejestracja działalności w wynajmowanym lokalu.
    Od: p...@g...com

    Witam

    Mam taki oto problem: moja narzeczona chce zarejestrować działalność
    gospodarczą w mieszkaniu które wynajmujemy. W umowie najmu jest punkt,
    który mówi że lokal przeznaczony jest tylko na cele mieszkalne, a po
    drugie umowa najmu jest na mnie. Chcę wysondować czy dla właściciela
    mieszkania byłby to jakiś problem (jakieś załatwianie, dodatkowe
    koszty) jeśli do umowy najmu dodał jakiś załącznik(czy jak to się tam
    nazywa) zezwalający rejestrację działalności na ten adres. Jeszcze
    dodam, że miejscem wykonywania działalności nie było by to mieszkanie.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-21 12:56:46
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    p...@g...com wrote:

> [...]
    > gospodarczą w mieszkaniu które wynajmujemy. W umowie najmu jest punkt,
    > który mówi że lokal przeznaczony jest tylko na cele mieszkalne, a po

    Z tego co się orientuję, nie da się zarejestrować działalności , podając
    adres mieszkania do którego nie ma się praw (tzn. w którym nie ma się
    prawa mieszkać). Skoro umowa jest na Ciebie, to narzeczona *formalnie*
    nie ma prawa z Tobą mieszkać, chyba że zawrzesz z nią osobną umowę - ale
    wtedy będzie trzeba zapłacić podatek. Co innego po ślubie, wtedy żona
    może mieszkać ,,na umowie męża'' na podstawie krio.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 3. Data: 2007-03-21 13:05:23
    Od: p...@g...com

    On 21 Mar, 13:56, Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Piotr Kubiak
    > (jeśli chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres z

    OK, to załóżmy, że umowa jest na nią (albo na nas oboje o ile da się
    coś takiego zrobić). Jak wtedy przedstawia się sytuacja z właścicielem?

  • 4. Data: 2007-03-21 13:07:27
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 mar o godzinie 13:56, na pl.soc.prawo, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Skoro umowa jest na Ciebie, to narzeczona *formalnie* nie ma prawa z Tobą
    > mieszkać,

    A po czym to wnosicie obywatelu?
    Czyżby elperowskie bojówki już rozpoczęły krucjatę i piętnowały
    "prowadzących się niemoralnie"? :P

    > chyba że zawrzesz z nią osobną umowę

    A jak to sobie wyobrażasz że facet wynajmie mieszkanie które sam wynajmuje
    osobie trzeciej - bez zgody WŁAŚCICIELA??

    > - ale wtedy będzie trzeba zapłacić podatek.

    :P

    > Co innego po ślubie, wtedy żona może mieszkać ,,na umowie męża'' na podstawie krio.

    Zajeb..ta podstawa :D

    --
    Herbi
    21-03-2007 14:07:25

  • 5. Data: 2007-03-21 14:35:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 21.03.2007 p...@g...com <p...@g...com> napisał/a:
    > OK, to załóżmy, że umowa jest na nią (albo na nas oboje o ile da się
    > coś takiego zrobić). Jak wtedy przedstawia się sytuacja z właścicielem?

    Myślę, że nie. Otóż od wynajmu na cele mieszkalne nie płaci się VATu, a na
    cele DG - tak. Dlatego w urzędzie sprawdzą w umowie cel wynajmowania lokalu
    i odmówią.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 6. Data: 2007-03-21 14:36:42
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Herbi wrote:

    > A po czym to wnosicie obywatelu?
    > Czyżby elperowskie bojówki już rozpoczęły krucjatę i piętnowały
    > "prowadzących się niemoralnie"? :P

    Po art. 668^2 KC.

    > A jak to sobie wyobrażasz że facet wynajmie mieszkanie które sam wynajmuje
    > osobie trzeciej - bez zgody WŁAŚCICIELA??

    A gdzie ja napisałem że ma to zrobić bez jej/jego zgody?

    > :P

    NTG. Spróbuj na alt.pl.jak.lamac.prawo.

    > Zajeb..ta podstawa :D

    No to jeszcze 680^1.

  • 7. Data: 2007-03-21 14:53:27
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Użytkownik dość niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > gospodarczą w mieszkaniu które wynajmujemy. (...) Jeszcze
    > dodam, że miejscem wykonywania działalności nie było by to mieszkanie.

    W zgłoszeniu do ewidencji należy podać adres zameldowania i adres
    wykonywania działalności - czy narzeczona jest zameldowana w tym mieszkaniu?
    Bo jeśli nie, to nie ma podstaw, w świetle Twojego pytania, do "
    rejestrowania działalności" pod tym adresem.
    Jeśli zaś jest zameldowana, to podaje ten adres + adres wykonywania
    działalności i nie ma problemu z właścicielem, bo przecież ona w tym lokalu
    mieszka a nie wykonuje działalności.
    Można jeszcze podać odrębny adres do korespondencji - od wczoraj jest
    bardzo ważne, żeby pamiętać o konsekwencjach podanego adresu.

    BTW - jakiś urząd domaga się tytułu do lokalu w którym ma być działalność,
    czy tylko tak pytasz? Bo ZTCW nikt nie powinien się interesować tytułem
    prawnym do lokalu, o ile nie jest to działalność regulowana, podlegająca
    przepisom szczególnym.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 8. Data: 2007-03-21 15:21:39
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 21 Mar 2007 15:36:42 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Po art. 668^2 KC.

    Pewnie wyjdzie że się nie znam ale co do powyższego ma przywołany przez
    Ciebie artykuł?
    "§ 2. Stosunek wynikający z zawartej przez najemcę umowy o bezpłatne
    używanie lub podnajem rozwiązuje się najpóźniej z chwilą zakończenia
    stosunku najmu.".
    Z owym najemca może mieszkać przecież tak kochanka, jak i żona, dziecko czy
    nawet obca mu osoba. To od niego zależy wszak kogo do siebie zaprosi i komu
    pozwoli zamieszkiwać u niego.

    > No to jeszcze 680^1.

    No ba!
    Mam nieaktualny KC?
    Ww artykuł brzmi u mnie:
    "o najmu lokali stosuje się przepisy niniejszego tytułu tylko o tyle, o ile
    stosunek ten nie jest odmiennie uregulowany w przepisach ustawy o najmie
    lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych."

    Więc nie rozumiem w jakim Ty kontekście pisujesz.

  • 9. Data: 2007-03-21 15:22:31
    Od: p...@g...com

    On 21 Mar, 15:53, "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > Bo jeśli nie, to nie ma podstaw, w świetle Twojego pytania, do "
    > rejestrowania działalności" pod tym adresem.

    Nie jest zameldowana, a co gorsza nie jest na nią też podpisana umowa
    najmu. Czyli wg. Twoich słów chyba zarejestrowanie w tym lokalu
    odpada...

> [...]
    > czy tylko tak pytasz? Bo ZTCW nikt nie powinien się interesować tytułem
    > prawnym do lokalu, o ile nie jest to działalność regulowana, podlegająca

    W urzędzie skarbowym chcą prawo własności lokalu, albo umowę najmu...
    tyle że jak wspominałem umowa najmu nie jest na nią i w umowie jest
    punkt mówiący, że lokal jest przeznaczony wyłącznie na cele
    mieszkalne. Tylko czy to odnosi się też do rejestracji działalności w
    tym lokalu czy tylko do prowadzenia w nim działalności. W tym
    przypadku działalność nie była by prowadzona w tym lokalu tylko u
    klientów.

    Już chyba o wiele prościej będzie wykupić usługę wirtualnego biura...
    albo zarejestrować działalność u rodziców narzeczonej, tylko to znowu
    jest problem bo trzeba chyba podpisywać umowę najmu albo użyczenia i
    nie wiem czy od tego nie trzeba płacić podatku.
    Już na samym początku takie schody... odechciewa się w ogóle cokolwiek
    zakładać...

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-03-21 15:41:58
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Samotnik wrote:

    > Myślę, że nie. Otóż od wynajmu na cele mieszkalne nie płaci się VATu, a na
    > cele DG - tak. Dlatego w urzędzie sprawdzą w umowie cel wynajmowania lokalu
    > i odmówią.

    Ale to nie będzie wynajęcie dla celów DG, tylko na cele mieszkaniowe
    osoby która prowadzi DG.