  • 1. Data: 2007-03-21 09:03:35
    Temat: f. VAT jako umowa czy umowa+f.VAT?
    Od: "bertar" <b...@l...pl>

    Witam.
    Postanowiłem spróbować sił w biznesie (w formie spółki cywilnej).
    Zatrudniając przedstawiciela handlowego będę przyjmował materiały reklamowe
    zobowiązując się do ich druku w wydawanym piśmie. Kwoty zobowiązań
    przewiduję na max 1000zł. Stąd parę moich pytań:
    1. Czy w ogóle konieczna jest umowa pomiędzy moją firmą a firmą
    zleceniodawcy? Czy mogę np. realizować tylko te zelcenia, za które mi
    zapłacono a resztą się nie przejmować.
    2. Czy taka umowa, jeśli już jest powinna zawierać kwotę, na którą
    wystawiono fakturę i określać termin płatności taki jak jest na fakturze.
    Czy wogóle przedstawiciel handlowy może wystawiać i podpisywać faktury u
    klienta?
    3. Jak postępować przy większych zleceniach, przy których uzgodniono
    płatność określonej kwoty co miesiąc? Czy wówczas w umowie wpisać pełną
    kwotę zobowiązania oraz wystwiać i wysyłać klientowi faktury cząstkowe bez
    jego podpisu?
    4. Czy taka umowa musi zawierać jakiś określony nagłówek np. umowa zlecenia?
    Ewentualnie co jeszcze powinienem zawrzeć w takiej umowie, żeby nie zrobić
    błędu?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi,
    Bernard