  • 1. Data: 2009-10-22 08:11:57
    Temat: Rejest dłużników
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    Mam pytanie dotyczące możliwości załapania się do rejestru dłużników.
    Mamy w jednej firmie niezapłaconą fakturę.
    Sporną oczywiście co do zasadności wystawienia.
    Straszą nas wpisaniem do rejestru dłóżników.
    Kwota tej faktury jest niebagatelna, bo niecałe 100PLN
    Może mi ktoś podpowiedzieć kto, kogo, w jakich okolicznościach i na jakich
    zasadach może "zapodać" do rejestru dłóżników?

  • 2. Data: 2009-10-22 08:15:19
    Temat: Re: Rejest dłużników
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Kwota tej faktury jest niebagatelna, bo niecałe 100PLN

    Chyba "bagatelna" ;-)

    > Może mi ktoś podpowiedzieć kto, kogo, w jakich okolicznościach i na jakich
    > zasadach może "zapodać" do rejestru dłóżników?

    Jeśli chodzi o KRD to nie wpiszą Cię na pewno. Dopiero od 200 zł (dla os.
    fizycznej, dla firmy od 500), ale uwaga: do tego wliczają się odsetki od
    zaległej kwoty. Dane są sprzed roku, ale nie sądzę żeby coś się zmieniło.
    Poza tym samo uruchomienie procedury wpisu jest drogie, nie zawsze ma to
    jakikolwiek sens...

  • 3. Data: 2009-10-22 08:34:03
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    > Poza tym samo uruchomienie procedury wpisu jest drogie, nie zawsze ma to

    Kiedyś był taki reportaż że kogoś wpisali bo zalegał ze spłatą kredytu
    w wysokości chyba 5gr bo mu bank źle obliczył i wypisał raty i pozostał
    ten dług a po pewnym czasie trafił na listę dłużników, bank potem twierdził
    że z jego strony to można go z tej listy usunąć ale nikomu sie nie chciało
    w tym banku oficjalnego pisma wysłać......i tak pozostał bez możliwości
    zaciągnięcia innych kredytów....

  • 4. Data: 2009-10-22 08:38:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 10:34:03 +0200, Zygmunt napisał(a):

    > Kiedy? by? taki reporta? ?e kogo? wpisali bo zalega? ze sp?at? kredytu w
    > wysoko?ci chyba 5gr bo mu bank OEle obliczy? i wypisa? raty i pozosta?
    > ten d?ug a po pewnym czasie trafi? na liste d?u?ników, bank potem
    > twierdzi? ?e z jego strony to mo?na go z tej listy usun?ae ale nikomu sie
    > nie chcia?o w tym banku oficjalnego pisma wys?aae......i tak pozosta? bez
    > mo?liwo?ci zaci?gniecia innych kredytów....

    To była inna instytucja: BIK - Biuro Informacji Kredytowej. Tam trafiają
    dane tylko z banków, za to o wszystkich kredytach. także o tych
    spłacanych zawsze w terminie.

    Większość ludzi niestety nie odróżnia Biur Informacji Gospodarczej od BIK.

  • 5. Data: 2009-10-22 08:53:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Zygmunt pisze:

> [...]
    > w tym banku oficjalnego pisma wysłać......i tak pozostał bez możliwości

    Ale to nie było chyba KRD... Banki mają własną, niezależną bazę...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2009-10-23 09:24:01
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    Robert_J wrote:

    > Chyba "bagatelna" ;-)

    No dla niektórych to ogrom kasy, ale to było tak na bosmana...

> [...]
    > Poza tym samo uruchomienie procedury wpisu jest drogie, nie zawsze ma to

    Poszukałem, poszukałem i znalazłem jednak.
    Takie własnie są te kwoty.
    Więc można się straszeniem nie przejmować...

    Dzięki wielkie.
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-10-23 11:40:18
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Pytanie na jakim etapie odzyskiwania "należności" można zgłosić firmę / osobę, bo
    przecież "należność" może być wyimaginowana,
    nieuznawana, sporna itp. itd.
    Czy nie aby jedynie po wyroku sądu w sprawie?
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-10-23 12:34:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Pytanie na jakim etapie odzyskiwania "należności" można
    > zgłosić firmę / osobę, bo przecież "należność" może być wyimaginowana,
    > nieuznawana, sporna itp. itd.
    > Czy nie aby jedynie po wyroku sądu w sprawie?

    Niestety nie.

  • 9. Data: 2009-10-23 12:41:20
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Pytanie na jakim etapie odzyskiwania "należności" można zgłosić firmę /
    > osobę, bo przecież "należność" może być wyimaginowana,
    > nieuznawana, sporna itp. itd.
    > Czy nie aby jedynie po wyroku sądu w sprawie?

    Nie wiem jak w przypadku pojedynczej transakcji, najpewniej na podstawie
    podpisanej, a nieopłaconej faktury. Ja mam z KRD umowę i zgłaszałem im
    klientów na podstawie umowy i faktur, który dany klient nie uregulował. Ale
    jest ważne "ALE": KRD nie wpisze dłużnika jdo rejestru jeśli wnioskodawca
    nie poda im PESEL-a delikwenta :-). Czyli w zasadzie wchodzą tylko
    zobowiązania wynikające z umów, bo tam z reguły wpisuje się PESEL klienta...
    Poza tym to nie od razu jest wpis, najpierw KRD wysyła wezwanie zapłaty,
    dopiero potem następuje wpis. Powiem szczerze że ja zrezygnowałem z ich
    usług bo... są kosmicznie drodzy :-). Zależy od wariantu współpracy, ale ja
    musiałem bulić bodajże 43 % odzyskanej należności, co nie miało większego
    sensu... Duże firmy, mające setki lub tysiące dłużników, mają korzystniejsze
    warianty...

  • 10. Data: 2009-10-23 12:43:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Niestety nie.

    Ale za zgłaszanie podmiotu do KRD z tytułu wyimaginowanych należności
    jest karalne i podlega grzywnie do 30 tysięcy zł.

    --
    Liwiusz