  • 1. Data: 2009-10-22 07:22:47
    Temat: Czy należy mi się wynagrodzenie?
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    Witam.
    Powie mi ktoś czy jeżeli nie dojechałam do pracy nie z mojej winy to czy
    powinnam dostać za ten dzień wynagrodzenie i w jakiej wysokości? 100% czy
    80%? To miała być praca w nadgodzinach. Nie dojechałam bo w zakładowym busie
    nie było miejsca, a ponieważ muszę jechać ok. 70 km w tym część autostradą
    więc nie wsiadłam.

  • 2. Data: 2009-10-22 07:44:06
    Temat: Re: Czy należy mi się wynagrodzenie?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "uśmiechnięta_daria:D" <d...@o...eu> napisał w wiadomości

    >Nie dojechałam bo w zakładowym busie nie było miejsca, a ponieważ muszę
    >jechać ok. 70 km w tym część autostradą więc nie wsiadłam.

    Znaczy nie wsiadlas, bo nie bylo miejsca, czy nie wsiadlas, bo nie chcialas
    jechac busem 70 km w tym czesc autostrada?
    Bo nie bardzo rozumiem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-10-22 07:51:19
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    > Znaczy nie wsiadlas, bo nie bylo miejsca, czy nie wsiadlas, bo nie
    > chcialas jechac busem 70 km w tym czesc autostrada?

    Nie wsiadłam bo nie było miejsca.

  • 4. Data: 2009-10-22 08:12:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-10-2009 o 09:51:19 uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>
    napisał(a):

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Nie wsiadłam bo nie było miejsca.

    Siedzącego? Czy żadnego?

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-10-22 08:13:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    uśmiechnięta_daria:D pisze:
> [...]
    > powinnam dostać za ten dzień wynagrodzenie i w jakiej wysokości? 100%
    > czy 80%? To miała być praca w nadgodzinach.

    Może trzeba zacząć od tego, że skoro to miały być _nadgodziny_ to żeby
    należała się za nie jakaś zapłata trzeba je fizycznie przepracować.
    Sama chęć pracowania w godzinach nadliczbowych (lub w dni wolne od
    pracy) czy nawet gotowość do pracy nie wystarczą.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2009-10-22 08:15:16
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    Siedzącego? Czy żadnego?

    To Ford Transit więc ma tylko siedzące ale wydaje mi się, że nawet na
    stojąco nie można jechać autostradą. Mylę się??

  • 7. Data: 2009-10-22 08:40:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-10-2009 o 10:15:16 uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>
    napisał(a):

    > Siedzącego? Czy żadnego?
    >

    > To Ford Transit więc ma tylko siedzące ale wydaje mi się, że nawet na
    > stojąco nie można jechać autostradą. Mylę się??

    A na siedząco można? Uff, łóżko mi do auta by nie weszło :)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-10-22 10:52:26
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Nie dojechałam bo w zakładowym busie nie było miejsca, a ponieważ muszę
    > jechać ok. 70 km w tym część autostradą więc nie wsiadłam.

    Zasadnicza kwestia jest taka, czy pracodawca ma obowiązek przywozić Cię do
    pracy :-). Sądzę że nie, więc dlaczego niba miałby Ci płacić za to, że do
    pracy nie dotarłaś? To takie moje skromne zdanie...

  • 9. Data: 2009-10-22 11:18:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Robert_J pisze:

    > Zasadnicza kwestia jest taka, czy pracodawca ma obowiązek przywozić Cię
    > do pracy :-). Sądzę że nie, więc dlaczego niba miałby Ci płacić za to,
    > że do pracy nie dotarłaś? To takie moje skromne zdanie...

    Może jest coś w umowie, układzie zbiorowym itp. Brak danych.

    Chciał tak mimochodem zauważyć, że bezpłatny dowóz do pracy organizowany
    przez pracodawcę jest przychodem do opodatkowania u pracownika :-)
    Ciekawe czy koleżanka płaci za dowóz?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2009-10-22 11:26:42
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Paź, 12:52, "Robert_J" <r...@w...pl> wrote:

    > Zasadnicza kwestia jest taka, czy pracodawca ma obowiązek przywozić Cię do
    > pracy :-). Sądzę że nie, więc dlaczego niba miałby Ci płacić za to, że do
    > pracy nie dotarłaś? To takie moje skromne zdanie...

    Podejrzewam że była jakaś umowa (pisemna bądź nie), że pracodawca
    dowiezie, w końcu przypadkiem tego busa tam nie spotkała. Czyli
    pracodawca do czegoś się zobowiązał a nie wypełnił. Jeśli to miała być
    praca w nadgodzinach i do niej nie doszło, to trudno oczekiwać
    wynagrodzenia, jeśli by to była zwykła praca to jak najbardziej, moim
    zdaniem.