  • 1. Data: 2010-01-21 10:53:35
    Temat: Refinansowanie mieszkania kredytem z programu Rodzina Na Swoim
    Od: michalp <m...@g...com>

    Słyszałem, że od połowy roku ma wejść nowelizacja Rodziny Na Swoim i
    od tego czasu będzie możliwość zaciągnięcia takiego kredytu dla
    "singli".

    I teraz tak, załóżmy, że tak się właśnie stanie. Jestem właścicielem
    mieszkania zakupionego na kredyt parę lat temu i gdyby taki program
    objął też "singli" to chętnie chciałbym z niego skorzystać. Wiem, że
    dwoma warunkami programu są: nie bycie właścicielem żadnej
    nieruchomości oraz nie wynajmowanie niczego. Czyli będzie problem,
    żebym skorzystał, ale czy na pewno?...

    Chciałbym zrobić taki manewr... Czy mogę te mieszkanie przekazać
    (razem z kredytem) w formie darowizny bratu, potem załatwić kredyt z
    programu Rodzina Na Swoim (bo już nie będę właścicielem) i w ciągu
    dajmy na to 30 dni, brat daje mi darowiznę z powrotem, ale ja
    refinansuję ją tym nowym kredytem? Co było by mi potrzebne do
    zrobienia takiej operacji? Zgoda banku? Akt notarialny? Jakie byłyby
    koszta? Czy mogę coś takiego wykonać za plecami banku (nie informuję
    go o tym), albo może lepiej współpracować? Czy fakt, że ja te
    mieszkanie wynajmuję i nadal po takiej operacji bym je wynajmował w
    czymś przeszkadza? Czy popsuję coś w papierach bratu przez tą
    operację? On zapewne za rok czy 2 też chciałby skorzystać z tego
    programu (jeśli będzie jeszcze dostępny oczywiście).

    Dzięki,
    Michał

  • 2. Data: 2010-01-21 13:29:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michalp" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >z tą
    >operację? On zapewne za rok czy 2 też chciałby skorzystać z tego
    >programu (jeśli będzie jeszcze dostępny oczywiście).

    Manewr nieopłacalny. Teoretycznie zyskujesz połowę odsetek przez 8 lat ale
    kredyt dostajesz ogólnie na nienajlepszych warunkach. Jak policzysz
    wszystkie koszty operacji o których piszesz i odliczysz zysk z połowy
    odsetek przez pół roku to okaze sie że jest to nieopłacalne.
    No i bez sensu byłby program "Rodzina na Swoim" dla singli;)) To raczej nie
    przejdzie.

    Krzysiek