  • 11. Data: 2005-07-27 12:01:32
    Temat: Re: zwrot towaru
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Alek napisal(a):

    > Chciałbym wiedzieć GDZIE i KIEDY taka transakcja zostaje zawarta. Np. czy
    > w chwili wystawienia faktury, w chwili nadania przesyłki przez sprzedawcę,
    > czy w chwili jej odbioru przez nabywcę.

    Gdzie - np. w sklepie internetowym
    kiedy - w momencie oświadczenia zawierającego chęć nabycia towaru

    Te 10 dni (roboczych) liczy się o ile mi wiadomo od daty dostarczenia
    przesyłki

  • 12. Data: 2005-07-27 14:31:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Jakubowski" <d...@S...pl> napisał w
    wiadomości news:udwg5s3ns51l$.dlg@boncki.wolin.pl...

    > Gdzie - np. w sklepie internetowym

    Nie ma takiego miasta.

    > kiedy - w momencie oświadczenia zawierającego chęć nabycia towaru

    A nie w chwili gdy sprzedawca _otrzyma_ oświadczenie klienta o chęci
    zakupu?

    Alek

  • 13. Data: 2005-07-27 15:41:20
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Alek napisal(a):

    > Nie ma takiego miasta.

    To zależy o co pytasz, pod jakim kątem. Bo pod kątem związanem z wątkiem
    odpowiedz już dostałeś ?

    > A nie w chwili gdy sprzedawca _otrzyma_ oświadczenie klienta o chęci
    > zakupu?

    O tym samym napisałem.

  • 14. Data: 2005-07-27 17:22:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Jakubowski" <d...@S...pl> napisał w
    wiadomości news:fogtba26no7o$.dlg@boncki.wolin.pl...

    > To zależy o co pytasz, pod jakim kątem. Bo pod kątem związanem z wątkiem
    > odpowiedz już dostałeś ?

    Moje pytanie nie dotyczy sytuacji autora wątku. Jest tylko inspirowane
    jego pytaniem. Pytam ogólnie i z czystej ciekawości. I nadal nie mam
    odpowiedzi.

    > O tym samym napisałem.

    Napisałeś "w momencie oświadczenia zawierającego chęć nabycia towaru".
    W przypadku rozmowy telefonicznej lub np. przez GG sprawa jest prosta. Ale
    jeżeli zamówienie _dzisiaj_ wysyłam via e-mail a sprzedawca odbiera
    wiadomość _jutro_ to kiedy została zawarta transakcja?

    Alek

  • 15. Data: 2005-07-28 06:56:54
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zwykle, bo nie podano warunków brzegowych, np. czy powiadomiono o
    > możliwości odstąpienia od umowy w ciągu tych 10'ciu dni :)

    to racja :)

    > Dlaczego uważasz, że otrzymania jeśli Art. 10. mówi że od dnia wydania
    > rzeczy?

    mea culpa, te daty nie zawsze są jednakowe, jednakze w większości
    przypadków pokrywają się :)

    pzdr

    marek radwański

  • 16. Data: 2005-07-28 13:00:50
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Alek napisal(a):

    > Moje pytanie nie dotyczy sytuacji autora wątku. Jest tylko inspirowane
    > jego pytaniem. Pytam ogólnie i z czystej ciekawości. I nadal nie mam
    > odpowiedzi.

    Jeśli nie ma związku z wątkiem to poprawną odpowiedzią (także) jest "sklep
    internetowy" bo to tez jest miejsce. Miejscem nie musi być
    miasto/miejscowość.

> [...]
    > jeżeli zamówienie _dzisiaj_ wysyłam via e-mail a sprzedawca odbiera
    > wiadomość _jutro_ to kiedy została zawarta transakcja?

    Masz racje, źle się wysłowiłem. Rozumiem o co Ci chodzi.

  • 17. Data: 2005-07-28 13:35:34
    Od: "Adam " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Są pewne wyjątki i tak przepisy ustawy, która reguluje kwestie zwrotu towaru
    w ciągu 10 dni, nie dotyczą np. transakcji zawieranych na aukcjach
    internetowych, a to też zakupy w necie.

  • 18. Data: 2005-07-28 13:53:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dc9vjl$pve$1@inews.gazeta.pl>, Marek Radwański wrote:
    > mea culpa, te daty nie zawsze są jednakowe, jednakze w większości
    > przypadków pokrywają się :)

    No jak to, przecież jak się kupuje na odległość to się właśnie z reguły
    nie pokrywają bo wydanie np. kurierowi nie oznacza otrzymania przesyłki :)
    Zresztą sam już nie wiem, bo dla mnie np. kc art. 544. § 1. używa słowka
    "wydanie" w znaczeniu otrzymanie.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2005-07-28 18:54:52
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości
> [...]
    > Zresztą sam już nie wiem, bo dla mnie np. kc art. 544. § 1. używa słowka

    wydaje mi sie ze wydanie jest rownowazne w tym wypadku wydaniu przesylki
    przewoznikowi (poczta polska/kurier)

    pozdrawiam
    bolo

  • 20. Data: 2005-07-29 09:54:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dcb9lt$aik$1@opal.icpnet.pl>, bolo wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości
    > wydaje mi sie ze wydanie jest rownowazne w tym wypadku wydaniu przesylki
    > przewoznikowi (poczta polska/kurier)

    Tylko, że intencją ustawodawcy było tu zapewne umożliwić konsumentowi
    zapoznanie się z towarem którego wcześniej nie widział na oczy, a w
    przypadku wcale nie tak znowu ogólnym taka interpretacja jest z tą
    intencją niezgodna :)

    --
    Marcin