    From: "Dardas" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnili mnie z pracy :( - moze nie do konca prawnie ? ;)
    Date: Sun, 30 Jun 2002 13:28:33 +0200

    "Orfant Orfanter" <o...@k...net.pl> wrote in message
    news:3D1EB93A.9030509@kki.net.pl...
    > Art. 52. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia
    > z winy pracownika w razie:
    > 1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    > pracowniczych,
    > § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie
    > może nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę
    > wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    Czyli jesli zdarzenie mialo miejsce dajmy na to 15.05 to uzasadnienie
    wypowiedzenia tym faktem jest nieprawne. Wypowiedznie otrzymalem 28.06.2002
    czyli powyzej 30 dni. W dodatku z terminem 30 dniowym, czyli takim jaki mi
    przysluguje.

    > Za porozumieniem stron można zrobić wszystko. Ale pracodawca też musi
    > chciaeć. Nauczka na przyszłość - nie podpisywać wszystkiego co podtykają
    > do podpisu.
    >
    > Poza tym, nie napisałeś, jakie TY masz dokumenty w posiadaniu, masz
    > jakieś, prawda?

    klopot w tym ze nie mam dokumentow, wypowiedzenie jakie otrzymalem od nich
    zostawilem im poniewaz w przypadku gdyby zostalo przyjete moje podani eo
    zwolnienie mialo ono byc anulowane. Ale podejrzewam ze w duzej firmie jest
    jakis rejestr takich pism, wiec pewnie moge je wyciagnac.

    (jesli

    > Nic nie musi.

    Zakladam ze nie przyjmie bo to dla niego wygodne, i dlatego w takim wypadku
    chce sie odwolac do sadu pracy ze moje podanie zostalo wymuszone
    sytuacja/okolicznosciami/czasem. Dodatkowo chce wyciagnac to: na jakiej
    zasadzie zostalem zwolniony z wykonywania obowiazkow skoro moje podanie nie
    zostalo jesazcze rozpatrzone, a poprzez zabranie mojego sprzetu sluzbowego,
    oraz kodow dostepu do sieci w firmie zostalem pozbawiony mozliwosci
    wykonywanai tych obowiazkow.

    > Nie wiem dokładnie, jak wygląda zwolnienie za wypowiedzeniem (chyba
    > pracodawca może dokonać takowego w każdej chwili), wiem że zwolnienie
    > BEZ wypowiedzenia musi zawierać uzasadnienie. Nawet jeśli zwolnili cię
    > bezprawnie, a ty nie masz jakichś dokumentów potwierdzających to, to oni
    > mają twoje wypowiedzenie więc są kryci.

    :( Tego sie wlasnie obawiam, nie wiem jak spojrzy na to sad, ale wedlug mnie
    mozna przyjac ze zostalem zmuszony do napisania takiego podania.
    Generalnie wiem, ze pracodawca moze mnie zwolnic za wypowiedeniem bez
    podania przyczyny, ale mnie zwolnili za wypowiedzeniem z podaniem przyczyny,
    zdarzenia jakie mialo miejsce powyzej 1 miesiaca wczesniej, wiec moze chyba
    sobie ta przyczyne wsadzic ...
    Mi nawet nie chodzi o to ze chcialbym tam wrocic do pracy, tylko o to zeby
    zmienili moje swiadectwo pracy i nauczyli sie na przyszlosc ze pracodawca to
    nie Bog, pracownik tez ma swoje prawa.

    Nauczka na przyszlosc, nie dzialac pochopnie.
    No ale mysle ze jeszcze im pokaze, i tak mam zamiar wziasc duza czesc
    klientow ze soba wiec beda stratni, taka mala prywatna satysfakcja :)))
    Jutro do nich jade, opisze potem co bylo moze znowu cos sie "urodzi" a gdyby
    ktos mial jeszcze jakies pomysly to prosze o info.

    pozdrawiam
    Dardas