    From: Orfant Orfanter <o...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnili mnie z pracy :( - moze nie do konca prawnie ? ;)
    Date: Sun, 30 Jun 2002 09:54:34 +0200

    Dardas wrote:
    > Zgodzilem sie rowniez na potracenie z mojego wynagrodzenia 50 % prowizji,
    > choc wiedzialem ze jako iz jest to prowizja pracodawca nie ma do tego prawa.
    > Potracenie nastapilo, poza tym ze otrzymalem mniej pieniedzy niz powinienem,
    > rowniez nie ma zadnego zapisu z jakiego powodu obnizenie prowizji nastapilo.

    Art. 52. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia
    z winy pracownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,
    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie
    może nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę
    wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    > Kilka pytan:
    > 1. Czy moge anulowac swoje podanie o zwolnienie i przyjac wypowiedzenie, a
    > nastepnie odwolywac sie od niego ?

    Za porozumieniem stron można zrobić wszystko. Ale pracodawca też musi
    chciaeć. Nauczka na przyszłość - nie podpisywać wszystkiego co podtykają
    do podpisu.

    Poza tym, nie napisałeś, jakie TY masz dokumenty w posiadaniu, masz
    jakieś, prawda?

    > 2. Czy pracodawca musi przyjac moje odwolanie/anulowanie podania ? (jesli
    > moge je zlozyc)

    Nic nie musi.

    > 7. Kolejna inwentura nie wykazala zadnych roznic w towarze. (bo jeszcze ten
    > magazyn musialem zdac), w dodatku nie wzialem od pracodawcy pokwitowania ze
    > zwalnia mnie z obowiazkow wykonywania czynnosci sluzbowych, czyli de facto
    > jestem chyba dalej za niego odpowiedzialny ? :(

    Najprawdopodobniej - w tak ważnych sprawach żąda się dokumentów na piśmie!

    > I nagle w ciagu jednego dnia za zdarzenie sprzed 2 miesiecy zostaje ze mna
    > rozwiazana umowa o prace.

    Nie wiem dokładnie, jak wygląda zwolnienie za wypowiedzeniem (chyba
    pracodawca może dokonać takowego w każdej chwili), wiem że zwolnienie
    BEZ wypowiedzenia musi zawierać uzasadnienie. Nawet jeśli zwolnili cię
    bezprawnie, a ty nie masz jakichś dokumentów potwierdzających to, to oni
    mają twoje wypowiedzenie więc są kryci.

    > 8. W jakim terminie pracodawca moze mnie ukarac za popelniony blad ?

    w/w Art. 52. § 2.