  • From: "str" <b...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie z pracy - ponownie
    Date: Wed, 3 Jul 2002 11:15:56 +0200

    Jak pamiętam Orfanter juz odpowiadał na twoje pytania.
    może rzeczywiście niezbyt jasno. (?)

    Masz prawo wnieść pozew do właściwego Sądu Pracy
    o uznanie wypowiedzenia za bezskuteczne uzasadniając to tym,
    że wypowiedziano ci pracę bez powodu lub powody podane
    w uzasadnieniu są nieprawdziwe.
    ( o ile rzeczywiście tak jest i potrafisz to udowodnić)

    pamiętam też, że podpisałeś - zgodziłeś się na rozwiązanie stosunku
    pracy za porozumieniem. Tu gozej.

    Należało by pisemnie uchylić się od skutków prawnych złożonego
    oświadczenia woli ... złożonego pod wpływem bezprawnej groźby.
    (pracodawca groził ci tym, że jeżeli nie podpiszesz "porozumienia"
    wówczas rozwiąże z tobą umowę o pracę bez wypowiedzenia -
    "dyscyplinarnie" ... za coś co zrobiłeś w maju.)
    Bałeś się, że ten sposób rozwiązania umowy uniemożliwi bądź
    w stapniu znacznym utrudni podjęcie nowej pracy ... itd.
    No więc podpisałeś.

    Jednak po uzyskaniu porady prawnej ...w jakiejś tam kancelarii...
    dowiedziałeś się, że pracodawca nie może rozwiązać umowy bez
    wypowiedzenia z winy pracownika ... po upływie 1 miesiąca od
    popełnienia wykroczenia.

    A więc groźba była jak najbardziej bezprawna.

    > 2. Jak wyglada sprawa udokumentowania upomnien czy nagan, nigdy nie
    > otrzymalem upomnienia ani nagany na pismie (czyste akta). Pracodawca
    > twierdzi ze upominal mnie ustnie, ja ze i owszem, byly jakies upomnienia,
    > ale nigdy nie wskazywaly ze jest na tyle niezadowolony z mojej pracy aby
    > mnie zwolnic.
    > Czy w sadzie pracodawca moze twierdzic ze rozmawialismy o tym, czy tez
    takie
    > ustne upomnienie to raczej taki mit, ktory trudno udowdnic ?

    Jeżeli pracownik popełnił przewinienie, wykroczenie lub naruszył-niedopełnił
    obowiązków pracowniczych wynikających z umowy o pracę lub regulaminu
    zakładu pracy (pracodawcy) ... to fakt ten musi znajdować się w aktach ...
    inaczej pracodawca nie udowodni, że ww zostały popełnione.

    > 3. Czy pracodawca moze wypowiedziec umowe bez powodu (z zachowaniem okresu
    > wypowiedzenia), i jesli tak, to czy pracownikami nalezy sie z tego tytulu
    > jakies odszkodowanie czy odprawa ?

    Nie może ...musi uzasadnić.
    Inaczej pracownik może wnieść pozew o uznanie wypowiedzenia za
    bezskuteczene i przywrócenia do pracy na poprzednich warnkach
    pracy i płacy.

    > Bo domyslam sie, ze _jesli_ wygram, to i tak mnie zwolnia, pytanie kiedy i
    > co z tego bede mial.

    ...:) niekoniecznie, dobrych pracowników się nie zwalnia.

    > 4. Czy jesli mam zachowane e-maile, w ktorych wskazywalem na cos, to moge
    > one byc jakis dowodem w sadzie ?

    Możesz składać dowolne wnioski dowodowe na okoliczność ustalenia
    tego czy innego faktu.
    jednak o tym czy dowody te zostaną dopuszczone zdecyduje Sąd.

    pzdr.
    str
    p.s. staraj się :) ... nie używać zwrotów typu :
    "mogą mi naskoczyć" , " mogę ich wyśmiać" etc.etc.
    Zbytnia pewność siebie często prowadzi do "przegrania" sprawy.
    znam z autopsji. Powodzenia.