  • 1. Data: 2011-07-02 16:53:04
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie i ciaza
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-02 18:44, mosciak pisze:
    > Witam!
    >
    > Zona jest w poczatku 2 miesiaca ciazy.
    > umowe o prace ma do lipca 2012r.
    > Obawia sie ze jak teraz dostarczy zwolnienie pracodawcy to ... bedzie
    > wypowiedzenie.
    >
    > czy mozliwe jest zwolnienie z pracy przed 3 miesiacem ciazy?
    > jak pozniej z urlopem maciezynskim? urodzi powiedzmy w lutym....
    > jak z urlopem wychowawczym?

    To już żona czuje się jak inwalidka?
    Nie może być zwolniona nawet od 1-go dnia ciąży, ale ciąża to nie
    choroba, pracować i tańczyć można.

    --
    animka

  • 2. Data: 2011-07-02 21:26:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 02 Jul 2011 18:53:04 +0200, Animka napisał(a):

    > To już żona czuje się jak inwalidka?
    > Nie może być zwolniona nawet od 1-go dnia ciąży, ale ciąża to nie
    > choroba, pracować i tańczyć można.

    I ja bym się nie dziwiła pracodawcy zwalniającego pracownika, który
    kradnie=wyłudza od niego pensję, nie pracując, tylko załatwiając sobie
    "lewe" zwolnienia.
    --
    XL
    Prawda o GMO:

  • 3. Data: 2011-07-02 22:14:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Jul 2011 23:26:31 +0200, Ikselka napisał(a):

    > I ja bym się nie dziwiła pracodawcy zwalniającego pracownika, który
    > kradnie=wyłudza od niego pensję, nie pracując, tylko załatwiając sobie
    > "lewe" zwolnienia.

    ...a kiedy tym pracownikiem jest kobieta w ciąży, no to samo się pcha na
    usta pytanie: co tym kobietom odbija, że chcą, aby je uważano za
    równorzędnych pracowników z mężczyznami? Przecież to nijak niemożliwe!

  • 4. Data: 2011-07-03 11:12:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > I ja bym się nie dziwiła pracodawcy zwalniającego pracownika, który
    > kradnie=wyłudza od niego pensję, nie pracując, tylko załatwiając sobie
    > "lewe" zwolnienia.

    Pretensje tez powinny byc troche kierowane do ustawodawcy. Jaki jest sens
    placenia skladek na ubezpieczenie chorobowe, skoro w przypadku pracownikow,
    ZUS finansuje swiadczenie dopiero od 33 dnia?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-07-03 15:44:51
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Ikselka" <

    > I ja bym się nie dziwiła pracodawcy zwalniającego pracownika, który
    > kradnie=wyłudza od niego pensję, nie pracując, tylko załatwiając sobie
    > "lewe" zwolnienia.

    Niedawno przegrałem ( tzn moja firma) sprawę z kobietą która była na
    zwolnieniu przez całą ciążę, cały urlop macierzyński i wychowawczy i jeszcze
    180 dni po zakończeniu urlopu.
    Cały czas pubierała pensję. Planowała przejść na świadczenie rehabilitacyjne
    , ale zabrakło jej 3 dni ciągłosci . Ponieważ nie przyszła do pracy, nie
    przestawiła żadnego zwolnienia,
    dostała wypowiedzenie z 52. Odwołała się , najpierw o przywrócenie do pracy
    , a potem o bezpodstawne zwolnieniew tym trybie. I sąd przyznał jej rację,
    bo zeznała że telefonicznie zawiadomiłą prezesa że czeka na świadczenie z
    ZUS.
    Tak że pracodawcy możesz się nie dziwic, ąle babskie sądy i tak sowje zrobią
    '
    'macso

  • 6. Data: 2011-07-03 16:11:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
    t...
    > ...a kiedy tym pracownikiem jest kobieta w ciąży, no to samo się pcha na
    > usta pytanie: co tym kobietom odbija, że chcą, aby je uważano za
    > równorzędnych pracowników z mężczyznami? Przecież to nijak niemożliwe!

    Dokładnie. Kobiety są lepiej traktowane.

  • 7. Data: 2011-07-03 20:37:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...oiniet.pl> napisał w wiadomości

    > Cały czas pubierała pensję. Planowała przejść na świadczenie
    > rehabilitacyjne

    To trzeba bylo nie wyplacac pensji, tylko zasilek z ZUS-u

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-07-03 21:53:26
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

    > I ja bym się nie dziwiła pracodawcy zwalniającego pracownika, który
    > kradnie=wyłudza od niego pensję, nie pracując, tylko załatwiając sobie
    > "lewe" zwolnienia.

    Ciąże jako i ludzie są różne.
    I nie każde ciążowe zwolnienie jest "lewe".
    I nie w każdej ciąży można pracować i tańczyć.

    Jedynie Ikselki i animki zawsze te same.

  • 9. Data: 2011-07-03 22:24:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jul 2011 17:44:51 +0200, macso napisał(a):

> [...]
    > ZUS.
    > Tak że pracodawcy możesz się nie dziwic, ąle babskie sądy i tak sowje zrobią

    Ja znam kobietę, która urodziła 4 dzieci i 12 lat nie pracowała, beac
    zatrudniona - 12 lat była na zmianę to w ciąży na zwolnieniu, to na
    macierzyńskim, to na wychowawczym... Nic, tylko kobiety na traktory!

  • 10. Data: 2011-07-03 22:28:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jul 2011 23:53:26 +0200, Veronika napisał(a):

    > Ciąże jako i ludzie są różne.
    > I nie każde ciążowe zwolnienie jest "lewe".

    Mowa jest o zwolnieniu tzw "lewym". Zwolnienie żony Wątkodawcy nosi
    znamiona "lewizny".
    Widac to jasno po tym, że on się zastanawia, czy żona ma je wziąć bo co
    będzie, kiedy je dostarczy.
    Czyli moze NIE WZIĄĆ, czyli nic jej nie jest.

    > I nie w każdej ciąży można pracować i tańczyć.

    Wtedy dostaje się UZASADNIONE zwolnienie lekarskie.

    > Jedynie Ikselki i animki zawsze te same.

    Bo uczciwe? - no cóż, jak widać zbieramy za to razy, napominając
    nieuczciwych.