eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwalniam sie z firmy-zakladam swoja-ten sam profil dzialalnosci › Re: zwalniam sie z firmy-zakladam swoja-ten sam profil dzialalnosci
    From: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwalniam sie z firmy-zakladam swoja-ten sam profil dzialalnosci
    Date: Thu, 19 Oct 2006 10:13:21 +0200

    > Czy istnieje w polskim prawie jakis przepis, na podstawie ktorego moja
    > obecna-od stycznia była firma, moglaby mnie pozwac do sadu, czy robic
    > jakies
    > utrudnienia na drodze formalnej?
    > Dzieki za odpowiedz.

    Istnieje - art. 11 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji:

    Art. 11. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest przekazanie, ujawnienie
    lub wykorzystanie cudzych informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa
    albo ich nabycie od osoby nieuprawnionej, jeżeli zagraża lub narusza interes
    przedsiębiorcy.

    2. Przepis ust. 1 stosuje się również do osoby, która świadczyła pracę na
    podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego - przez okres trzech
    lat od jego ustania, chyba że umowa stanowi inaczej albo ustał stan
    tajemnicy.

    3. Przepisu ust. 1 nie stosuje się wobec tego, kto od nieuprawnionego nabył,
    w dobrej wierze, na podstawie odpłatnej czynności prawnej, informacje
    stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa. Sąd może zobowiązać nabywcę do
    zapłaty stosownego wynagrodzenia za korzystanie z nich, nie dłużej jednak
    niż do ustania stanu tajemnicy.

    4. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości
    publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne
    przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do
    których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich
    poufności.

    Marcin.