  • Data: 2006-06-07 21:15:52
    Temat: Re: zostalem oszukany co robic? prosze o porade
    Od: R2r <b...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    maciek napisał(a):
    > cena rynkowa danego modelu to jakas tam kwota, raczej sprzedajacy nie moze
    > sie zwrocic do kupujacego z tekstem, prosze pana ja musze VAT odprowadzic
    > wiec podniesiemy sobie cene o 22%.
    Cena rynkowa to pojęcie cokolwiek elastyczne. Natomiast cena zawierać
    będzie już te 22% VAT (z racji, że sprzedający musi ten podatek
    odprowadzić). Aby więc cenę obniżyć *obie strony* umawiają się aby
    obniżyć wartość do opodatkowania a nie cenę faktyczną i *obie strony* na
    tym zyskują. Mechanizm prosty jak konstrukcja cepa.

    > Kupujacego to nie interesuje.
    Zależy od kupującego. Podatek VAT jest składnikiem ceny, którą płaci w
    całości konsument. Swego czasu w handlu były dostępne nieduże
    betoniarki. Jako betoniarki były obłożone VAT-em 22%. Ale były też
    dostępne jako mieszalniki do pasz i w ten sposób jako sprzęt rolniczy
    były obłożone mniejszą stawką VAT (lub nawet zwolnione z VAT - nie
    pamiętam dokładnie). Cena netto tego towaru w obu przypadkach była
    podobna. Jak myślisz, które były chętniej kupowane przez klientów nie
    mogących odliczyć sobie VAT-u (czyli nomen omen nie będących wświetle
    przepisów płatnikami VAT)?

    > Sprzedajacy
    > moze jednek powiedziec prosze pana cena rynkowa takiego modelu to powiedzmy
    > 25000, ja panu obnize o 1500 ale zrobimy i tu patrz post pierwszy.
    c.b.d.o. ;-)

    > Zyskuje
    > przede wszystkim sprzedawca,[...]
    Ale i kupujący. Podatek VAT jako składnik ceny pochodzi z jego kieszeni.

    > A aktualnemu wlascicielowi pozostaje jezdzic wypadkowym i mozliwie szybko
    > zapomniec o sprawie. Bo innego rozwiazania bez narobienia sobie problemow
    > nie widze.
    a siedzący obok woźnicy pies na to: ja też! ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____