  • Data: 2019-03-20 17:03:20
    Temat: Re: znizka dla kobiet
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-03-20, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ależ nie, jeśli otworzę sklep i nie będę sprzedawał żydom, to będzie to
    > ograniczenie ich praw, mimo że nigdy prawa do zakupu w moim sklepie nie
    > mieli.

    Myślę, ze o ile nie jest to jakiś dziwny i abstrakcyjny, zawieszony w nibylandii
    sklep,
    to ustawowo jednak takie prawo mieli, bo jednakowoż otwierając sklep nie definiujesz
    katalogu osób które mają prawo z niego skorzystac, tylko jest to domniemane ustawą
    (to się nazywa [pełna|ograniczona] zdolność do czynności prawnych", czyż nie?
    Więc IMHO ograniczając to bardziej *ograniczasz* czyjeś prawa samowolnie.

    [...]

    > Oczywiście masz rację, ślepa wiara w "niedyskryminację" prowadzi właśnie
    > do takich absurdów, podane przez ciebie przykłady też są dyskryminacją,
    > ale że tutaj każdy widzi, że to głupota, to się udaje, że jest to coś

    Ale co jest głupotą? Zniżki dla uczniów, czy inwalidów?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com