  • 11. Data: 2009-04-06 10:17:43
    Temat: Re: znak towarowy na stronie www
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    k...@g...com pisze:
    > Mam do was pytanie mianowicie od niedawna tworze stronę WWW poświęconą
    > stadionom i chciałbym do azdego z nich dodać znak klubowy drużyny
    > grającej na nim.
    > Jednak na wikipedii przy takiej grafice ewidentnie jest zakaz
    > kopiowania i znak towarowy przykładowo http://en.wikipedia.org/wiki/File:FCB.svg
    > chciałbym się zapytać czy jest możliwość inna ( bezpłatna ) legalnego
    > użytkowania na stronie takiego znaku bez zapytania o każdy z nich u
    > źródła?

    Nie wiem czemu wszyscy koledzy skupili sie na ustawie o prawie
    autorskim, podczas, gdy Ty pytałeś, jak najzupełniej słusznie, o prawo
    do wykorzystania znaku towarowego.
    Dozwolenie cytowania z prawa autorskiego nijak sie ma do korzystania z
    cudzych znaków towarowych.

    Jednakże, żeby dokładnie odpowiedzieć na Twoje pytanie trzeba zadać
    jedno pytanie: czemu ma służyć strona, którą tworzysz? Jeśli to tylko
    hobby, to możesz użyć tych znaków, jeśli będziesz prowadził w oparciu o
    te stroną jakaś działalność - np. pośrednictwo przy sprzedaży biletów na
    mecze odbywane na stadionach tych drużyn, albo wycieczki ze zwiedzaniem
    stadionów, to nie możesz
    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 12. Data: 2009-04-06 11:17:56
    Od: k...@g...com

    On 6 Kwi, 12:17, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > stadionów, to nie możesz
    > --
    > Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    nie nie strona to tylko hobby , Wiki ze zbiorem obiektów sportowych,
    wygląda to w ten sposób (strona na wczesnym etapie )
    http://library-stadium.wikidot.com/camp-nou

  • 13. Data: 2009-04-06 11:35:09
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    k...@g...com pisze:

    > nie nie strona to tylko hobby , Wiki ze zbiorem obiektów sportowych,
    > wygląda to w ten sposób (strona na wczesnym etapie )
    > http://library-stadium.wikidot.com/camp-nou

    No to moim zdaniem, nie ma problemu - możesz

  • 14. Data: 2009-04-06 11:57:12
    Od: k...@g...com

    On 6 Kwi, 13:35, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

    > No to moim zdaniem, nie ma problemu - możesz
    >
    > --
    > Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.
    >
    > Roman Rumpel    skype: rumpel.romanwww.rumpel.pl

    No to bardzo dziękuję za poradę temat skończony .

  • 15. Data: 2009-04-06 18:00:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:uv4oa6-oqo.ln1@ziutka.router...
    googlegroups.com.
    > Art. 29 u.1.
    > Wolno przytaczać w utworach stanowicych samoistną calość urywki rozpo-
    > wszechnionych utworów lub drobne utwory w calosci, w zakresie
    > uzasadnionym wyjasnianiem, analiza krytyczna, nauczaniem lub prawami
    > gatunku twórczoci.
    > Wskaż, który z tych warunków zostanie spełniony.

    Uzasadnione wyjaśnianie. W dziele po prostu wyjaśniam, jaki zespół tam gra.
    Poza tym linkowanie do stron jest prawem gatunku twórczości polegającej na
    budowaniu stron internetowych.

    > O bazach nie rozumiem.

    Bo to nowe dzieło bedzie generalnie bazą danych.

  • 16. Data: 2009-04-07 00:13:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.04.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > Poza tym linkowanie do stron jest prawem gatunku twórczości polegającej na

    Wyjasnienie czego jest tu uzasadnione? Interpretacja jaką proponujsze
    sprowadza się do tego, ze jak juz coś stworzył (odrebny dokument) to może
    tam umiescić kazdy fragment lub niewielki utwór bez względu na charakter
    strony. Jeszcze dodajesz, że skoro to strona internetowa to tez mu wolno.
    Na tej zasadzie moznaby publikować każdy drobny utwór o ile służy on
    wyjasnieniu czegokolwiek. Np. zamieszczasz odcinek bolka i lolka a na
    stronie pod linkiem dajesz: Bolek i Lolek to serial animowany, w którym w
    odcinku 26 (link) umyli Toli nogę.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2009-04-07 18:27:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:hdiqa6-sd5.ln1@ziutka.router...
> [...]
    > wyjasnieniu czegokolwiek. Np. zamieszczasz odcinek bolka i lolka a na
    > stronie pod linkiem dajesz: Bolek i Lolek to serial animowany, w którym w

    Jeśli stworzysz stronę opisującą w ten sposób Bolka i Lolka, Maję i inne
    kreskówki, to w mojej ocenie użycie do ilustracji drobnych kawałków
    stosownych filmów nie naruszy praw autorskich. Rzecz w tym, by to był
    drobny cytat, a nie Twoja twórczość była drobiazgiem w stosunku do cytatu.

  • 18. Data: 2009-04-07 23:37:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.04.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > stosownych filmów nie naruszy praw autorskich. Rzecz w tym, by to był
    > drobny cytat, a nie Twoja twórczość była drobiazgiem w stosunku do cytatu.

    Powyżej opisałeś to tak, że nie wnoszę sprzeciwu. Natomiast nie wolno
    po prostu wkleić sobie tych zdjęć bez konkretnego kontekstu. Może
    podchodzę zbyt kategorycznie ale MZ taka zwykła bazodanowa wyliczanka
    potrzebnego kontektsu nie stworzy.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2009-04-08 14:45:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:qm4ta6-2ai.ln1@ziutka.router...
> [...]
    > po prostu wkleić sobie tych zdjęć bez konkretnego kontekstu. Może
    > podchodzę zbyt kategorycznie ale MZ taka zwykła bazodanowa wyliczanka

    Pytający pisał, ze chce stworzyć stronę o stadionach, w której ilustracją
    będą loga grających na nich drużyn. W takim kontekście w mojej ocenie prawa
    autorskiego nie naruszy.