  • Data: 2020-08-12 21:33:57
    Temat: Re: zmieścisz się, śmiało
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/08/2020 12:30, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 12.08.2020 o 01:40, Silver Dream ! pisze:
    >
    > Czyli reasumując dziennikarze po raz kolejny rozpętali burzę. Samolot
    > mógł wystartować. Nie powinien, jako wiozący Prezydenta RP znaleźć się w
    > przestrzeni niekontrolowanej, ale z punktu widzenia prawa lotniczego
    > działał legalnie.

    Takie jest moje rozumienie sytuacji.

    > Naruszono tylko jakieś wewnętrzne procedury.

    Przy czym z drugiej strony ,,jakieś wewnętrzne procedury" wydaje mi się
    zaniżaniem rangi tego co się wydarzyło. Ten samolot nie powinien był
    znaleźć się w przestrzeni niekontrolowanej nawet jeżeli nie jest to
    naruszeniem prawa lotniczego per se. Oprócz tego był jeszcze przedział
    czasowy ,,czeski film" pomiędzy zamknięciem lotniska a ponownym jego
    otwarciem poprzez NOTAM bez żadnego wyprzedzenia. Pewnie znalazłoby się
    coś jeszcze. Np. pojawia się pytanie (nie znam odpowiedzi - możliwe, że
    jest pozytywna) czy samolot lecąc w klasie G na pewno stosował się do
    obowiązującego w niej ograniczenia prędkości czy leciał ,,jak zwykle". I
    pewnie jeszcze wiele innych, których by nie było gdyby planowanie było
    poprawne i uwzględniało fakt zamknięcia lotniska (i zakończenie służby
    kontroli lotów) o godzinie 2000Z.