eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozmieścisz się, śmiało › Re: zmieścisz się, śmiało
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader
    01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.lotnictwo
    Subject: Re: zmieścisz się, śmiało
    Date: Wed, 12 Aug 2020 01:40:57 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 51
    Message-ID: <rgvaaa$i7p$1@dont-email.me>
    References: <3tnc1vm877ie$.9244fvnih6ip.dlg@40tude.net>
    <5f085353$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <fmeo6bspf4i0$.c284e049o8dq.dlg@40tude.net>
    <5f29203d$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2933ee$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgdnus$4p7$1@dont-email.me>
    <5f2a7814$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgfddd$6kf$1@dont-email.me>
    <5f2c034d$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgi01c$gve$1@dont-email.me> <5f2dc485$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgo5c9$u6p$1@dont-email.me> <5f2f9d27$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgo89c$ccj$1@dont-email.me> <5f2fb34c$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2fdfaf$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f30291a$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgplml$219$1@dont-email.me>
    <5f30782b$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgspu1$tbb$1@dont-email.me> <5f328b0f$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 11 Aug 2020 23:40:58 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="47b066c31a75ffe5f249995f6bc961d0";
    logging-data="18681";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/xjOB4VFuhgnG/hluO3i3GuLoV/IZBhlo="
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.8.0
    Cancel-Lock: sha1:76ipUHs/GrxnPlAu7EgY3BB2j5E=
    In-Reply-To: <5f328b0f$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:800529 pl.rec.lotnictwo:156341
    [ ukryj nagłówki ]

    On 11/08/2020 14:11, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 11.08.2020 o 02:49, Silver Dream ! pisze:
    >
    >>>> Problem, że pilot tego samolotu nie powinien był znaleźć się w
    >>>> takiej sytuacji.
    >>> Moim zdaniem samolot powinien poczekać na otwarcie lotniska.
    >> To i poczekał. Wystartował dopiero kiedy czas pracy lotniska został
    >> zmodyfikowany.
    >
    > Jeśli czas pracy lotniska został przedłużony, to moim zdaniem tam
    > powinna być obsada. Czyli powinien być ktoś na wieży. Ktoś przedłużył
    > czas pracy lotniska bez kontrolera?

    Tak wynika. Lotnisko było czynne, więc można było na nim wykonywać
    operacje. Nie było służby kontroli lotów czyli funkcjonowało jak takie
    lepsze lotnisko aeroklubowe.

    > Sprostuj, jeśli się mylę, ale
    > lotnisko ma regulamin. Nie ma tak, że zgodę na start na czynnym lotnisku
    > może wydać jakakolwiek osoba. To musi być kontroler. Informacja o
    > uruchomieniu lotniska stanowi - moim zdaniem - jednocześnie deklarację,
    > że zapewniamy pracę zgodną z regulaminem.

    Przecież cały czas powtarzam(y) - lotnisko było czynne (z krótką
    przerwą) ale niekontrolowane. To są dwie różne rzeczy. Kontroler
    zakończył zmianę i nie miał prawa jej sobie przedłużyć.

    > Teraz dalsza sprawa. Czy kapitan samolotu wie z kim rozmawia?

    Zazwyczaj tak. Niekoniecznie personalnie ale funkcyjnie (TOWER,
    DELIVERY, GROUND, APPROACH itd.)

    > Bo albo
    > świadomie przyjął zgodę na start od osoby nieuprawnionej,

    Przecież cały czas powtarzam(y): na lotnisku niekontrolowanym nie wydaje
    się zgody na start.

    > albo ktoś pod
    > uprawnionego się podszył. Tu już trzeba by znać szczegóły, a nie opierać
    > się na dziennikarzach. No chyba, że każdy sobie taką zgodę wydać może.

    Dowódca nie potrzebował zgody na start w przestrzeni niekontrolowanej.

    > Radiotelefony pracujące w paśmie lotniczym, to nie jest "technologia
    > NASA" i nawet taksówkarz może wydać teoretycznie zgodę na start samolotu.

    Teoretycznie taksówkarz może kupić radiotelefon na pasmo lotnicze ale
    aby go móc do czegokolwiek używać musi mieć uprawnienia. Używanie (w
    sensie emisji) do czegokolwiek bez uprawnień, nie mówiąc już o udawaniu
    służby kontroli lotów jest karalne.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1