  • Data: 2020-08-11 16:45:55
    Temat: Re: zmieścisz się, śmiało
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f328b0f$0$514$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 11.08.2020 o 02:49, Silver Dream ! pisze:

    >Jeśli czas pracy lotniska został przedłużony, to moim zdaniem tam
    >powinna być obsada. Czyli powinien być ktoś na wieży. Ktoś przedłużył
    >czas pracy lotniska bez kontrolera? Sprostuj, jeśli się mylę, ale

    Kontrolera nie dowiezli, a ten co byl wyczerpal godziny pracy :-)

    Nie znam sie na przepisach, ale czy nie ma lotnisk bez kontroli ?
    Jakies male, aeroklubowe.

    Przy czym jak rozumiem to "otwarcie lotniska" to wybieg taktyczny,
    zeby nikt w przestrzen nie wlatywal ?

    Bo ze strazakami itp widac sie jakos dyrektor dogadal :-)

    >lotnisko ma regulamin. Nie ma tak, że zgodę na start na czynnym
    >lotnisku
    >może wydać jakakolwiek osoba. To musi być kontroler. Informacja o
    >uruchomieniu lotniska stanowi - moim zdaniem - jednocześnie
    >deklarację,
    >że zapewniamy pracę zgodną z regulaminem.

    A kto moze zmienic regulamin ? :-)

    >Teraz dalsza sprawa. Czy kapitan samolotu wie z kim rozmawia? Bo albo
    >świadomie przyjął zgodę na start od osoby nieuprawnionej, albo ktoś
    >pod
    >uprawnionego się podszył. Tu już trzeba by znać szczegóły, a nie
    >opierać
    >się na dziennikarzach.
    >No chyba, że każdy sobie taką zgodę wydać może.
    >Radiotelefony pracujące w paśmie lotniczym, to nie jest "technologia
    >NASA" i nawet taksówkarz może wydać teoretycznie zgodę na start
    >samolotu.

    Ale czytales te dziennikarskie produkcje "Ja zakonczylem prace,
    Dyzurny Lotniska wyrazi zgode na kołowanie".

    Moze i faktycznie "wystartowal bez zezwolenia" - wszyscy mowili "zgody
    ci dac nie mozemy, ale startuj smialo - wszysto przygotowane,
    zmiescisz sie" :-)

    J.