    From: Ariusz <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zlosliwy sasiad
    Date: Tue, 10 Apr 2012 10:57:45 +0200

    W dniu 2012-04-09 12:44, Basia F pisze:
    > Prosze o pomoc bo powoli mam dosc.
    >
    > Co mozna zrobic z sasiadem ktory poprzez zlosliwe zachowanie generuje
    > nie tylko dzwieki w mieszkaniu ze prawie sprawdzam czy sufit spada ale
    > tez nie reguje na zadne prosby zeby nieco to uciszyc.

    Sam mam dzieci i mieszkałem w bloku, ale już na początku Twojej
    wypowiedzi wyczułem niechęć do dzieci - zakładasz, że DZIECI są wobec
    ciebie ZŁOŚLIWE - dzieci to dzieci po prostu się bawią. Jak mieszkałem w
    bloku zdarzały mi się wizyty sąsiadki mieszkającej poniżej.
    Na dłuższą metę hałasowanie jest nie do opanowania: przyjdzie kolega,
    przyjedzie kuzyn,... to, że innych sąsiadów nie słyszysz może wynika
    tylko z tego, że nie mieszkają nad tobą.

    > Ja rozumiem ze mieszkanie w bloku to jest takie a nie inne ale zaden
    > sasiad nie dokucza tak bardzo. Zgadza sie ze dziecko musi sie bawi i
    > tak dalej ale nie koniecznie musi sie rzucac na podloge z pelnym
    > impetem i rzucac pileczke ktora na pewno nie jest z gumy.
    > Nie dosc ze strasznie to slychac (jakby meble od rana przestawiali) to
    > jeszcze drzy mi podloga az (na prawde nie przesadzam).

    Niestety konstrukcja bloku jest taka, że przesunięcie krzesła może
    powodować u sąsiada wrażenie przestawiania szafy.

    > Wiem ze nie moge liczyc na cisze czy cos ale to juz jest wszelkie
    > przegiecie a slowa nie dociaraja. Nie chce byc zlosliwa i robic to
    > samo co oni chcialabym jakos zalatwic to prawnie zeby zrozumieli ze ja
    > nie moge miec ciszy ale oni nie moga tez wszystkiego nie zwracajac
    > uwagi na sasiadow.

    Dobra rada - to zwracać uwagę na spokojnie bez nerwów i nigdy nie ganić
    dzieci bo to tylko dzieci.

    Możesz zaproponować sąsiadowi zamianę mieszkań, możesz wygłuszyć sufit.
    Nie licz na to, że dzieci przestaną się bawić.

    A przy okazji budowy domu - pokoje dzieci najlepiej usytuować nad
    garażem bądź kotłownią. Nigdy nie nad salonem zwłaszcza jak odwiedzają
    nas znajomi, którzy również mają dzieci. :)

    Ariusz