  • 1. Data: 2003-12-01 21:54:29
    Temat: zle opisany towar
    Od: "Bejo" <b...@N...net>

    Witam,
    Dokladnie 5 dni temu kupilem monitor LCD, problem mam taki, ze w sklepie
    obok monitora na ulotce napisano iz laczny czas reakcji martycy wynosi 25ms
    (dla nie wtajemniczonych dodam ze jest to parameter dosc istotny w tych
    uzadzeniach i im ta wartosc mniejsza tym lepiej), specyfikacje te
    potwierdzil takze zapytany przez mnie sprzedawca. Jako ze monitor mi
    odpowiadal zdecydowalem sie na zakup, niestety okazalo sie wlasnie, ze
    wedlug instrukcji producenta (dolaczonej do monitora) jego laczny czas
    reakcji matrycy wynosi 30ms!
    Szczerze mowiac czuje sie w tej chwili oszukany i chcialbym zapytac czy w
    takim przypadku moge zarzadac zwrotu pieniedzy, badz tez wymiany monitora na
    zgodny z tym co napisano w sklepowym opisie?
    Prosze takze napisac mi na jakie przepisy prawa powinienem sie ewentualnie
    powolac rzadajac zwrotu pieniedzy.

    Z góry dziekuje za wszekla pomoc i pozdrawiam!
    --
    Bejo
    www.ebrzozow.net

    Wytnij z adresu: N05P4M

  • 2. Data: 2003-12-01 22:13:42
    Temat: Re: zle opisany towar
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Bejo wrote:
> [...]
    > zgodny z tym co napisano w sklepowym opisie?
    > Prosze takze napisac mi na jakie przepisy prawa powinienem sie ewentualnie

    art.8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (jeśli nie
    kupiłeś na firmę), w pierwszej kolejności przysługuje Ci wymiana lub
    naprawa, ale wydaje mi się, że są one niemożliwe. Pozostaje więc
    odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy (art.8 ust.4)
    Zadbaj tylko o możliwość udowodnienia, że umawiałeś się na monitor o
    innych parametrach.

    KG

  • 3. Data: 2003-12-01 22:26:30
    Od: "Bejo" <b...@N...net>

> [...]
    > odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy (art.8 ust.4)
    > Zadbaj tylko o możliwość udowodnienia, że umawiałeś się na monitor o
    dziekuje za odpowiedz!
    coz z udowdnieniem moze byc ciezko, jesli sami nie przyznaja sie do blednego
    opisu, poniewaz rozmowy ze sprzedawca nie nagrywalem ani nie zabralem
    wystawowej tabliczki z parametrami...

    byc moze maja kolejny taki sam monitor (takze zle opisany), w to jednak
    watpie, poniewaz nie jest to za duzy sklep

    czy w takim przypadku jestem na przegranej pozycji, jesli sklep nie zechce
    'dobrowolnie' odstapic od umowy?

    --
    Bejo
    www.ebrzozow.net

    Wytnij z adresu: N05P4M

  • 4. Data: 2003-12-01 22:33:52
    Od: "Bejo" <b...@N...net>

    > Bedziesz musiał udowodnić, że umawiałeś się na coś innego. Jeśli Ci się
    > nie uda - przegrywasz.
    no tak, rozumiem
    niestety nie mam zadnych dowodow, moge chyba tylko liczyc na uczciwosc
    sprzedawcy... :(

    --
    Bejo
    www.ebrzozow.net

    Wytnij z adresu: N05P4M

  • 5. Data: 2003-12-01 22:34:31
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

  • 6. Data: 2003-12-01 23:13:45
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Bejo wrote:

    > niestety nie mam zadnych dowodow, moge chyba tylko liczyc na uczciwosc
    > sprzedawcy... :(

    A zapewnienie sprzedawcy i twoje twierdzenie że tak było?
    A tabliczka? Może ciągle jeszcze tam stoi? Może ktoś jeszcze ją widział?
    Sprawdź. I pamiętaj że wszystkie oświadczenia (w tym, jeżeli się
    zdecydujesz, oświadczenie o odstąpieniu od umowy) powinieneś składać na
    piśmie i potwierdzać odbiór u sprzedawcy albo wysyłać listem poleconym.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 7. Data: 2003-12-01 23:15:49
    Od: "Bejo" <b...@N...net>

    > A zapewnienie sprzedawcy i twoje twierdzenie że tak było?
    > A tabliczka? Może ciągle jeszcze tam stoi? Może ktoś jeszcze ją widział?
    > Sprawdź.
    Zgadza sie, potrafie jednak wyobrazic sobie sytuacje, w ktorej sprzedawca
    zaprzeczy, iz udzielil mi takiej informacji lub poprostu stwierdzi ze
    rozmowy nie pamieta... Jutro sie przekonam jak sprawa sie potoczy, mam
    nadzieje ze sprzedawca nie bedzie robil problemow.

    > I pamiętaj że wszystkie oświadczenia (w tym, jeżeli się
    > zdecydujesz, oświadczenie o odstąpieniu od umowy) powinieneś składać na
    > piśmie i potwierdzać odbiór u sprzedawcy albo wysyłać listem poleconym.
    Byc moze to glupie pytanie, ale jesli uda sie sprawe zalatwic tak ze oddam
    monitor i dostane pieniazki z powrotem to w jakim celu powinienem sie
    domagac oswiadczenia o odstapieniu od umowy na pismie (nie widze
    zastosowania, ze sie tak wyraze).

    --
    Bejo
    www.ebrzozow.net

    Wytnij z adresu: N05P4M

  • 8. Data: 2003-12-01 23:17:32
    Od: "Krzys" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Bejo" <b...@N...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > powolac rzadajac zwrotu pieniedzy.
    >
    > Z góry dziekuje za wszekla pomoc i pozdrawiam!

    nie mow ze nie zajzales w dokumntacje panelu?

  • 9. Data: 2003-12-01 23:37:12
    Od: "Bejo" <b...@N...net>

    > 25ms
    > na

    > nie mow ze nie zajzales w dokumntacje panelu?
    nie zajzalem... ale czy musialem?
    nie bylo podstaw aby watpic w specyfikacje (bardzo dokladna z reszta!)
    umieszczona na tabliczce obok monitora, z reszta poza czasem reakcji matrycy
    reszta parametrow byla dokladnie taka sama jak w specyfikacjach producenta

    nie wydaje mi sie, zeby sprzedawca celowo zanizyl ten czas reakcji (byc moze
    nawiny jestem...), prawdopodobnie nasatpilo to przez pomylke/niedopatrzenie,
    ale w chwili obecnej musze niestetety stwierdzic, ze nie wiele mnie to
    obchodzi (moze to ostro zabrzmi ale po prostu oszukano mnie)

    --
    Bejo
    www.ebrzozow.net

    Wytnij z adresu: N05P4M

  • 10. Data: 2003-12-02 00:30:24
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bqgi65$8f$1@nemesis.news.tpi.pl>, Bejo wrote:
> [...]
    > rozmowy nie pamieta... Jutro sie przekonam jak sprawa sie potoczy, mam
    > nadzieje ze sprzedawca nie bedzie robil problemow.

    To może go jakoś podejdź? Zapytaj się jakie wartości tego czasu miały te
    konkretne monitory które sprzedawali wtedy a wtedy. Nagraj to sobie
    dyktafonem i już. Wykorzystasz tylko jeśli sprzedawca okaże się
    nieuczciwy.

> [...]
    > monitor i dostane pieniazki z powrotem to w jakim celu powinienem sie
    > domagac oswiadczenia o odstapieniu od umowy na pismie (nie widze

    Ja też nie widzę. Zwrot towaru-pieniędzy jest moim zdaniem wystarczająco
    jasnym wyrazem woli obustronnego odstąpienia od umowy.

    --
    Marcin