    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zgon a środki na koncie
    Date: Sat, 26 Mar 2011 20:08:41 -0500

    On 3/26/2011 3:37 PM, news wrote:
    > czy w przypadku mojego zgonu, moja rodzina (1' pokrewieństwa) ma prawo
    > do wypłacenia zgromadzonych na moim rachunku środków ?

    > zakładam dwa przypadki:
    > - ktoś z rodziny ma pełnomocnictwo do rachunku

    o ile w pełnomocnictwie nie zastrzeżono, że nie wygasa w raz ze
    śmiercią, to pełnomocnictwo z chwilą śmierci jest juz niewazne.
    Osoba, która się takim pełnomocnictwme posłuży wiedząc, że ono jest już
    nieważne sama się podkłada.

    > - brak pełnomocnictwa ale swobodny dostęp do e-konta

    w zasadzie ze strony banku złożyłbym zawiadomienie o kradzieży.
    sąd i tak umorzy, ze względu na małą szkodliwość społeczną jeśli
    wypłacający bedzie równiez spadkobiercą.

    > oba powyższe przed sądowym orzeczeniem o nabyciu spadku

    1. ustanów pełnomocnika, którego pełnomocnictwo nie wygasa.
    nie zmienia to faktu, że wypłacane pieniądze są masą spadkową i trzeba
    sie bedzie i tak ze spadkobiercami rozliczyć.

    2. zrób na koncie indywidualnym zapis na wypadek śmierci.

    3. spisz porządnie testament, wówczas sie szybko spadek da wziąć.