  • 1. Data: 2005-06-20 16:34:34
    Temat: żenujące działania firmy 3MTI - mają prawo?
    Od: " Witek" <w...@g...pl>

    Zadaję to pytanie w imieniu dziesiątek zdezorientowanych partnerów handlowych
    firmy talkpro.pl. Otóż do niedawna markę tą reprezentowała firma Office Direct
    Plus z którą dziesiątki firm podpisały umowę dotyczącą sprzedaży aparatów
    telefonicznych.

    (dla zainteresowanych treść umowy: ( http://tinyurl.com/9emkj )

    Od ok tygodnia nagle markę tą zaczęła reprezentować zupełnie inna firma 3MTI,
    która to uważa się teraz za jedyną oficjalną. Firma posiada tą samą domenę i
    strone www. Na stronie głównej piszą wyraźnie że poprzedniej firmie skończyła
    sie umowa dotycząca sprzedaży aparatów. Poprzednia firma jest jednak innego
    zdania i zapenia klientów o dalszej mozliwości współpracy na dotychczasowych
    warunkach. O poprzedniku 3MTI jednak nie chce nawet słyszeć i telefoniczne
    próby wyjaśnień obecnej sytuacji kończą się na uniesionym głosie konsultantów.

    Sytuacja jest strasznie zadziwiająca - firmy obrzucają się wzajemnie błotem
    jak przedszlkolaki :) Coś tutaj grubo nie gra. Dziś natomiast firma 3MTi
    przysłała wszystkim użytkownikom takie pogróżki:

    żądania firmy 3MTI http://tinyurl.com/clf22

    Jesteśmy skołowani tą sytuacja, wiele osób zainwestowało sporo czasu i
    finansów na budowę sieci pod szyldem TalkPro a teraz próbuje sie to zrujnować.

    Pytanie dla fachowców: czy widząc powyższe dokumenty można stwierdzić czy
    żądania firmy 3MI są słuszne?

  • 2. Data: 2005-06-20 18:23:39
    Temat: Re: żenujące działania firmy 3MTI - mają prawo?
    Od: maHo <m...@p...net>

    Witek wrote:
> [...]
    > Plus z którą dziesiątki firm podpisały umowę dotyczącą sprzedaży aparatów

    [ciach]

    > żądania firmy 3MTI http://tinyurl.com/clf22

    [ciach]

    Powyższe linki nie działają, więc trudno się zorientować o co chodzi
    dokładnie, ale na mój chłopski rozum wygląda to tak że z firmą OD macie
    podpisaną umowę gdzie w zamian za coś z waszej strony oni się
    zobowiązują czegoś zobowiązują. Teraz w wyniku jakichś zawirowań z tych
    zobowiązań się nie wywiązują. Wobec czego powinni wam to zrekompensować,
    a jak się OD z 3MTi dogadają to już ich sprawa.

    pozdrav

    maHo

  • 3. Data: 2005-06-20 18:41:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    maHo wrote:

    > Powyższe linki nie działają,
    Działają tylko strasznie pokrętnie.
    Na dole strony trzeba kliknąć w free a potem jest link do dokumentu.
    Mi się chciało kliknąć, ale wcale się nie dziwię, że tobie nie.

    nie ten witek.

  • 4. Data: 2005-06-20 19:42:52
    Od: maHo <m...@p...net>

    witek wrote:

    > Działają tylko strasznie pokrętnie.
    > Na dole strony trzeba kliknąć w free a potem jest link do dokumentu.
    > Mi się chciało kliknąć, ale wcale się nie dziwię, że tobie nie.
    >
    > nie ten witek.

    No w życiu bym się nie domyślił. Pierwszy rzut okiem na stronę -
    doszedłem do wniosku że to jest jakieś free-hosting gdzie skończył się
    limit. :)

    A co do meritum. Ja bym się dowiedział u źródła (czyli "u TalkPro"[1]),
    czy rzeczywiście firma Impet Computers ma wyłącznośc. Jeżeli tak, to
    dowiedzieć się czy 3MTi rzeczywiście ma wyłączność od Impet Computers.
    Jeżeli tak, to żądać odszkodowania od OD. Jeżeli nie, to olać 3MTi.

    pozdrav

    maHo

    [1] nie wiem co to jest to TalkPro, ale zakładam że jakaś firma
    zagraniczna.

  • 5. Data: 2005-06-20 21:17:39
    Od: "witek" <w...@g...pl>

    maHo <m...@p...net> napisał(a):

    sorry za te linki... myślałem, że robię tinyurl do bezpośredniego pliku. No
    ale ważne że się połapaliście :)

    > [1] nie wiem co to jest to TalkPro, ale zak=B3adam =BFe jaka=B6 firma
    > zagraniczna.

    Firma pochodzi z USA: http://www.aicosystems.com

    Poradźcie proszę, jaką droga dowiedzieć się kto ma prawo do używania samej nazwy?

  • 6. Data: 2005-06-20 21:23:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    witek wrote:

    > Poradźcie proszę, jaką droga dowiedzieć się kto ma prawo do używania samej nazwy?

    najlepiej u źródeł

  • 7. Data: 2005-06-20 21:27:08
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    > Poradźcie proszę, jaką droga dowiedzieć się kto ma prawo do używania samej nazwy?

    http://www.aicosystems.com/distributors/index.html#e
    urope

    Poland , Czech & Slovak Republic , Ukraine

    IMPET COMPUTERS
    BOKSERSKA 17
    02-690 Warsaw
    Poland
    Tel: +48 (22) 811-2576
    Fax: +48 (22) 814-1223
    E-mail: T...@T...pl
    Website: www.TalkPro.pl
    TalkPro No. 680-1991
    Sales : s...@t...pl
    TalkPro No. 682-2682
    Tel: +48 (32) 77 55 885
    Fax: +48 (32) 77 55 887

  • 8. Data: 2005-06-20 23:46:16
    Od: maHo <m...@p...net>

    witek wrote:

    > http://www.aicosystems.com/distributors/index.html#e
    urope

    > Poland , Czech & Slovak Republic , Ukraine

> [...]

    Trochę się w tym pogubiłem. Myślę że zasadnicze pytanie brzmi: Firma
    Office Direct zawarła umowę ze swoimi partnerami, na podstawie której
    oni ponieśli jakieś koszty itd... Czy w te samej umowie (czytałem ale
    bez zrozumienia :>, poza tym odwołuje się do regulaminu którego nie
    czytałem ) gwarantuje coś?. Bo jeżeli tak, to można domagać się od nich
    zwrotu kosztów. Jeżeli nie, to trudno, ryzyko partnera.

    Drugie istotne pytanie, czy ten Impet Computers rzeczywiście ma
    wyłączność (i wogóle czy taka wyłączność ma jakieś podstawy?, np. czy
    Nokia może mi zabronić handlowania jej telefonami (legalnie kupionymi
    gdzieś)?)

    pozdrav

    maHo

  • 9. Data: 2005-06-21 06:15:06
    Od: " " <w...@g...pl>

    maHo <m...@p...net> napisał(a):

> [...]
    > le
    > bez zrozumienia :>, poza tym odwo=B3uje si=EA do regulaminu kt=F3rego nie=
    >
    > czyta=B3em ) gwarantuje co=B6?. Bo je=BFeli tak, to mo=BFna domaga=E6 si=EA=
    > od nich
    > zwrotu koszt=F3w. Je=BFeli nie, to trudno, ryzyko partnera.
    >
    > Drugie istotne pytanie, czy ten Impet Computers rzeczywi=B6cie ma
    > wy=B3=B1czno=B6=E6 (i wog=F3le czy taka wy=B3=B1czno=B6=E6 ma jakie=B6 po=
    > dstawy?, np. czy
    > Nokia mo=BFe mi zabroni=E6 handlowania jej telefonami (legalnie kupionymi=

    regulamin współpracy jest tutaj http://tinyurl.com/89kjs (jaby pojawiła się
    strona z tabelą free/premium - naciśnij free download)

  • 10. Data: 2005-06-21 07:10:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    maHo napisał(a):

> [...]
    > wyłączność (i wogóle czy taka wyłączność ma jakieś podstawy?, np. czy
    > Nokia może mi zabronić handlowania jej telefonami (legalnie kupionymi

    Telefonami nie. Natomiast w tym przypadku integralną częścią sprzedaży
    są usługi telekomunikacyjne.

    Dlatego bardzo nie lubię, gdy korzystanie z jakiejkolwiek usługi jest
    związane z obowiązkowym nabyciem dedykowanego sprzętu, który nie może
    być wykorzystany gdzie indziej.

    M.